میتسوبیشی ASX 2019

میتسوبیشی ASX 2019 ؛ بررسی مشخصات و امکانات

میتسوبیشی ASX 2019 طی عمر 10 ساله خود در دو نوبت به صورت کامل به‌روزرسانی شده است. در این مقاله با تغییرات عمده، مشخصات و امکانات این شاسی بلند جمع‌وجور آشنا می‌شویم.

میتسوبیشی ASX خودرویی است که دومین به‌روزرسانی جدی خود را به همراه تغییرات گسترده در گرامیداشت تولد 10 سالگی خود تجربه می‌کند. این در حالی است که بسیاری از محصولات خودروسازان جهان دارای طول عمر 7 تا 8 ساله هستند و در طول عمر خود فقط یک بار در مدل فیس لیفت به بازار عرضه می‌شوند، اما آیا میتسوبیشی ASX با به‌روزرسانی‌های جدید خود می‌تواند در کلاس شاسی بلندهای جمع‌وجور به رقیبی قدرتمند تبدیل شود؟

شرایط شرکت میتسوبیشی کمی مبهم است. این شرکت خودروسازی از سال 2017 به اتحاد رنو-نیسان پیوسته است و در حال حاضر مراحل توسعه پلتفرم خودرویی کوچک را انجام می‌دهد تا این معماری در شاسی بلندهای کلاس B هر سه خودروساز مورد استفاده قرار بگیرد. البته تاکنون در خصوص این پلتفرم جزئیات زیادی منتظر نشده است و ما در این مقاله به بررسی مشخصات و امکانات میتسوبیشی ASX 2019 می‌پردازیم.

بررسی میتسوبیشی ASX 2019

میتسوبیشی ASX 2019

نمای جلوی میتسوبیشی ASX 2019 نسبت به مدل قبلی با تغییرات زیادی همراه بوده است. در این بخش شاهد طراحی شبیه به پیکاپ L200 جدید هستیم که این خودرو را از کاپوت و جلوپنجره‌ای جذاب بهره‌مند ساخته است. نمای عقب آن کمی به مدل قبلی شباهت دارد، اما این بخش نیز از چراغ‌های LED جدید و طراحی جدید پر عقب بهره می‌برد. این خودرو از یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی جدید برخوردار بوده که جایگزین موتور 1.6 لیتری قبلی شده است. این موتور می‌تواند قدرتی معادل 148 اسب بخاری را ارائه دهد که قدرت میتسوبیشی ASX 2019 را نسبت به قبل 30 درصد و گشتاور آن را 27 درصد افزایش داده است. مشتریان می‌توانند برای این خودرو سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس CVT اتوماتیک را نیز سفارش دهند.

میتسوبیشی ASX 2019

اما تمام این تغییرات جدید نیز قادر به پنهان کردن سن بالای این خودرو نیستند. در واقع میتسوبیشی ASX 2019 در جاده رضایت کمتری را به نسبت خودروهایی چون هیوندای کنا یا مزدا CX-3 به همراه دارد و موتور آن عصبی‌تر از موتور توربوی سوزوکی ویتارا است که حتی فرمان هم حس ویژه‌ای را برای راننده به وجود نمی‌آورد. با توجه به اینکه برای این خودرو موتور جدید و پرقدرت در نظر گرفته شده است، برای دریافت پرفورمنس مناسب باید این خودرو را تحت فشار قرار دهید. سبقت گرفتن به واسطه این خودرو و با توجه به نوع گیربکس می‌بایست با احتیاط انجام شود. در سرعت‌های بالا شاهد نفوذ باد از اطراف آینه‌های کناری به داخل کابین هستیم و صدای تولید شده از لاستیک‌ها نیز در کابین شنیده می‌شود.

میتسوبیشی ASX 2019

به طور کلی کابین این خودرو طراحی مناسبی دارد. هرچند درهای میتسوبیشی ASX 2019 همانند محصولات سئات یا فولکس جذاب نیستند و متریالی ارزان در بخش‌های پایینی داشبورد به کار رفته است، اما پلاستیک‌ها روی داشبورد و روی درها از کیفیت خوبی برخوردارند. در صندلی‌های عقب شاهد فضای خوبی برای کودکان هستیم و بزرگ‌سالان نیز در سفرهای کوتاه با مشکلی مواجه نخواهند شد. میتسوبیشی ASX 2019 از یک صفحه نمایش 8 اینچی جدید نیز بهره می‌برد که از سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. در مدل‌های فول این خودرو سیستم ناوبری تام تام هم ارائه می‌شود.

میتسوبیشی ASX 2019

طبق اعلام شرکت میتسوبیشی قیمت این شاسی بلند از کمتر از 21 هزار پوند شروع خواهد شد که با چنین مبلغی مدل دیفرانسیل جلو با گیربکس 5 سرعته دستی ASX به شما تحویل داده می‌شود. این خودرو از امکانات استانداردی چون رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، چراغ‌های تمام LED، صندلی‌های جلوی گرم شونده، کروز کنترل، تهویه مطبوع و دوربین دنده عقب بهره می‌برد. نسخه دینامیک میتسوبیشی ASX 2019 از مدل پایه حدود 3 هزار پوند گران‌تر خواهد بود و از امکانات ویژه‌ای نظیر سانروف پانورامیک، صندلی‌های چرمی، تریم کرومی، هشدار نقاط کور، دستیار تغییر لاین و هشدار ترافیک پشتی برخوردار است.

میتسوبیشی ASX 2019

علاقه‌مندان به سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک باید حدود 26 هزار و 500 پوند پرداخت کنند. از این رو مدل فول میتسوبیشی ASX 2019 از نسخه فول کامل ویتارا حدود 1 هزار پوند گران‌تر است. گفتنی است سفارش چنین امکاناتی هزینه‌های نگهداری بیشتری را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر میتسوبیشی در خصوص میزان آلایندگی و مصرف سوخت موتور این خودرو جزئیاتی را اعلام نکرده است، اما بدون شک سیستم چهار چرخ محرک میزان مصرف سوخت را افزایش خواهد داد. با توجه به تمام تغییراتی که میتسوبیشی برای مدل 2019 ASX انجام داده است، این خودرو همچنان سالخورده است و رقبای این خودرو طی 10 سال گذشته متحول شده‌اند. به طور کلی اگر خواهان یک شاسی بلند جمع‌وجور، با عملکرد مناسب و تجهیزات زیاد هستید، بهتر است در این کلاس به دنبال خودروهای دیگری باشید.

مشخصات میتسوبیشی ASX دینامیک 2.0 CVT AWD

قیمت26 هزار و 500 پوند (غیررسمی)
پیشرانه4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت148 اسب بخار
گشتاور195 نیوتن‌متر
شتابCVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
حداکثر سرعت190 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوختمشخص نیست

تصاویر میتسوبیشی ای اس ایکس 2019

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلیم مال نیستا ما خیلی بدبختیم دیکگه