سیستم عامل HongMeng

هواوی سیستم عامل HongMeng را روی یک میلیون گوشی هوشمند آزمایش می‌کند

خبرها حاکی از این است که هواوی بیش از یک میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به مرحله آزمایش فرستاده که مجهز به سیستم عامل HongMeng هستند.

بعد از اینکه گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه هواوی در چندین کشور نام تجاری سیستم عامل HongMeng را به ثبت رسانده است، اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه شرکت چینی بیش از یک میلیون گوشی هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل را به مرحله آزمایش فرستاده تا ایرادات و مشکلات فنی یا نرم‌افزاری احتمالی آنها شناسایی و برطرف شود.

این گزارش توسط شرکتی به نام روزنبالت سکیوریتیز منتشر شده است، اما مشخص نشده که آیا این گوشی‌های هوشمند آماده عرضه به بازار هستند یا تنها نمونه‌های اولیه بوده و هنوز با مرحله عرضه به بازار فاصله دارند.

منبع این اخبار اعلام کرده که سیستم عامل هانگ‌منگ نه‌تنها از تمامی اپلیکشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند بلکه از امنیت بالاتری نیز برخوردار بوده تا امنیت اطلاعات کاربر را تضمین کند.

ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی، گفته است که سیستم‌عامل این شرکت بین بازه زمانی پاییز امسال تا نهایت بهار سال آینده راهی بازار می‌شود. این سیستم‌عامل قادر به نصب بر روی محصولات مختلفی از جمله گوشی هوشمند، کامپیوتر، تبلت، تلویزیون‌های هوشمند، خودروها و گجت‌های پوشیدنی خواهد بود.

با وجود اینکه دولت ایالات متحده تحریم‌ها علیه هواوی را به مدت 90 روز به تاخیر انداخته است، اما شرکت چینی به سرعت در حال ساخت و توسعه سیستم‌عامل خود بوده و می‌خواهد هرچه سریع‌تر سیستم عامل HongMeng را روانه بازار کند. در حال حاضر نیز نام تجاری این سیستم‌عامل در چندین کشور به ثبت رسیده است.

معنای عبارت HongMeng به رویای سرخ تعریف شده است و احتمال می‌رود که در بازاری خارج از بازار چین نام دیگری برای این سیستم‌عامل انتخاب شود. اصولا نام‌های تجاری تک‌کلمه‌ای هستند و هواوی نیز از این موضوع آگاه است. باید دید که چه نامی جایگزین هانگ‌منگ در بازارهای دیگر دنیا می‌شود.

با اعمال تحریم‌ها علیه هواوی، شرکت چینی دچار مشکلات فراوانی شده است، اما به نظر می‌رسد که این غول چینی به سرعت در حال قوی‌تر ساختن نقاط ضعف خود است. از طرفی ساخت سیستم‌عامل و جایگزین آن با اندروید می‌تواند زنگ خطری برای گوگل باشد؛ زیرا موفقیت سیستم‌عامل هانگ‌منگ شرکت‌های دیگر را تشویق به ساخت سیستم‌عامل انحصاری خودشان خواهد ساخت. باید دید که آیا سیستم‌عامل هواوی قادر به رقابت با اندروید است یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. امید وارم این رویای سرخ به کابوس قهوه ای تبدیل نشه

  2. می بینم بعضیا خوب دارن می سوزن

    Arsalan و Vikings حالا حالا باید بسوزید

    شما همونایی هستید که از تحریم آمریکا برای هواوی خوشحال شدید

    ولی خو فعلا هم شما و هم آمریکا و هم گوگل دارید می سوزید

    بابا آبو بریزید همونجا که می سوزه

    هواوی عمرا کم بیاره

  3. امتحان نکنه راحت تره

  4. امیدوارم خوب عمل کنه فقط

  5. اولا که هواوی هیچ نقطه ی ضعفی نداشته که بخواد الان درستش کنه

  6. باید این کارو کنه تا ببینه نتیجه میده یا ن