ساخت تراشه اسنپدراگون 865

سامسونگ ساخت تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام را بر عهده خواهد داشت

سامسونگ ساخت تراشه اسنپدراگون 865 را عهده‌دار خواهد بود. جلب کردن نظر کوالکام برای سپردن وظیفه تولید اسنپدراگون 865 به سامسونگ به جای TSMC از پیشرفته و بهتر بودن فناوری ساخت EUV این شرکت خبر می‌دهد.

فناوری EUV سامسونگ نظر بسیاری از شرکت‌های فناوری را به خود جلب کرده و آن‌ها را به عقد قرارداد با سامسونگ ترغیب کرده است. بر اساس جدیدترین‌های گزارش‌های منتشر شده از کشور کره جنوبی، کوالکام تصمیم گرفته ساخت تراشه اسنپدراگون 865 را به جای شرکت TSMC به سامسونگ بسپارد. گفته می‌شود این قرارداد هنوز نهایی نشده است، اما در مراحل پایانی قرار دارد.

عقد قرارداد ساخت تراشه اسنپدراگون 865 با سامسونگ

پیش از این شرکت TSMC ساخت تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 را بر عهده داشت. یک سال قبل‌تر نیز همین شرکت تراشه اسنپدراگون 845 را برای کوالکام ساخته بود. دو چیپست پرچمدار قبلی شرکت یعنی اسنپدراگون 820 و 835 به دست سامسونگ ساخته شده‌ بودند. ساخت تراشه اسنپدراگون 865 نشان می‌دهد این شرکت مجددا قادر شده اعتماد کوالکام را نسبت به خود جلب کند.

کوالکام عقیده دارد فناوری EUV ساخت تراشه‌های 7 نانومتری سامسونگ در مقایسه با تکنولوژی مورد استفاده توسط TSMC برای ساخت چیپست‌های موبایل 7 نانومتری پیشرفته‌تر است. گفته می‌شود ساخت تراشه اسنپدراگون 865 در دو نسخه خواهد بود. در کنار نسخه استاندارد، باید شاهد نسخه‌ای مجهز به مودم X55 با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) باشیم.

ساخت تراشه اسنپدراگون 865

ساخت تراشه اسنپدراگون 865 تنها افتخار سامسونگ در دنیای چیپست‌ها نیست. این شرکت اکنون وظیفه تولید چیپ‌های پردازشگر گرافیکی برای شرکت انویدیا را نیز بر عهده دارد. پیش از آن، شرکت TSMC برای چندین سال پیاپی این چیپ‌ها را برای انویدیا تولید می‌کرد. آی بی ام شرکت دیگری است که فناوری ساخت 7 نانومتری سامسونگ را به دیگر شرکت‌های سازنده تراشه همچون TSMC ترجیح داده است.

تراشه گلکسی نوت 10 اولین چیپست 7 نانومتری سامسونگ خواهد بود. این چیپست اگزینوس 9825 نام داشته و مبتنی بر فناوری EUV خواهد بود. با وجود پیشرفت سامسونگ، هنوز شرکت‌های زیادی به TSMC متکی هستند. به عنوان نمونه می‌توان به ای ام دی، دومین سازنده بزرگ پردازنده‌ برای سیستم‌های کامپیوتری در کنار اینتل، اشاره کرد. TSMC همچنین اکنون به شدت درگیر تولید تراشه A13 برای اپل و تراشه کایرین 985 برای هواوی است.