زامبی ها

آیا بدن زامبی ها هم مانند انسان تجزیه می‌شود؟

اگر مفهوم زامبی به واقعیت بپیوندد٬ این سوال پیش می‌آید که آیا بدن آن‌ها نیز مانند انسان‌ها تجهزیه خواهد شد یا خیر؟ این سوالیست در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.

انسان‌ها نیز مانند همه موجودات زنده می‌میرند و پس از مرگ بدنشان شروع به تجزیه شدن می‌کند. این روند هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود، حتی برای زامبی ها هم رخ می‌دهد. البته ما می‌دانیم که در واقعیت زامبی‌ها وجود ندارند، اما مرگ و تجزیه حقایقی انکار ناپذیرند.

در سریال “Fear the Walking Dead” که از شبکه‌ی AMC پخش می‌شود، اجساد در سراسر جهان مجددا زنده و به انسان‌‌ها حمله ور شدند. در این جا می‌خواهیم بدانیم که چگونه زامبی‌ها در قالب جسد یک انسان واقعی ظاهر می‌شوند. پس جسد انسان بعد از مرگ چه می‌شود؟

Melissa Unfred، متصدی کفن و دفن در تگزاس گفت: “اولین اتفاقی که خواهد افتاد، کبودی جسم خواهد بود.” کبودی، فرآیند تغییر رنگ است که از رسوخ و جمع شدن خون پس از توقف پمپاژ قلب ناشی می‌شود.

قسمتی از بدن که به زمین چسبیده است به علت ته نشین شدن خون، تیره رنگ خواهد شد. حدودا پس از گذشت 24 ساعت، گوشه راست پایینی بدن به رنگ سبز آبی خواهد شد، زیرا باکتری‌ها در لوزالمعده یا پانکراس برای اولین بار شروع به فاسد کردن بافت دل و روده می‌کنند.

حدود 6 ساعت پس از مرگ، چشم‌ها و دهان شروع به خشک شدن می‌کنند و کمی به عقب می‌روند. ملیسا به خبرگزاری Live Science گفت: “اگر دقیقا پس از مرگ جسد مومیایی نشود، بستن چشم و دهان تقریبا غیر ممکن می‌شود.” مومیایی گرها معمولا باید چشم‌ها و دهان را با استفاده از ابزارهای خاص بسته نگه دارند تا چهره نشان دهنده آرامش و صفا باشد.

این متخصص می‌گوید که بر اعتقاد او زامبی‌های سریال “Fear the Walking Dead” در بیشتر قسمت‌ها به گونه‌ای بنظر می‌رسند که گویی فرآیند پوسیدگی و تجزیه طبیعی بدن را دنبال کرده‌اند. اما بنظر می‌رسد که آن‌ها مرحله بعدی تجزیه یعنی باد و تورم جسم را تجربه نکرده‌اند. Unfred گفت که کمی پس از مرگ، باکتری‌هایی که در بدن زندگی می‌کنند، شروع به فاسد کردن بافت‌های داخلی بدن و آزاد کردن گازهای موجود در دل و روده می‌کنند و به این ترتیب جسم دچار تورم و باد می‌شود.

این روند برای تمام موجودات مرده اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، یک گوزن مرده ممکن است تا حدی ورم کرده باشد که پاهایش مثل سنجاق در بالشتک گیر کنند. او افزود که گاهی اوقات، تورم تا حدی شدید است که بدن منفجر می‌شود.

اینکه زامبی‌ها واقعی نیستند، جای تعجب ندارد، زیرا با توجه به سریال “Fear the Walking Dead” آن‌ها به فرآیندهای زیستی طبیعی پایبند نیستند و به نوعی از این مرحله پوسیدگی جسم اجتناب می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد:

پس از آنکه جسم دچار ورم می‌شود، پوست رطوبتش را از دست می‌دهد و شروع به خارج شدن از طریق منافذ پوست می‌کند. مایع و رطوبت بدن زامبی‌ها  در “Fear the Walking Dead” دائما در حال چکه کردن است.

در داخل بدن، بافت‌ها شروع به از بین رفتن و جدا شدن از استخوان‌ها می‌کنند. بنابراین، توانایی زامبی‌ها در راه رفتن برخلاف فرآیند پوسیدگی، طبیعی است. زیرا بدن مرده دیگر تاندون‌هایی برای نگهداری استخوان‌ها نخواهد داشت. او می‌گوید: ” شاید به همین دلیل است که زامبی‌ها در این سریال هنگام راه رفتن تکان می‌خورند. بعد از آنکه بدن از بین رفت، همه چیزهایی که باقی می‌مانند استخوان و پوست خشک اند. شرایط محیطی نقش بزرگی در سرعت رسیدن بدن به مرحله نهایی تجزیه را دارند.

دما و وجود اکسیژن نیز در این روند عوامل مهمی محسوب می‌شوند. برای مثال، جسدی که در شرایطی مثل کوه اورست قرار می‌گیرد، نسبتا طبیعی و دست نخورده باقی می‌ماند، چرا که محیط یخ زده به شدت فساد باکتریایی را محدود می‌کند. از سوی دیگر، اگر شما جسدی را که در دمای 100 درجه فارنهایت (38 درجه سلسیوس) قرار دارد را سرد نکنید، در عرض چند ساعت شاهد ورم جسد خواهید بود.

وجود آب نیز عامل مهمی به شمار می‌آید. Unfred گفت: اجسادی که در آب قرار داشتند، فورا شروع به فاسد شدن کردند. حشرات، باکتری‌ها و حیوانات لاشه خور نیز می‌توانند روند پوسیدگی طبیعی روی زمین یا آب را تسریع کنند.

زامبی ها در سریال Fear the Walking Dead ترسناک هستند

علیرغم فقدان چند فاکتور لازم برای تخریب طبیعی، زامبی‌ها در سریال “Fear the Walking Dead” هنوز هم بسیار وحشتناک هستند. هرچند، من فکر می‌کنم که آن‌ها باید تورم و باد بیشتری داشته باشند. Unfred گفت: “این موضوع کمی ترسناک است.”

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. بوجود اومدن زامبی ها امر غیر ممکنی نیست
    باید نظریه چندتا دانشمند معروف بیولوژی و زیست شناسی رو بخونید بعد میفهمید که احتمال بوجود آومدنشون ۶۰ به ۴۰

  2. گجت نیوز چند وفته کلید کردی روی زامبی ها

  3. فکر کن گجت نیوز چقدر باورش شده… که اومده حالا روی تجزیه بدن زامبی مقاله مینویسه …به کجا داریم میریم….4 تا مقاله مفید بنویسین…این مزخرافات چیع…ای خدااااااااااااااااااااااا

  4. حتی سنگ هم تجزیه میشه

  5. آقا یعنی واقعا کسانی هستن که زامبی باشن ؟؟؟؟؟؟؟

  6. مگه زامبی اصلا وجود داره خخخخ