آمازون

حالا آمازون با عبور از اپل، ارزشمندترین برند دنیا است

آمازون (Amazon) سرانجام توانست به حکمرانی دوازده ساله‌ی برندهای تکنولوژی در صدر لیست BrandZ خاتمه دهد و بالاتر از اپل و گوگل، به ارزشمندترین برند دنیا تبدیل شود.

طبق برآورد موسسه BrandZ، ارزش برند آمازون به 315 میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که اپل و گوگل شانه به شانه یکدیگر، 309 میلیارد دلار ارزش دارند. در جایگاه چهارم نیز مایکروسافت با ارزش تقریبی 251 میلیارد دلار ایستاده است. البته باید بین ارزشمندترین برند دنیا با بزرگ‌ترین کمپانی از لحاظ ارزش بازار (market cap)، تفاوت قائل شویم.

ارزشمندترین برند دنیا

در حال حاضر بزرگ‌ترین کمپانی جهان، مایکروسافت نام دارد که ارزش بازارش به حدود 1016 میلیارد دلار می‌رسد. رتبه‌های بعدی هم به آمازون (916 میلیارد دلار)، اپل (751 میلیارد دلار) و کمپانی مادر گوگل؛ یعنی آلفابت (750 میلیارد دلار) تعلق دارد.

اما به ارزشمندترین برندهای جهان بازگردیم که از 10 کمپانی اول، 8 تای آن‌ها آمریکایی هستند؛ از جمله Visa، فیسبوک، مک دونالدز و AT&T که نام دو برند چینی Alibaba و Tencent را نیز در بین خود می‌بینند.

ناگفته نماند که از بین اسامی این فهرست، تنها تنسنت و فیسبوک نسبت به سال گذشته پسرفت داشتند. کمپانی چینی، کاهش 27 درصدی ارزش برند خود را تجربه کرد و این رقم برای غول شبکه‌های اجتماعی، منفی 2 درصد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. همشون تقریبا یا چینی هستن یا امریکایی

  2. همشون به زودی نابود میشن

  3. اخه بعضی ها میگفتن نمیتونه مثل نتفیلیکس باشه

  4. بعد چطور نمیتونه سریال بسازه با این قدرت ؟

  5. اپل هی داره سقوط میکنه

  6. 916 میلیارد دلاررر وایی سرم گیج رفت