زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام

آموزش زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام

یکی از دغدغه‌های مهم کاربران اینستاگرام را می‌توان ارسال پست به صورت منظم و در بازه های زمانی تعیین‌شده دانست. در این مقاله قصد داریم زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام از طریق Buffer را آموزش دهیم.

زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام را می‌توان یک ابزار مفید دانست که می‌تواند در اختیار شما قرار داشته باشد. در صورتی که شما دارای صفحات سرگرمی یا تجاری هستید، باید بدانید که ارسال پست در زمان‌های تعیین‌شده تاثیر بسیار خوبی در جذب مخاطبین دارد. متاسفانه زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام ساده نبوده و با یک کلیک انجام نمی‌شود. ما به شما روش‌های زمانبندی ارسال پست در شبکه اجتماعی اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

چه کسانی می‌توانند پست‌ها را زمانبندی کنند؟

این قابلیت برای تمام کاربران اینستاگرام در دسترس نیست و فقط کاربرانی می‌توانند زمانبندی ارسال پست را انجام دهند که از حساب‌های کاربری با نمایه تجاری استفاده می‌کنند. در صورتی که قصد دارید دسترسی‌های خود را افزایش دهید، باید به فکر تغییر نمایه حساب کاربری باشید. لازم به ذکر است که با تغییر نمایه حساب کاربری، اطلاعات و آمار دقیقی از هر پست در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ این ویژگی کمک می‌کند تا بتوانید بهترین پست‌ها را در بهترین زمان برای گروه‌های هدف مناسب ارسال کنید.

داشتن نمایه تجاری باعث می‌شود تا اطلاعات تماس بیشتری را در قسمت بیوگرافی (Bio) قرار دهید. تغییر نمایه کاربری به یک حساب تجاری آسان است، اما در ابتدا باید یک صفحه فیسبوک ایجاد کنید؛ نیازی به فعال بودن شما در فیسبوک نیست، در حقیقت به این صفحه برای متصل کردن حساب کاربری اینستاگرام نیاز دارید.

شیوه عملکرد زمانبندی پست در اینستاگرام

قابلیت زمانبندی پست در اینستاگرام بسیار ساده است. هنگامی که تنظیمات انجام شود، می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث برای زمانبندی پست استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که اینستاگرام ابزار خاصی برای این کار در اختیار ندارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از برنامه Buffer، پست‌ها را از گوشی و وب سایت زمانبندی کنید، همچنین امکان طراحی و آپلود پست‌های اینستاگرام هم وجود دارد.

زمانی که حساب کاربری اینستاگرام خود را به ابزار زمانبندی متصل کردید، می‌توانید از رابط کاربری برنامه برای افزودن تصاویر، نوشتن توضیحات، افزودن مکان، برچسب و انتخاب تاریخ و زمان انتشار پست، استفاده کنید.

کدام سرویس‌ها از زمانبندی پست در اینستاگرام پشتیبانی می‌کنند؟

زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام

در حال حاضر چند سرویس وجود دارند که از قابلیت انتشار خودکار پست در اینستاگرام پشتیبانی می‌کنند. در صورتی که شما در گذشته از برخی سرویس‌ها جهت ارسال پست در فیسبوک و توییتر استفاده می‌کردید، بهتر است آن‌ها را مورد بررسی قرار داده و ببینید که آیا از اینستاگرام پشتیبانی می‌کند؟

ما استفاده از ابزار Buffer را برای زمانبندی پست‌های اینستاگرام پیشنهاد می‌کنیم؛ این برنامه رایگان بوده و قابلیت‌های متنوعی هم دارد، همچنین رابط کاربری آسانی دارد و در سیستم عامل‌هایی همانند اندروید، آی او اس و تحت وب هم عمل می‌کند.

طرح رایگان Buffer به شما امکان افزودن سه حساب کاربری شبکه های اجتماعی را خواهد داد و می‌توانید تا 10 پست را زمانبندی کنید. در صورتی که فقط زمانبندی پست‌ها را برای یک حساب کاربری تا چند روز انجام می‌دهید، نباید از حد مجاز آن تجاوز کنید؛ اینطور که پیداست، شما می‌توانید 30 پست را به صورت رایگان در هر ماه اشتراک‌گذاری کنید.

شیوه فعال کردن زمانبندی در اینستاگرام با برنامه Buffer

همانطور که Buffer را برای زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام انتخاب کردیم، به همان شکل هم شیوه زمانبندی ارسال پست را آموزش خواهیم داد.

گام اول: برنامه اینستاگرام را باز کرده و وارد پروفایل خود شوید. در این قسمت بر روی منوی مشابه همبرگر ضربه زده و تنظیمات را انتخاب کنید.

گام دوم: در این قسمت بر روی گزینه Account کلیک کنید.

گام سوم: بر روی گزینه انتقال به حساب کاربری تجاری (switch To Business Account) در پایین صفحه کلیک کنید.

گام چهارم: بر روی گزینه شروع (Get Started) کلیک کنید.

گام پنجم: در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود حساب کاربری فیسبوک خود را به اینستاگرام متصل کنید. در صورتی که دارای حساب کاربری فیسبوک هستید، می‌توانید ان را از لیست انتخاب کنید.

گام ششم: برای ساخت یک صفحه جدید فیسبوک بر روی گزینه Create a New Facebook Page کلیک کنید.

گام هفتم: اطلاعات مربوط به عنوان صفحه را تکمیل کرده و دسته‌بندی را انتخاب کنید، سپس بر روی Next ضربه بزنید. در صفحه بعدی لازم است اطلاعات تماس خود را مورد بررسی قرار دهید.

گام هشتم: هم اکنون پروفایل اینستاگرام شما به یک پروفایل تجاری تبدیل شده است. در این مرحله باید وارد Buffer شوید و اقدامات مربوط به برقراری ارتباط به حساب کاربری اینستاگرام را انجام دهید.

گام نهم: با اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود وارد اینستاگرام شوید و اجازه دسترسی به حسابتان را به Buffer اعطا کنید.

گام دهم: برنامه Buffer در خواست شما را برای تایید هویت از طریق حساب کاربری فیسبوک، تایید خواهد کرد؛ برای آغاز این مرحله کافی‌ست بر روی Start کلیک کنید و در صفحه بعد هم گزینه Enable Reminders را انتخاب کنید.

شما موفق شدید ویژگی زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام را فعال کنید؛ هم اکنون یک پست را جهت انتشار، زمانبندی کنید.

شیوه قرار دادن پست در اینستاگرام با استفاده از Buffer

از این مرحله به بعد، زمانبندی پست در اینستاگرام بسیار ساده خواهد بود؛ وارد برنامه Buffer شوید و بر روی گزینه Plus موجود در قسمت پایین صفحه کلیک کنید. شما می‌توانید توضیحات مربوط به پست را یادداشت کرده و تصاویر یا ویدیوهای موردنظرتان را انتخاب کنید، همچنین امکان افزودن مکان هم در صورت تمایل، وجود خواهد داشت.

بر روی اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و گزینه زمانبندی پست را برای تعیین زمان و تاریخ انتخاب کنید، در نهایت مجددا بر روی گزینه Schedule ضربه بزنید؛ هم اکنون برنامه Buffer پست شما را به صورت خودکار در زمان تعیین‌شده ارسال خواهد کرد.

در حال حاضر که توانسته‌اید یک پست خود را با موفقیت زمانبندی کنید، بد نیست بدانید که امکان زمانبندی کردن چند پست برای انتشار هم وجود دارد. وارد بخش تنظیمات شوید و نمایه را انتخاب کنید، سپس بر روی گزینه زمانبندی ارسال پست ضربه بزنید؛ هم اکنون می‌توانید چند پست را برای انتشار در بازه‌های زمانی مختلف، آماده کنید. توجه داشته باشید که پس از نخستین زمانبندی، دیگر نیازی به انجام مجدد مراحل ندارید و فقط کافی‌ست پست‌ها را وارد بازه‌های زمانی تعیین‌شده کنید.

هم اکنون که موفق به زمانبندی ارسال پست در اینستاگرام شده‌اید، می‌توانید وقت خود را به استراحت یا انجام سایر کارهای شخصی اختصاص دهید و هیچگونه نگرانی درباره ارسال پست در این شبکه اجتماعی، نداشته باشید.