گلکسی نوت 10 سامسونگ

تحلیلی بر قیمت و تاریخ عرضه گلکسی نوت 10 سامسونگ

سامسونگ گلکسی نوت 10 (Samsung Galaxy Note 10) به زودی رونمایی خواهد شد. در این مطلب تصمیم داریم با در نظر گرفتن روال پیشین این شرکت کره‌ای در توزیع پرچمداران سری Note، به تحلیل قیمت و تاریخ عرضه گلکسی نوت 10 سامسونگ بپردازیم.

با در نظر گرفتن روال همیشگی معرفی گوشی های سری Note، تا رونمایی سامسونگ گلکسی نوت 10 کمتر از دو ماه باقی مانده است. همین موضوع سبب شده حجم شایعات، اخبار و رندرهای منتشر شده از آن روز به روز بیشتر شود. تا امروز رندرهای شبیه به نمونه واقعی زیادی از گلکسی نوت 10 سامسونگ دیده و به بخش قابل توجهی از مشخصات فنی آن پی برده‌ایم. بر اساس آن‌ها، قرار است با یکی از زیباترین و قدرتمندترین گوشی های هوشمندی که دنیای فناوری تاکنون به خود دیده است رو به رو شویم.

نکته بسیار مهم درباره گلکسی نوت 10 سامسونگ عرضه آن در دو مدل مجزا است؛ امسال در کنار مدلی با این نام، مدلی با پسوند Pro نیز عرضه خواهد شد. طی ده سال اخیر، این دومین مرتبه‌ای است که در یک سال، دو گوشی هوشمند از سری Note معرفی می‌شود. پنج سال پیش نیز دو گوشی گلکسی نوت 4 و گلکسی نوت اج هر دو در سال 2014 عرضه شدند. نکته جالب‌تر اینجاست که برای هر یک از دو مدل، بر اساس پشتیبانی از شبکه 4G و 5G، دو نسخه وجود خواهد داشت. در نتیجه قرار است شاهد رونمایی چهار گوشی هوشمند از خانواده گلکسی نوت 10 سامسونگ باشیم! در این بررسی، تمرکز خود را روی مدل پایه قرار داده‌ایم. در صورت کسب اطلاعات کافی درباره سامسونگ گلکسی نوت 10 پرو به بررسی آن نیز خواهیم پرداخت.

تاریخ عرضه گلکسی نوت 10 سامسونگ

بر اساس شایعات کنونی، دهم آگوست (نوزدهم مرداد) روز رونمایی سامسونگ گلکسی نوت 10 خواهد بود. گوشی بعد از معرفی، دو هفته بعد در روز بیست و پنجم آگوست (سوم شهریور) به بازار عرضه خواهد شد. با در نظر گرفتن روال پیشین معرفی گوشی های سری Note این تاریخ‌ها به صورت کلی قابل قبول هستند، هر چند احتمالا جابه‌جایی چند روزه آن‌ها طبق تحلیل زیر بسیار بالا است.

گلکسی نوت 10 سامسونگ

بد نیست برای پی بردن به تاریخ عرضه گلکسی نوت 10 سامسونگ به صورت دقیق، مروری بر وضعیت معرفی دو گوشی این سری طی دو سال اخیر داشته باشیم. گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 در روز بیست و سوم آگوست (یکم شهریور) سال 2017 رونمایی شد و در روز پانزدهم سپتامبر (بیست و چهارم شهریور) شاهد عرضه آن به بازار بودیم. چهارشنبه روز معرفی و یک جمعه، روز عرضه بوده است. در دنیای گوشی‌سازان، جمعه‌ها همواره زمانی مناسب برای آغاز عرضه جدیدترین گوشی های هوشمند خود تلقی شده است.

یک سال بعد، سامسونگ تصمیم گرفت گلکسی نوت 9 را کمی زودتر معرفی کند تا فاصله زمانی بین عرضه پرچمدار سری Note و گوشی های آی او اسی جدید اپل بیشتر شود. به همین دلیل رونمایی و عرضه سامسونگ گلکسی نوت 9 به ترتیب در تاریخ نهم آگوست (هجدهم مرداد) و بیست و چهارم آگوست (دوم شهریور) رخ داد. عرضه گوشی مجددا در یک روز جمعه آغاز شد. گلکسی نوت 10 سامسونگ نیز به احتمال بسیار زیاد در یک روز جمعه به بازار عرضه می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع بهتر می‌توان تاریخ رونمایی و مخصوصا عرضه این گوشی را تخمین زد.

گلکسی نوت 10 سامسونگ

یکی از شایعات به معرفی گوشی در تاریخ دهم آگوست (نوزدهم مرداد) سال جاری اشاره دارد. این خبر کمی غیر قابل قبول است، چرا که مصادف با روز شنبه خواهد بود. کمتر گوشی‌سازی محصولی جدید مخصوصا یک پرچمدار را در چنین روزی معرفی می‌کند، چرا که شنبه‌ها، خبرنگاران در تعطیلات آخر هفته به سر برده و اخبار مربوط به محصول تازه معرفی شده را آن طور که باید پوشش نخواهند داد! ممکن است تاریخ دهم آگوست مخصوص رونمایی گوشی در کشور خانه شرکت سازنده، کره جنوبی، باشد. به این ترتیب نهم آگوست (هجدهم مرداد) به تقویم جهانی، شاهد رونمایی گوشی در سراسر دنیا خواهیم بود. با این حال، همچنان این شایعه را نمی‌توان باور کرد، چرا که شرکت سامسونگ همواره حساب ویژه‌ای روی بازارهای خانگی خود باز می‌کند. در نتیجه دوست ندارد پرچمدار جدیدش در بحبوبه تلاش خبرنگاران و کاربران برای خوش‌گذرانی آخر هفته رونمایی شود!

در سال 2017 و 2018، پرچمدار سری Note به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رونمایی شد. در نتیجه معرفی گلکسی نوت 10 سامسونگ در یک روز شنبه قابل قبول نیست. بهتر است برای تاریخ برگزاری رویداد معرفی این گوشی یک بازه زمانی در نظر بگیریم. سامسونگ Galaxy Note 10 در هفته منتهی به روزهای پنجم الی نهم آگوست، به احتمال زیاد در روز هشتم آگوست (هفدهم مرداد)، رونمایی خواهد شد.

گلکسی نوت 10 سامسونگ

طبق شایعه قبلی، بیست و پنجم آگوست (سوم شهریور) زمان عرضه گوشی به بازار خواهد بود. مجددا این تاریخ نیز قابل قبول نیست، چرا که در سال 2019 مصادف با روز یکشنبه است. البته در روز عرضه گوشی، همانند زمان رونمایی، چندان نیازی به پوشش‌دهی خبری نخواهد بود، اما نه تنها پرچمداران سری S و Note سامسونگ، بلکه بیشتر پرچمداران طی سال‌های اخیر در یک روز جمعه عرضه شده‌اند. از آن جایی که این روال برای تزریق گلکسی نوت 8 و گلکسی نوت 9 به بازار نیز رعایت شده، احتمال دنباله‌روی از آن برای گلکسی نوت 10 سامسونگ بسیار بالا است. به این ترتیب تاریخ احتمالی توزیع پرچمدار سال 2019 سری Note، بیست و سوم آگوست (یکم شهریور) خواهد بود.

گفتنی است تاریخ ثانویه یاد شده، مخصوص زمان عرضه نسخه 4G گلکسی نوت 10 سامسونگ است و نسخه پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه موبایل آن با تاخیر بیشتری به بازار عرضه خواهد شد. احتمالا همانند سامسونگ گلکسی 10 5G، این نسخه نیز تنها از طریق عقد قرارداد با اپراتورهای ارائه‌کننده آن قابل تهیه باشد.

قیمت سامسونگ گلکسی نوت 10

سامسونگ هر سال قیمت گوشی های سری Note را در مقایسه با قبل افزایش داده است. این روالی است که شرکت برای پرچمداران سری S نیز دنبال می‌کند. این موضوع برای کاربران خوشایند نیست. نباید فراموش کرد پرچمداران سری Note همواره جزو بهترین و مجهز‌ترین گوشی های اندرویدی بازار بوده‌اند.

برای تخمین قیمت سامسونگ گلکسی نوت 10 بد نیست قیمت مدل‌های دو سال اخیر را مورد ارزیابی قرار دهیم. گلکسی نوت 8 در سال 2017 به قیمت 929 دلار عرضه شد. در آن زمان چنین قیمتی برای یک گوشی پرچمدار بسیار بالا بود، اما در سال 2019، کاربران به قیمت بالای هزار دلار برای یک گوشی بالارده عادت کرده‌اند! این گوشی تنها دارای یک نسخه 64 گیگابایتی بود، به همین دلیل قیمت ثابتی داشت.

یک سال بعد شاهد رونمایی گلکسی نوت 9 به قیمت هزار دلار بودیم. این قیمت نسخه 128 گیگابایتی گوشی بود. با در نظر گرفتن فضای داخلی دو برابر شده در مقایسه با پرچمدار سری نوت سال قبل، این افزایش قیمت قابل قبول‌تر می‌شد. به منظور خرید نسخه 512 گیگابایتی Galaxy Note 9 می‌بایست 1250 دلار پرداخت می‌کردید. این قیمت برای نسخه مجهز به 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی به 1600 دلار می‌رسید!

فلسفه گوشی های سری Note، ارائه یک گوشی قدرتمندتر، دارای قابلیت‌های بیشتر و مخصوصا مجهز به یک قلم کاملا خاص در مقایسه با بهترین گوشی سری S همان سال بوده است. قلم SPen همواره منحصربه‌فردترین ویژگی گوشی های سری Note بوده است، به طوری که حتی روی نمایشگر پرچمداران سری S سامسونگ نیز قابل استفاده نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، گلکسی نوت 10 سامسونگ گوشی بهتر و در نتیجه گران‌تری نسبت به گلکسی اس 10 پلاس خواهد بود.

به همین دلیل شایعات، قیمت پایه سامسونگ گلکسی نوت 10 را 1100 دلار تخمین می‌زنند. انتظار نداریم ظرفیت داخلی نسخه پایه کمتر از 128 گیگابایت باشد. ممکن است قیمت 1100 دلار برای نسخه پایه مجهز به 256 گیگابایت ظرفیت داخلی باشد. به این ترتیب کاربران بهتر افزایش قیمت نسبت به قبل را هضم خواهند کرد. پیش‌بینی می‌کنیم نسخه دارای دارای نیم ترابایت و 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی نیز برای گوشی نوت امسال عرضه شود. چنین نسخه‌هایی برای گوشی گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 10 پلاس نیز وجود دارد. قیمت دو نسخه یاد شده را می‌توان به ترتیب 1350 دلار و 1700 دلار دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پس بایلای 20 میلیونه واسه ما