سیستم عامل Sailfish

هواوی شاید از سیستم عامل Sailfish به جای سیستم عامل خودش استفاده کند

منابعی نزدیک به هواوی ادعا می‌کنند این شرکت به جای سیستم عامل ساخت خودش٬ از سیستم عامل Sailfish استفاده می‌کنند. این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا٬ دیگر قادر به استفاده از اندروید در محصولاتش نیست و به دنبال جایگزینی برای آن می‌گردد.

نتیجه‌ی تحریم هواوی توسط ایالات متحده٬ عدم استفاده‌ی غول گوشی‌ساز چینی از سیستم عامل اندروید است و این بدان معنا خواهد بود که گوشی‌های این شرکت دیگر قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل پلی (شامل فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل) نخواهند بود. همین مشکل باعث شده تا هواوی به فکر استفاده از نرم افزار دیگری به جز اندروید بی‌افتد.

هواوی از نسخه‌ی خالص سیستم عامل Sailfish استفاده نمی‌کند

شایعات اولیه به سیستم عامل داخلی هواوی به نام Ark OS اشاره دارند که قرار است در ماه اکتبر عرضه شود؛ اما منابع نزدیک به این شرکت ادعا می‌کنند که غول چینی نرم افزار دیگری را مد نظر قرار دارد. ما از سیستم عامل Sailfish حرف می‌زنیم. البته نه دقیقا نسخه‌ی خالص سیستم عامل Sailfish (یک سیستم عامل موبایلی روسیه‌ای که برای رقابت با اندروید توسعه پیدا کرده)٬ بلکه نسخه‌ای به نام Aurora OS که مبتنی بر لینوکس طراحی شده است. حتی در این باره مدیرعامل هواوی با وزیر توسعه دیجیتالی٬ ارتباطات و رسانه‌های جمعی کشور روسیه (مبدا سیستم عامل مذکور) نیز مذاکراتی را داشته است. در واقع هواوی این سیستم عامل را روی تعدادی از گوشی‌های خودش آزمایش کرده است.

هنوز هیچ یک از مدیران شرکت هواوی نظر رسمی خود در مورد استفاده از این سیستم عامل روسی را اعلام نکرده‌اند.