هواوی

رن ژنگفی: هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا، موقعیت قدرتمندی برای حرکت به جلو دارد

رن ژنگفی، بنیان‌گذار هواوی بیان کرد رابطه این شرکت با شرکت‌های آمریکایی از بین نخواهد رفت. وی با اشاره به این که فناوری‌های Huawei تا سال‌ها در جهان پیشرو خواهند بود، گفت ما به خوبی آماده شده‌ایم و با کمبود تدارکات مواجه نمی‌شویم.

رن ژنگفی، بنیان‌گذار Huawei، در آخرین دیدارش با رسانه‌ها تاکید کرد که شرکت هواوی با وجود اقدامات سیاسی اخیر آمریکا، همچنان موقعیت قدرتمندی برای حرکت به جلو دارد. او در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر فرمان اجرایی اخیر کاخ سفید توضیح داد:

آنچه که آمریکا انجام می‌دهد خارج از کنترل ماست. مهم‌ترین مسئله برای ما این است که کارمان را به درستی انجام بدهیم. تمایل دارم با استفاده از این فرصت، از شرکت‌های آمریکایی که با آنها همکاری داریم، قدردانی کنم. ظرف این 30 سال، این شرکت‌ها به ما کمک کردند که رشد کنیم و به جایی که هستیم برسیم. آنها مشارکت‌های متعددی با ما داشته‌اند. همان‌طور که می‌دانید، اکثر شرکت‌هایی که به هواوی مشاوره می‌دهند، مانند شرکت‌های زیادی چون آی بی ام و اکسنچر، در آمریکا مستقرند. در برابر بحران اخیر، می‌توانم احساس عدالت‌خواهی و هم‌دردی این شرکت‌ها با خودمان را درک کنم.

بنیان‌گذار هواوی در ادامه جزئیات بیشتری را درباره رابطه با شرکت‌های آمریکایی بیان کرد:

آمریکا کشوری است که در آن قانون حاکم است. شرکت‌های آمریکایی و نیز اقتصاد واقعی باید پایبند به قانون باشند. رسانه‌ها باید درک کنند که این شرکت‌های آمریکایی و هواوی سرنوشت مشترکی دارند. همه ما بازیگران اقتصاد بازار هستیم. رابطه نزدیک ما با شرکت‌های آمریکایی حاصل چندین دهه تلاش دو جانبه است. چنین روابطی را برگه‌ای کاغذ از طرف دولت آمریکا از بین نخواهد برد.

وضعیت عرضه محصول از طرف همکاران بین‌المللی Huawei

در این نشست خبری، درباره موضوع عرضه محصول از طرف همکاران بین‌المللی Huawei هم بحث شد. بنیان‌گذار هواوی در این رابطه گفت شرکت ما با کمبود شدید تدارکات مواجه نخواهد شد. ما آمادگی کامل داریم. حتی اگر عرضه از طرف همکارانمان کافی نباشد، مشکلی نخواهیم داشت. به این علت که ما می‌توانیم همه تراشه‌های پیشرفته را خودمان تولید کنیم.

به گفته ژنگفی، تا زمانی که این شرکت‌ها بتوانند موافقت واشنگتن را داشته باشند، هواوی به خرید عمده از آنها ادامه خواهد داد. همچنین گفت شاید آنها نتوانند به سرعت موافقت واشنگتن را جلب کنند. ما برای پشت سر گذاشتن این دوره گذار، چند راه در مقابلمان داریم. اگر این موافقت حاصل شود، تجارت عادیمان با شرکت‌های آمریکایی را از سر خواهیم گرفت و با یکدیگر همکاری می‌کنیم تا جامعه‌ای اطلاعاتی برای بشریت بسازیم. ما نمی‌خواهیم در انزوا کار کنیم.

هواوی

رن ژنگفی در پاسخ به پرسش صریحی درباره اینکه چرا آمریکا هواوی را هدف گرفته، گفت دقیقا نمی‌دانم که آن سیاست‌مداران آمریکایی چه فکری در سرشان می‌گذرد. به نظر من، نباید کمپین‌های تحت هدایت آمریکا ما را هدف بگیرند، آن هم فقط به این دلیل که ما از آمریکا جلوتریم.

بنیان‌گذار هواوی به پرسشی هم درباره اختلالات کلی در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)  پاسخ داد:

اروپا دنباله‌رو آمریکا نخواهد بود و اکثریت شرکت‌های آمریکایی ارتباط نزدیکی با ما دارند. بدون شک توانایی آن را داریم که خدمات‌رسانی به مشتریانمان را ادامه بدهیم. ظرفیت تولید انبوه ما بسیار زیاد است و افزودن نام هواوی به فهرست تحریم، تاثیر مهمی روی ما نخواهد گذاشت. در سرتاسر جهان ما در مناقصه‌ها حرکت رو به جلو داریم.

چشم‌انداز تجاری هواوی در سال 2019 و فناوری‌های 5G

رن ژنگفی با اشاره به چشم‌انداز تجاری هواوی در سال 2019، افزود سرعت رشد ما کم خواهد شد، اما نه به اندازه‌ای که تصور می‌شود. در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، درآمد ما رشد 39 درصدی داشته است. این نرخ در ماه آوریل به 25 درصد رسید و شاید این کاهش تا پایان امسال هم ادامه یابد. اما تحریم آمریکا به رشد منفی منجر نخواهد شد و آسیبی به روند توسعه صنعت ما وارد نخواهد کرد.

او تاکید کرد که انتظار می‌رود استانداردهای 5G تاثیر بسیار زیادی روی جامعه داشته باشد و این حوزه جزو بخش‌هایی است که هواوی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را دارد و عملکرد امریکا در این حوزه تاثیر زیادی برای Huawei نخواهد داشت. گذشته از این، رقبای هواوی توانایی آن را ندارند که طی دو الی سه سال آینده به هواوی برسند. در حال حاضر شرکت هواوی از نظر نوآوری و تحقیق و توسعه در حوزه فناوری، آمادگی بسیار خوبی برای آینده دارد و در گوشه‌وکنار جهان 26 مرکز تخصصی تحقیق و توسعه راه‌اندازی کرده است که بیش از 700 ریاضیدان، 800 فیزیکدان و 120 شیمیدان در این مراکز مشغول به کار هستند. لازم به ذکر است که بیشترین پتنت‌های مرتبط با استانداردهای اساسی 5G در جهان را هواوی دارد که 27 درصد از کل این پتنت‌هاست.

هواوی

رن ژنگفی می‌گوید ما نهادی برای پژوهش‌های راهبردی داریم که بودجه بسیار قابل توجهی در اختیار استادان شناخته شده در دانشگاه‌های سراسر جهان می‌گذارد. از این سرمایه‌گذاری هم انتظار برگشت نداریم. شیوه‌ای که برای حمایت از تحقیقات در پیش گرفته‌ایم، مشابه نحوه عملکرد سرمایه‌گذاری بر مبنای قوانین بین‌المللی است. دانشگاه‌ها هستند که از این سرمایه‌گذاری منتفع می‌شوند. با این کار می‌توانیم با دانشمندان بیشتری کار کنیم که به مطالعه و تحقیق روی فناوری‌هایی در مراحل مختلف مشغولند.

وقتی از رن ژنگفی پرسیده شد که در بلندمدت، کدام یک از سه گروه تجاری هواوی بیشترین درآمد را نصیب این شرکت خواهد کرد، او گفت:

پردرآمدترین بخش لزوما مهم‌ترین بخش خواهد بود. فقط بخشی که مسئول ایجاد ارتباطات شبکه است می‌تواند به رتبه اول جهان برسد. دقیقا هم همین بخش است که هدف حمله آمریکا قرار گرفته است. من آن را با هواپیمایی مقایسه کرده‌ام که آسیب جدی دیده است. اما در حقیقت متوجه شده‌ایم که مشکلات این بخش به اندازه مشکلات بخش‌های دیگر نیست، چرا که از مدت‌ها پیش در این بخش مشغول آماده‌سازی بوده‌ایم. فناوری 5G، انتقال نوری و فناوری‌های شبکه اصلیمان تحت فشاری نیستند که بر این بخش وارد آمده، و این فناوری‌ها تا سال‌ها در جهان پیشرو خواهند بود.

رن ژنگفی در اشاره به چالش‌های اخیر بر سر شهرت و سابقه‌ هواوی گفت ما قصد نداریم مسائل مربوط به شهرت و سابقه‌مان را از طریق کمپین‌های رسانه‌ای در بیرون از چین حل‌وفصل کنیم. از نظر من، لازم است در نهایت این مسائل را از طریق ارائه خدمات عالی به مشتریانمان برطرف کنیم. ما بسیار پیشرفته‌ایم و اگر مشتری‌ها از خدمات‌مان استفاده کنند، متوجه این موضوع خواهند شد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. منم فک میکردم چرت میگه الان شک کردم

  2. گزینشی اخبار رو انتقال ندین
    بنیانگذار شرکت هواوی: به دلیل تحریم‌ آمریکا، فروش‌مان در ۲سال آینده، ۱۰۰ میلیارد دلار سقوط می‌کند، مثل هواپیمایی به‌شدت آسیب ‌دیده‌ایم. هرگز فکر نمی‌کردیم آمریکا برای تحریم ما اینقدر مصمم باشد‌
    این باشه اینه عبرت اونایی که بزرگتر از ظرفیتشون حرف میزنن

  3. چرت نگو.هواوی بنجل وقتی تحریم بشه یعنی نفس نمیتونه بکشه به جای این چرندیات یه فکری به حال سیستم عاملش کن که بنجل پرستان گیج و منگ شدن.