اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ

آموزش اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ + لایو لوکیشن

اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی موقعیت جغرافیایی خود را از طریق این پیام رسان به دیگران اطلاع دهند. در این مطلب همچنین به آموزش اشتراک گذاری لایو لوکیشن در واتساپ می‌پردازیم.

این روزها، تاکید فراوانی بر حفظ حریم خصوصی و مخفی نگه داشتن موقعیت جغرافیایی خود از شرکت‌های مختلف می‌شود. در یکی از مطالب پیشین ردیابی موقعیت مکانی توسط اپلیکیشن‌های موبایل معضلی جدی برای حریم خصوصی کاربران تلقی شد. با این حال از نیاز به اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ و تلگرام یا دیگر پیام رسان‌ها در برخی مواقع نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ بهتر نیست به جای ارائه آدرس‌های مبهم به دیگران برای دسترسی به مکانی خاص، موقعیت آن را به گوشی هوشمندشان ارسال کنیم؟

به این ترتیب کاربران خواهند توانست به کمک نرم افزارهای موقعیت یابی همچون Google Maps یا مخصوصا Waze به سریع‌ترین شکل ممکن به مکان مورد نظر برسند. پیشتر امکان اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ وجود نداشت و کاربران ایرانی به این منظور از تلگرام استفاده می‌کردند. از طرفی اتصال به تلگرام نیز این روزها دردسرهای خاص خود را دارد! خوشبختانه از چند آپدیت قبل‌تر واتس اپ، قابلیت اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی در آن میسر شده است.

آموزش اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ

اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ

  • وارد یک گفتگو شده و در پایین صفحه واقع در گوشه سمت چپ روی آیکون + ضربه بزنید.
  • گزینه Location را انتخاب کنید.

با این کار نقشه‌ای رو به رویتان باز شده و به وسیله یک سنجاق، موقعیت جغرافیایی‌ کنونی‌ شما نمایش داده خواهد شد.

  • در صورت صحیح بودن لوکیشن گزینه Send Your Current Location را لمس کنید. در غیر این صورت به وسیله کشیدن سنجاق به منطقه‌ای دیگر روی نقشه، ابتدا موقعیت خود را به درستی تعیین کرده و سپس گزینه بالا را انتخاب کنید.

اکنون اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ با موفقیت انجام شده و موقعیت جغرافیایی شما در قالب یک پیام به مخاطب مورد نظر ارسال شده است. اگر وی روی این پیام ضربه بزند وارد نقشه شده و مکان اشتراک گذاری شده را به وسیله سنجاق بالای آن رویت خواهد کرد.

آموزش اشتراک گذاری لایو لوکیشن در واتس اپ

اشتراک گذاری لایو لوکیشن در واتس اپ زمانی کاربردی خواهد بود که قرار نیست در یک موقعیت مکانی مشخص ثابت بمانید و در حال حرکت هستید. به این ترتیب موقعیت جغرافیایی شما همگام با حرکتتان به روز خواهد شد. در نتیجه مجبور نخواهید بود بعد از رسیدن مخاطب به مکانی که ابتدا به وی اعلام کرده بودید، مجددا به اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ بپردازید و موقعیت جدید را اعلام کنید.

اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ

  • وارد گفتگو با مخاطب مورد نظر شده و آیکون + واقع در گوشه پایین و سمت چپ صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Location را برگزینید.

در ادامه با باز شدن یک نقشه، مکانی که اکنون در آن قرار دارید به وسیله یک سنجاق مشخص خواهد شد.

  • روی گزینه Share Live Location ضربه بزنید. ممکن است از شما درخواست دسترسی به موقعیت جغرافیایی حین اجرای برنامه در پس‌زمینه شود. ارسال لایو لوکیشن منوط به قبول کردن این درخواست تماما ضد حریم خصوصی است!
  • زمان اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ را مشخص کنید تا فقط طی این بازه زمانی موقعیت جغرافیایی شما دائما به‌روز شود.
  • بعد از ارسال، مخاطب در صورت لمس پیام وارد نقشه شده و مکانی که اکنون در آن قرار دارید را مشاهده خواهد کرد.

اشتراک گذاری لوکیشن در واتس اپ به صورت زنده با رسیدن به پایان زمان اعلام شده متوقف خواهد شد، اما می‌توان به وسیله لمس گزینه Stop Sharing آن را زودتر از موعد مقرر متوقف کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه