گوشی های نوکیا

دیتای گوشی های نوکیا از این پس به سرورهای گوگل در فنلاند ارسال می‌شود

بر اساس تصمیم جدید شرکت اچ ام دی گلوبال، داده گوشی های نوکیا از این پس به سرورهای گوگل در فنلاند ارسال خواهد شد. این تصمیم با هدف افزایش ایمنی برای حفاظت از داده کاربران گرفته شده است.

شرکت اچ ام دی گلوبال، سازنده گوشی های هوشمند و ساده دارای برند نوکیا از سال 2016، با هدف افزایش امنیت تصمیم گرفته داده دستگاه‌های نوکیا را به سرورهای کلاد گوگل واقع در کشور فنلاند ارسال کند. این داده کاربران تحت قوانین و مقررات مربوط به حریم خصوصی اتحادیه اروپا همچون GDPR قرار خواهد گرفت.

نخستین گوشی های اچ ام دی گلوبال که این جابه‌جایی در محل ارسال داده درونشان اتقا خواهد افتاد، نوکیا 4.2، نوکیا 3.2 و نوکیا 2.2 هستند. مدل‌های قدیمی‌تر بعد از دریافت آپدیت اندروید 10، که قرار است از ربع چهارم سال جاری و طی نیمه اول سال آینده برای گوشی های نوکیا عرضه شود، ارسال داده به سرورهای کلاد گوگل در فنلاند را آغاز خواهند کرد.

شرکت اچ ام دی گلوبال در همکاری با شرکت مشاوره‌ CGI به تحلیل داده جمع‌آوری و دخیره شده روی سرورهای کلاد گوگل پرداخته و راهکارهایی برای بهبود تجربه کاربری محصولات کنونی و آینده خود ارائه خواهد کرد.

نکته جالب درباره سرورهای گوگل واقع در هامینا فنلاند، خنک شدن آن‌ها از طریق آب خلیج فنلاند است. این نخستین مرتبه‌ای است که در یک دیتا سنتر از چنینی روش برای خنک کردن سرورها استفاده می‌شود. به این ترتیب می‌توان مقر هامینا فنلاند گوگل را یکی از پیشرفته‌ترین و پایدارترین دیتا سنترهای دنیا دانست.