اپل شرکت بازی سازی بزرگ

اپل اکنون چهارمین شرکت بزرگ در دنیای بازی‌ های ویدیویی است!

اپل را باید در دنیای بازی‌ های ویدیویی در زمره چهار شرکت بزرگ دنیا شمرد! این موفقیت به لطف توان بالای گوشی های آیفون در اجرای بازی‌های موبایل و از طرفی وجود میلیون‌ها بازی برای پلتفرم آی او اس حاصل شده است.

اگر از هر کاربری بخواهید چند شرکت بزگ در دنیای بازی‌ های ویدیویی را برایتان نام ببرد، به احتمال زیاد به جز مایکروسافت (سازنده ایکس باکس)، سونی (سازنده پلی استیشن) و نینتندو نام دیگری نخواهید شنید. در صورت درخواست برای شمردن چند شرکت بازی سازی بزرگ با نام‌هایی همچون یوبیسافت، Activision و Blizzard رو به رو خواهید شد. بر اساس تحلیل شرکت Newzoo، در صورت حذف نام اپل از بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌ های ویدیویی خطای بزرگی مرتکب شده‌ایم! اهالی کوپرتینو اکنون چهارمین شرکت گیمینگ بزرگ دنیا محسوب می‌شوند!

موفقیت اپل در دنیای بازی های ویدیوی

از آن جایی که اپل یک شرکت بازی سازی نیست، هضم این خبر برای بسیاری از کاربران دشوار می‌شود. این شرکت حتی هیچ کنسول بازی در اختیار ندارد. با این حال، محبوبیت بی‌نظیر گوشی های آیفون نزد دوست‌داران بازی های ویدیویی اپل را تبدیل به چهارمین شرکت گیمینگ بزرگ دنیا کرده است، اگرچه شرکت خود هیچ کنسول یا بازی موبایلی تولید نمی‌کند! انتشار این خبر علاوه بر موفقیت اپل نشان داد اکنون، بازی های موبایل چقدر در دنیای گیم دارای اهمیت هستند. تعدد بازی‌های آی او اسی سبب شده اپل اکنون در زمره نام‌های بزرگی همچون سونی، مایکروسافت، نینتندو و یوبیسافت قرار بگیرد. به عبارتی گیمرهای زیادی امروز اجرای بازی در گوشی های هوشمند را به کنسول‌های بازی اختصاصی ترجیح می‌دهند، اگرچه آن‌ها دارای بازی‌های گرافیکی و سه بعدی بهتری هستند.

بر اساس تحلیل شرکت Newzoo، اپل تنها از طریق فعالیت در دنیای بازی‌ های ویدیویی توانست طی اولین ربع سال 2018 حدود 2 میلیارد دلار پول به جیب بزند! درآمد شرکت حاصل از فعالیت در این زمینه طی کل سال 2018 به 9.45 میلیارد دلار رسید. هنوز مشخص نیست رقم اعلام شده، تنها بر اساس فروش بازی‌ های ویدیویی در اپ استور بوده یا فاکتورهای دیگری نیز در نظر گرفته شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. پس چرا اینقدر داغونه

  2. خوبه حالا هنوز ی خودی نشون میده

  3. این کی رفت تو کار بازی ویدویی