استخراج کنندگان بیت کوین

انشعاب برق ماینر ها قطع می‌شود

شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد انشعاب برق ماینر ها قطع موقت خواهد شد. قیمت ارزان برق در ایران بسیاری از افراد را به سمت استخراج ارزهای دیجیال نظیر بیت کوین کشانده است.

طی ماه‌های گذشته بسیاری از ماینر ها یا همان استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال از برق ارزان استفاده می‌کردند که واکنش‌های متعددی از سوی مسئولان را به همراه داشته است. در این خصوص حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عنوان کرده بود به‌زودی برای این مشترکان تعرفه‌ای را در نظر خواهیم گرفت تا برق آن‌ها بر اساس تعرفه برق صادراتی محاسبه شود؛ اما حالا متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر بخشنامه‌ جدیدی را به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرد که در متن آن آمده است پس از شناسایی مشترکانی که بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را استخراج می‌کنند، انشعاب برق آن‌ها را به صورت موقت قطع شود.

اطلاعیه قطع برق استخراج کنندگان بیت کوین

در متن اطلاعیه شرکت توانیر مبنی بر قطع برق مشترکانی که بیت کوین استخراج می‌کنند، آماده است:

با توجه به توسعه مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استانداردهای فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند و در پیک تابستان شرکت‌های توزیع برق را با مشکل جدی مواجه می‌کنند مقتضی است که با عنایت به قسمت اول بند «د» جز 1-50-4 آیین‌نامه تکمیلی تعرفه‌های برق مربوط به قطع موقت انشعاب (موضوع مصرف غیرمجاز برق) ترتیبی اتخاذ شود تا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری موقت انشعابات مذکور تا تعیین تکلیف قانونی اقدام لازم مبذول و نتیجه اقدامات صورت گرفته را به معاونت هماهنگی توزیع توانیر منعکس نمایند.

تصویر ابلاغیه شرکت توانیر

استخراج کنندگان بیت کوین