ال جی جی 9

آخرین اخبار ال جی جی 9 – LG G9

ال جی جی 9 (LG G9) پرچمدار بعدی این شرکت کره‌ا‌ی خواهد بود. در این مطلب قصد داریم به بررسی زمان معرفی، قیمت، مشخصات فنی، سبک طراحی و دوربین گوشی ال جی G9 بپردازیم.

مد‌ت‌ها است در انتظار رونمایی یک گوشی خلاقانه از سوی ال جی هستیم، محصولی همچون وان پلاس 7 پرو، هواوی پی 30 پرو و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس که نگاه‌ ما را به خود خیره نگه دارد! این شرکت‌ سال‌ها است گوشی هوشمند متفاوت و منحصربه‌فردی تولید نکرده است. شاید به همین دلیل بخش موبایل LG با وجود سوددهی فراوان دیگر قسمت‌های آن همچون بخش تولید لوازم خانگی و تلویزیون‌های هوشمند، به شدت در حال ضرردهی است. انتظار داریم این روند با معرفی ال جی جی 9 تغییر پیدا کند.

این شرکت کره‌ای، بعد از شکست بسیار بد ایده آن در طراحی ماژولار گوشی G5، بیش از حد محتاط شد و استفاده از خلاقیت و نوآوری در گوشی های سری G را کنار گذاشت. البته بررسی اولیه ال جی جی 8 تینکیو نشان می‌دهد LG رفته رفته در حال تغییر استراتژی‌های کنونی است، به همین دلیل انتظاراتمان از گوشی ال جی جی 9 بالا رفته است. در ادامه قصد داریم پرچمدار بعدی LG را از زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

زمان معرفی و قیمت ال جی جی 9

ال جی معمولا گوشی های سری G را در کنگره جهانی موبایل، نمایشگاه MWC، معرفی می‌کند. این رویداد هر سال در ماه فوریه (بهمن – اسفند) در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود. گوشی ال جی جی 8 در روز بیست و چهارم فوریه سال میلادی جاری (پنجم اسفند 1397) طی همین رویداد برگزار شد. گوشی یک ماه بعد به بازار عرضه شد. برای رونمایی گوشی ال جی جی 9 نیز می‌توان زمان تقریبا مشابهی در نظر گرفت.

انتظار نداریم قیمت گوشی اختلاف زیادی در مقایسه با پرچمدار کنونی سری G داشته باشد. قیمت گوشی ال جی جی 6 در اولین سری عرضه بعد از رونمایی 650 دلار بود. این قیمت برای جی 7 به 750 دلار رسید. شرکت در سال جاری، جی 8 را به قیمت 850 دلار به فروش رساند. البته این گوشی چند ماه بعد از عرضه، در وب سایت‌های زیادی با تخفیف‌های استثنایی قابل خریداری بود.

با وجود افزایش پله‌ای 100 دلاری طی سال‌های اخیر، انتظار نداریم قیمت ال جی جی 9 نیز در مقایسه با مدل قبل 100 دلار افزایش پیدا کند. پیش‌بینی‌ها، به قیمت 900 دلاری این گوشی دلالت دارند.

دوربین پیشرفته‌تر ال جی G9

ال جی جی 9

با در نظر گرفتن پتنت‌های فاش شده از ال جی طی یک سال اخیر می‌‌توان نتیجه گرفت این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی در بخش دوربین‌های موبایل داشته است. به عنوان نمونه، اختراع جدید ال جی یک گوشی دارای 16 دوربین است! این در حالی است که اکنون دوربین‌های موبایل سه گانه در حال افزایش بوده و گوشی های مجهز به دوربین چهارگانه خاص تلقی می‌شوند. البته از گوشی مجهز به دوربین پنج گانه نوکیا 9 نمی‌توان غافل شد. با این حال جهش به یک ماژول دوربین شانزده گانه حقیقتا ورای تصور است!

احتمال استفاده از چنین دوربینی در ال جی جی 9 پایین است، اما حداقل می‌توان تصور کرد تعداد سنسورهای دوربین آن کمتر از چهار مورد نخواهد بود. انتظار داریم در صورت تبدیل شدن گوشی مجهز به دوربین شانزده گانه به یک محصول واقعی، در قالب گوشی هوشمندی خارج از دو سری G و V رونمایی شود.

ال جی جی 9

نمایشگر اولد بهتر گوشی

ال جی جی 9

ال جی در زمینه نمایشگرهای موبایل نیز طی سال‌های اخیر خلاقیت زیادی به خرج نداده است، هر چند در زمینه تولید صفحه نمایش‌های اولد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با این حال، صفحه نمایش‌های پلاستیکی اولد این شرکت به اندازه صفحه نمایش‌های سوپر امولد سامسونگ دارای کیفیت نیستند. کمتر بودن حداکثر میزان روشنایی و دقت در نمایش رنگ‌ها را نیز باید به کاستی‌های صفحه نمایش‌های موبایل آن در مقایسه با محصولات رقیب خانگیش اضافه کرد.

مجددا صفحه نمایش ال جی جی 8 در مقایسه با قبل چندین پله بهبود پیدا کرده بود، به همین دلیل انتظار داریم شرکت با پی بردن به استراتژی‌های غلط قبلی خود، در ال جی جی 9 از نمایشگر بهتری استفاده کند. افزایش نسبت نمایشگر به بدنه و استفاده از دوربین سلفی روی نمایشگر جزو تغییراتی هستند که از صفحه نمایش پرچمدار سال 2020 سری G انتظار می‌رود. البته پتنت‌های اخیر LG نشان می‌دهند این شرکت هنوز مشغول توسعه‌ یک سری نمونه اولیه مجهز به دوربین سلفی روی نمایشگر است، به همین دلیل ممکن است فناوری نام برده برای استفاده در گوشی ال جی جی 9 آماده نشود.

ال جی جی 9

البته ممکن است این شرکت ایده بزرگتری در سر داشته باشد؛ استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر، همان خلاقیتی است که در ابتدای مطلب از آن حرف زدیم! ال جی با در نظر گرفتن عدم به کار بستن ویژگی‌های منحصربه‌فرد در گوشی های پرچمدارش طی چند سال اخیر، تنها با چنین ترفندهایی همه نگاه‌ها را به خود خیره خواهد کرد.

گوشی‌ساز کره‌ای موفق شد به لطف استفاده از فناوری صدای داخل نمایشگر، اسپیکر گوشی را به طور کامل از لبه بالایی ال جی جی 8 حذف کند. حال با قرارگیری دوربین سلفی زیر صفحه نمایش، پیشرفت بسیار بزرگی حاصل خواهد شد.

وضعیت درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری

ال جی جی 9

روال حذف درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری از گوشی های هوشمند پرچمدار چند سالی است آغاز شده است. البته شرکت‌هایی همچون سامسونگ و ال جی تا امروز در برابر این تغییر مقاومت کرده‌اند،‌ اما اکنون، برای آن‌ها نیز زمان تغییر فرا رسیده است. با در نظر گرفتن تصویر قاب‌ محافظ گلکسی نوت 10 که اخیرا منتشر شده، سامسونگ سرانجام به نیاز به پیروی از این روال پی برد. انتظار داریم دومین گوشی‌ساز بزرگ کره‌ای نیز به چنین نتیجه‌ای رسیده باشد.

البته کاربران دوست‌دار موسیقی زیادی گوشی های پرچمدار ال جی را به خاطر سیستم Quad DAC فوق‌العاده و کیفیت صوت بسیار بالای‌ آن‌ها خریداری می‌کنند. این کاربران، به درگاه صوتی در گوشی هوشمندشان نیاز دارند. باید دید ال جی در صورت حذف این درگاه از ال جی جی 9 چه راهکاری برای راضی نگه داشتن دوست‌داران موسیقی ارائه خواهد کرد.

رابط کاربری ال جی جی 9

رابط کاربری ال جی جی 9 یکی دیگر از بخش‌هایی است که شدیدا به تغییر نیاز دارد. با در نظر گرفتن رابط کاربری سفارشی‌سازی شده‌ای که شرکت‌هایی همچون سامسونگ طی یک سال اخیر ارائه کرده‌اند، نمی‌توان از رابط کاربری تقریبا خشک و خالی گوشی های پرچمدار ال جی انتظار داشت از کاربران دلربایی کند!

این شرکت در زمینه توسعه رابط کاربری بر بستر اندروید خود واقعا ضعیف عمل می‌کند. به عنوان نمونه، اگرچه ال جی جی 8 به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 9 پای عرضه شد، اما برخی از ویژگی‌های جدید این سیستم عامل همچون Digital Wellbeing گوگل در پرچمدار نام برده وجود ندارند!