تلگرام های ایرانی

سرویس دهی تلگرام های ایرانی شامل هاتگرام و تلگرام طلایی متوقف شد

سرویس دهی تلگرام های ایرانی شامل هاتگرام و تلگرام طلایی متوقف شد. نسخه‌های غیر رسمی تلگرام با پیامی به کاربران خود از خاموش شدن سرورهای خود خبر دادند.

قبل از فیلترینگ تلگرام نسخه‌های غیر رسمی این پیام رسان از جمله هاتگرام و تلگرام طلایی روی کار آمدند و پس از مسدودسازی نسخه اصلی، استقبال از آنها نیز افزایش پیدا کرد. در آن زمان مقرر شد تا این نسخه‌های غیر رسمی تا زمانی که پیام رسان های داخلی آمادگی پذیرش از تمامی کاربران تلگرام را داشته باشند، به کار خود ادامه دهند، اما پس از مدتی اختلاف‌های زیادی در خصوص فعالیت آنها به وجود آمد و فعالان این حوزه آن را رقیب پیام رسان های داخلی دانستند. از این رو برای فعالیت تلگرام های ایرانی ضرب‌العجلی تعیین شد.

طی سال گذشته مهلت فعالیت تلگرام های ایرانی چندین بار از سوی مسئولان تمدید شد که چنین موضوعی اعتراض مدیران پیام رسان های داخلی را به همراه داشت تا اینکه اخیرا 4 پیام رسان سروش، گپ، ایتا و بیسفون با انتشار بیانیه‌ای مشترک به حضور هاتگرام و طلاگرام اعتراض کردند و از مرکز ملی فضای مجازی خواستند تا در خصوص فعالیت این نسخه‌ها تصمیم‌گیری شود. گفتنی است هاتگرام و طلاگرام پس از فیلترینگ تلگرام به 30 میلیون کاربر دست پیدا کردند و به نوعی جایگزین فارسی تلگرام اصلی محسوب می‌شدند.

پایان سرویس دهی تلگرام های ایرانی

روز گذشته یکی از مدیران هاتگرام و تلگرام طلایی اعلام کرد سرویس دهی این پیام رسان‌ها متوقف شد و به زودی یک پیام رسان مستقل ارائه خواهد شد. وی در خصوص هدف این اقدام افزود قطع کردن سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی از نسخه اصلی تلگرام با هدف تمکین به قانون داخلی کشور انجام شده است. در تصویر زیر پیام ارسالی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام به کاربران، مبنی بر پایان سرویس‌دهی آنها را مشاهده می‌کنید.

تلگرام های ایرانی