گوشی میت ایکس هواوی

گوشی میت ایکس هواوی تا دو ماه دیگر با پلتفرم اندروید عرضه می‌شود

یکی از مدیران هواوی می‌گوید که گوشی میت ایکس هواوی (Huawei Mate X) قرار است تا ماه سپتامبر عرضه شود. ضمنا٬ سیستم عامل این گوشی نیز اندروید خواهد بود.

عرضه‌ی گوشی منعطف گلکسی فولد سامسونگ به تاخیر افتاد و زمان جدید عرضه‌ی آن به بازار نیز هنوز توسط سازنده اعلام نشده است. این می‌تواند فرصت خوبی برای هواوی باشد تا بتواند گوشی میت ایکس خودش را به عنوان نخستین گوشی منعطف به تولید انبوه رسیده روانه‌ی بازارهای جهانی کند و پرچمدار این دسته‌بندی جدید گوشی‌ها در بازار باشد. هرچند هواوی نیز قرار بود زودتر از این‌ها گوشی میت ایکس را به فروش برساند٬ اما ناچار به تاخیر در عرضه گوشی 2600 دلاری خود شد.

خبر خوب برای طرفداران برند هواوی اینکه ما از زمان عرضه‌ی هواوی میت ایکس مطلع شده‌ایم. وینسنت پنگ٬ مدیر بخش اروپای غربی شرکت هواوی اعلام کرده است که «این گوشی حداکثر تا ماه سپتامبر (بین شهریور و مهر ماه) روانه‌ی بازار خواهد شد. شاید هم زودتر این اتفاق رخ دهد٬ اما ماه سپتامبر زمان قطعی آغاز فروش آن است».

پنگ همچنین تایید کرده است که این گوشی به سیستم عامل اندروید مجهز خواهد بود. چند ماه پیش بود که گوگل اخطار داد عدم استفاده‌ی هواوی از این پلتفرم می‌تواند امنیت کاربران را به خطر بی‌اندازد٬ به همین خاطر شاید اگر این گوشی با پلتفرمی به جز اندروید عرضه می‌شد٬ کمتر کسی در خارج از بازار چین به سراغ آن می‌رفت. از آنجایی که هواوی این گوشی را در ماه فوریه (پیش از اعمال تحریم‌های ایالات متحده) معرفی کرده است٬ بنابراین محدودیتی برای بهره‌مندی گوشی هواوی میت ایکس از اندروید وجود ندارد. البته این احتمال وجود دارد که هواوی٬ گوشی‌های خانواده میت 30 را همراه با سیستم عامل خود ساخته‌ی HongmengOS روانه‌ی بازار کند.

پنگ می‌گوید گوشی میت ایکس هواوی با پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G در تمام کشورها٬ به جز ایالات متحده عرضه خواهد شد. قانون گذاران آمریکایی استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی در خاک خود را ممنوع اعلام کرده‌اند و مدعی شده‌اند که این شرکت قصد دارد از تمام کشورها برای دولت چین اطلاعات جمع آوری کند.

گوشی میت ایکس هواوی

در حالی که هواوی می‌گوید حداکثر تا سپتامبر این گوشی را عرضه می‌کند٬ اما رسانه‌ها بر این باورند که میت X از ماه جولای (تیر ماه) در دسترس کاربران خواهد بود. به هر ترتیب هواوی نشان داده که هیچ عجله‌ای برای عرضه‌ی این گوشی ندارد. برخلاف گلکسی فولد که در ابتدا با یک نسخه‌ی 4G عرضه می‌شود٬ میت ایکس در بدو ورود به بازار به فناوری 5G مجهز خواهد بود. پنگ می‌گوید که تحریم‌های آمریکا هیچ خللی در زمان عرضه‌ی این گوشی به وجود نیاورده است. آن‌ها چند ماه گذشته را صرف بهبود عملکرد نمایشگر P-OLED میت ایکس کرده‌اند و آزمایش‌های زیادی را انجام داده‌اند تا این گوشی با مشکلات گلسی فولد سامسونگ مواجه نشود. سامسونگ به خاطر مشکلات زیادی که گلکسی فولد داشت٬ تمام نسخه‌های پیش فروش شده را جمع آوری کرد و در حال ترمیم مشکلات موجود است.

مشخصات گوشی میت ایکس هواوی

هواوی میت ایکس برخلاف گلکسی فولد سامسونگ٬ به سمت خارج تا می‌شود. زمانی که دیوایس در حالت بسته قرار دارد٬ یک نمایشگر 6.6 اینچی با وضوح 1148 در 2480 پیکسل در دسترس کاربران خواهد بود. در پشت دیوایس نیز یک نمایشگر 6.4 اینچی با وضوح 892 در 2480 پیکسل به کار می‌رود. اما وقتی دیوایس باز می‌شود٬ یک نمایشگر 8 اینچی با وضوح 2200 در 2480 پیکسلی که کاملا مربعی نیست٬ در دسترس خواهد بود.

تراشه‌ی کایرین 980 هواوی در قلب تپنده‌ی این دیوایس است. این تراشه٬ در گوشی‌های خانواده پی 30 و میت 20 نیز استفاده شده است. 8 گیگ رم و 512 گیگ حافظه‌ی داخلی نیز این تراشه را همراهی می‌کنند و شما می‌توانید با یک کارت حافظه میکرو اس دی٬ 256 گیگابایت دیگر را به این فضای ذخیره سازی بی‌افزایید. چهار دوربین در پشت گوشی حضور دارد که شامل سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی٬ سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری٬ سنسور فوق عریض 16 مگاپیکسلی و سنسور زمان پرواز (ToF) می‌شوند. یک باتری 4,500 میلی‌آمپر ساعتی نیز نمایشگر گوشی را روشن نگه می‌دارد.

اگر گوشی میت ایکس هواوی در کشور شما عرضه شود٬ برای خرید آن باید 2,600 دلار بپردازید.