ترمینال جدید ویندوز

ترمینال جدید ویندوز در دسترس کاربران ویندوز 10 قرار گرفت

سرانجام نسخه‌ی پیش‌نمایش ترمینال جدید ویندوز در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت. این ترمینال در قالب یک اپلیکیشن مستقل به نام Windows Terminal توسعه پیدا کرده و هم اکنون می‌توانید آن را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید.

مایکروسافت اولین نسخه از ترمینال جدید ویندوز را برای ویندوز 10 خود عرضه کرد. توسعه دهندگان قادر خواهند بود ویندوز ترمینال را با استفاده از کدهای داخل سایت Github کامپایل کنند. همین باعث شده تا ترمینال به عنوان یک اپلیکیشن مستقل در فروشگاه مایکروسافت قرار گیرد.

ترمینال جدید ویندوز

پستی در وبلاگ توسعه دهندگان مایکروسافت منتشر شده که توضیح می‌دهد «این یک اپلیکیشن ترمینال جدید٬ قدرتمند و متن باز است که در کنفرانس Build 2019 معرفی شد». با این حال هرکسی که قصد دانلود آن را دارد٬ باید در نظر داشته باشد که اپلیکیشن Windows Terminal اولین روزهای پیش‌نمایش خودش را می‌گذراند و هنوز به بلوغ کامل نرسیده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ترمینال جدید ویندوز می‌تواند به زبانه‌های چندگانه٬ پشتیبانی از کاراکترهای Unicode و ٬UTF-8 یک موتور رندر شتاب دهنده متن GPU و تم‌های سفارشی٬ استایل‌ها و پیکربندی‌های مختلف آن اشاره کرد. مایکروسافت راه‌های جدیدی را برای سفارشی کردن ویندوز ترمینال در اختیار کاربران قرار داده است.

کایلا سینامون٬ مدیر برنامه ویندوز ترمینال در شرکت مایکروسافت می‌گوید:

این نخستین پیش‌نمایش است که در فروشگاه مایکروسافت قرار می‌گیرد. تیم ترمینال مشغول ایجاد یک زمانبندی هستند که پیش‌نمایش‌های معمول را برای کسانی که می‌خواهند زودتر از همه به قابلیت‌های جدید دسترسی داشته باشند٬ ارائه می‌کند. Windows Terminal 1.0 زمستان امسال در فروشگاه مایکروسافت موجود خواهد بود.

اپلیکیشن جدید ویندوز ترمینال را تمام کاربرانی که نسخه‌ی 18362.0 ویندوز 10 به بالا روی کامپیوترشان نصب است٬ می‌توانند دانلود کنند. مایکروسافت می‌گوید در به‌روزرسانی‌های آینده تا زمانی که نسخه‌ی نهایی این اپلیکیشن ارائه شود٬ به‌روزرسانی‌هایی شامل رفع باگ‌ها و بهبود عملکرد ویندوز ترمینال را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. من که نفهمیدم چی شد واقعا

  2. این دیگه چ صیغه ایه