یوفو

سناتورها و رئیس جمهور آمریکا گزارش‌هایی سری از مشاهده یوفوها دریافت کردند

به تازگی پنتاگون، گزارش‌های محرمانه‌ای را از‌ مشاهده یوفوها (UFOs) به چند سناتور و البته رئیس جمهور ایالات متحده ارائه داده است. این اتفاق در حالی می‌افتد که اخیرا نیروی دریایی آمریکا، مقررات تازه‌ای را در همین رابطه وضع کرده بود.

در ماه ژانویه، سناتور سابق نوادا «هری رید» از اعضای کنگره آمریکا خواست که به معمای مشاهده یوفوها رسیدگی کنند. او پیش‌تر هم حامی یکی از پروژ‌های مخفی پنتاگون، موسوم به «شناسایی تهدیدات هوا-فضایی پیشرفته» یا AATIP بود که از سال 2007 آغاز شد و در سال 2012 پایان یافت.

این برنامه سرانجام در دسامبر 2017 از طریق نیویورک تایمز رسانه‌ای شد. حالا اما به نقل از Politico، سه سناتور آمریکایی در روز چهارشنبه 19 ژوئن (29 خرداد)، گزارش طبقه‌بندی شده‌ای دریافت کرده‌اند که به مشاهده یوفوها توسط پرسنل نیروی دریایی ایالات متحده مربوط می‌شد.

سخنگوی سناتور «مارک وارنر» ضمن تایید برگزاری جلسه‌ای در همین خصوص، اظهار داشت: مواجهه‌ی خلبانان نیروی دریایی با چیزهای ناشناس در آسمان، در نظر سناتور وارنر یک نگرانی امنیتی است که ما باید توضیحی برای آن بیابیم.

مشاهده یوفوها

حتی رئیس جمهور آمریکا هم اذعان کرده که در جریان گزارش مربوط به مشاهده یوفوها قرار گرفته است. دونالد ترامپ هفته گذشته در مصاحبه با ABC News  گفت:

مردم می‌گویند که مدام یوفو می‌بینند. من هم جلسه کوتاهی در همین رابطه داشتم؛ اما اینکه به چنین چیزی باور دارم یا خیر؟ نه آنچنان.

طبق گزارش Politico، مقامات رسمی با تعداد زیادی از ملوان‌ها و هوانوردان فعلی یا سابق مصاحبه کردند. این افراد ادعا داشتند با اشیای پرنده پیشرفته‌ای مواجه شدند که ناقض قوانین ایرودینامیک بوده و به حریم نظامی تجاوز کرده‌اند. فیلم برخی از این اشیای ناشناس پرنده ضبط شده و به دید عموم هم رسیده است.

اما ارائه این گزارش محرمانه به بالاترین مقامات، پس از آن صورت می‌گیرد که نیروی دریایی ایالات متحده در ماه آوریل، دستورالعمل به‌روز شده‌ای را برای گزارش‌گیری از پرسنل خود درباره رویارویی با اشیای پرنده ناشناس تدوین کرد. این تغییر رویکرد هم ناشی از خطرات بلقوه‌ای بود که خلبان‌ها را در مواجهه با چنین چیزهایی تهدید می‌کرد.

البته نیروی دریایی آمریکا به هیچ وجه این مشاهدات را به وجود فرازمینی‌ها ربط نداده است و به جای یوفو خطاب کردن آن‌ها، از عبارت «پدیده‌های هوایی ناشناخته» استفاده می‌کند.

با وجود اینکه نیروی دریایی سعی در مخفی نگه داشتن موضوع دارد؛ اما بسیاری از مقامات مطلع فعلی و سابق، می‌گویند که شمار گزارش‌های مربوط به مشاهده یوفوها در حال افزایش است. در پی گزارش‌های اخیر، برخی از حامیان این موضوع هم امیدوارند که کنگره قدم‌های بیشتری بردارد و مقدمات استفاده از روش‌هایی مانند جمع‌آوری داده‌های ماهواره‌ای توسط وزارت دفاع را برای مطالعه روی یوفوها فراهم سازد.

ساختمان کنگره

ساختمان کنگره

همان‌طور که اشاره سناتور هری رید در کنار سناتور جان مک‌کین، از علاقه‌مندان به پروژه AATIP بود و تلاش زیادی کرد تا کنگره، موضوع یوفوها را جدی‌تر بگیرد. او می‌گوید:

چیزی که من آموخته‌ام، این است که شما نمی‌توانید این اتفاقات را نادیده بگیرد و خیلی راحت منکر آن‌ها شوید. در پایگاه‌های نظامی ما، صدها نفر هستند که چنین چیزهایی را دیده‌اند. البته این یک مساله در سطح جهانی است؛ نه فقط اینجا در ایالات متحده.

ناگفته نماند که AATIP تنها مشاهده یوفوها را پوشش نمی‌داد و سرفصل‌های دیگری هم داشت که می‌توان به نامرئی کردن اجسام،  بررسی فراماده‌های منتسب به بیگانگان، نیروهای محرکه پیشرفته، ردیابی اجسام مافوق صوت، حرکت با سرعت مافوق نور، انرژی تاریک و جهان چند بُعدی اشاره کرد.

مشاهده یوفو توسط نظامیان نشان می‌دهد که شاید این وسایل پروازی، می‌توانند برخی از این روش‌ها را مورد استفاده قرار دهند. به گفته‌ی هری رید، مدارکی وجود داشت که امکان رسیدگی به آن‌ها در پروژه AATIP محقق نشد. با این حال او امیدوار است که در مطالعات جدید، گشایشی حاصل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. فکر نمیکنین امریکا واسه این میخاد زمینه صحبت و‌فراهم‌ کنه
    که شرایط و واسه پذیرفتن موجود بیگانه فراهم کنه ؟!

  2. نه بابا مگه شده بی خودی ی چی بگن

  3. اگه انریکاس پس حتما چیزی هست

  4. این همه کار و گانه زنی و جلسه و امکانات نمیخواد

    برین به اون ناسای بی مزه و بی نمک بگین همه اطلاعاتی که پنهان میکنه رو بگه تمام

  5. یوفو بیکاره بیاد ما رو رصد کنه

  6. اگه سریه پس ما از کجا فهمیدیم