میز هوشمند

میز هوشمند با قابلیت شارژ بی سیم موبایل طراحی شد

میز هوشمند ایبورد (Ebörd) با قابلیت شارژ بی سیم گوشی موبایل طراحی شد. این میز که دارای پایه‌های فلزی است از قابلیت ذخیره انرژی خورشیدی بهره می‌برد و می‌تواند دستگاه‌های الکترونیکی را به صورت بی سیم شارژ کند.

امروزه بسیاری از شرکت‌های حوزه تکنولوژی به توسعه شارژرهای بی سیم روی آورده‌اند، اما بسیاری از آنها از یک پد یا پایه بهره می‌برند که به اتصال به یک منبع برق نیازمندند. در همین راستا پروتون نیو انرژی فیوچر (Proton New Energy Future) به عنوان یک استارتاپ اسپانیایی یک میز هوشمند به نام ایبورد (Ebörd) را طراحی کرده است که تمام سطح میز همانند یک شارژر بی سیم عمل می‌کند.

نحوه عملکرد میز هوشمند ایبورد 

این میز هوشمند می‌تواند انرژی خود را از نور خورشید یا حتی نورهای مصنوعی تامین کند و امکان شارژ همزمان چندین دستگاه بر روی سطح آن وجود دارد. میز ایبورد دارای سطح شیشه‌ای تیره، قاب و پایه فلزی است که به طور کلی ظاهری مدرن دارد که با ارائه یک فناوری پیشرفته در سطح خود یک وسیله هوشمند محسوب می‌شود. در سایر سطوح شارژر بی سیم باید کاربران گوشی موبایل یا دستگاه الکترونیکی خود را بر روی یک نقطه خاص به صورت ثابت قرار دهند، اما میز ایبورد به کاربران این توانایی را می‌دهد تا به صورت همزمان 4 دستگاه الکترونیکی مختلف را در هر نقطه از سطح میز قرار داده و شارژ کنند.

میز هوشمند

میز هوشمند ایبورد از پلتفرم استاندارد شارژ بی سیم چی (Qi) برخوردار است؛ یعنی حتی نسل‌های قبلی گوشی های آیفون و گلکسی‌های سامسونگ، گوگل پیکسل 3 و ایکس ال 3 و سایر گوشی های پرچمدار سونی، نوکیا و ال جی را شارژ می‌کند. همچنین ساعت های هوشمند، تبلت‌ها، ایرپادها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی که از پلتفرم استاندارد Qi برخوردار باشند، می‌توانند توسط این میز شارژ شوند. گفتنی است این میز هوشمند برای آن دسته از دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم قابل شارژ نیستند، دو آداپتور به صورت اتصال به سیم در نظر گرفته است تا این دستگاه‌ها نیز شارژ شوند.

میز هوشمند

میز ایبورد قابلیت اتصال به پریز برق را ندارد، اما از یک سطح فتوولتائیک بهره می‌برد که به کمک یک پنل نواری نازک می‌تواند نور خورشید و نورهای مصنوعی را در یک باتری 10 آمپر ساعتی ذخیره‌سازی کند. طبق ادعای شرکت سازنده این میز هوشمند، آنها یک غشای ساخته با پروتئین باکتری‌های دریایی را اختراع کرده‌اند که می‌تواند عملکرد ماژول‌های خورشیدی را تا 60 درصد در شرایط کم‌نور افزایش دهد. هرچند این میز نمی‌تواند فقط در یک محیط کم‌نور یا فقط در معرض نور مصنوعی کارایی کاملی ارائه دهد، اما کاربران می‌توانند برای استفاده از حداکثر کارایی این میز آن را در یک اتاق با نورگیر مناسب قرار دهند.

میز هوشمند

این میز علاوه بر اینکه برای شارژ کردن دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربران می‌توانند از آن به عنوان یک میز معمولی نیز استفاده کنند؛‌ زیرا میز ایبورد ضد آب است و کاربران نگران قرار دادن نوشیدنی بر روی آن نباشند. شرکت سازنده این میز را در سه مدل معمولی، مجهز به چراغ‌های LED و مجهز به اسپیکرهای بلوتوثی به بازار عرضه می‌کند. بر اساس اعلام‌های قبلی این میز هوشمند از ماه نوامبر سال 2019 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.