رزبری پای 4

رزبری پای 4 (Raspberry Pi 4) با قدرتی بسیار بالا و قیمتی یکسان معرفی شد

رزبری پای 4 (Raspberry Pi 4) معرفی شد. جدیدترین کامپیوتر کوچک بنیاد رزبری پای با وجود داشتن قدرت بسیار بالاتر در مقایسه با بهترین Raspberry Pi کنونی قیمت یکسانی با آن دارد.

در مطلب «مروری بر رزبری پای و کاربردهای آن» اعلام کردیم گجت نیوز با پی بردن به کاربردهای فراوان این کامپیوتر کوچک تصمیم گرفته طی یک سری آموزشی جامع، به بررسی تمامی کاربردها و قابلیت‌های رزبری پای پرداخته و نحوه استفاده از آن برای اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک را شرح بدهد. برای کاربران دوست‌دار این سری آموزشی خبر بسیاری خوبی داریم؛ معرفی رزبری پای 4 به آن‌ها اجازه می‌دهد برای پیاده‌سازی پروژه‌های خلاقانه خود، یک مینی کامپیوتر قدرتمندتر از قبل در اختیار داشته باشند.

یکی از نکات جالب درباره رزبری پای 4، داشتن قیمت یکسان در مقایسه با آخرین مینی کامپیوتر قبلی بنیاد Raspberry Pi با وجود بهود شدید توان پردازشی آن است. افزایش توان رزبری پای 4 در مقایسه با قبل بسیار محسوس است، به همین دلیل انتظار داریم کاربران خلاق به زودی پروژه‌های بزرگتر و پیچیده‌تری را روی آن سوار کنند. همچنین انتظار داریم «تجربه 7 روز استفاده از رزبری پای به جای کامپیوتر شخصی» در صورت استفاده از جدیدترین مدل متفاوت‌تر از قبل باشد.

تغییرات رزبری پای 4

رزبری پای 4

بهبود پردازنده مهم‌ترین تغییر جدیدترین مدل رزبری پای محسوب می‌شود. پردازنده Raspberry Pi 4 دارای 4 هسته از نوع Cortex-A72 با سرعت 1.5 گیگاهرتز است. آن را باید با 4 هسته از نوع Cortex-A53 دارای سرعت 1.4 گیگاهرتز مدل قبلی رزبری پای مقایسه کرد. انتظار می‌رود تنها همین تغییر، سبب بهبود سه برابری عملکرد رزبری پای 4 در مقایسه با مدل +B رزبری پای 3 شود. استفاده از حافظه اصلی LPDDR4 به جای LPDDR2 تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد رزبری پای جدید خواهد داشت.

پردازشگر گرافیکی Raspberry Pi 4 اکنون قادر است ویدیوهای دارای رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را تحلیل و آماده پخش کند. به لطف وجود دو درگاه میکرو اچ دی ام آی و افزایش توانایی پردازشگر گرافیکی رزبری پای جدید، اکنون می‌توان به این مینی کامپیوتر، به صورت همزمان دو مانیتور دارای رزولوشن 4K متصل کرد!

دو درگاه یو اس بی 3.0 و دو درگاه یو اس بی 2.0 دیگر درگاه‌های رزبری پای 4 به شمار می‌روند. اکنون می‌توان به جای شارژ وسیله از طریق پورت میکرو یو اس بی، از یک درگاه یو اس بی C آن استفاده کرد. پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0 به جای 4.2، به کاربر اجازه خواهد داد بهتر به دیگر دستگاه‌های بی‌سیم متصل شود.

رزبری پای 4 در سه نسخه موجود است. به منظور خرید نسخه 1 گیگابایتی آن باید 35 دلار پرداخت کنید. این همان قیمت مدل +B رزبری پای 3 است! قیمت نسخه 2 گیگابایتی و 4 گیگابایتی آن به ترتیب به 45 دلار و 55 دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خسته نباشید.مگر میشه سر در نیارید؟این برد رزبری پای است.ساخت انگلیس.این بردچند نسخه دارد که الان ذکر میکنیم:((رزبری پای مدل A-رزبری پای مدل zero-رزبری پای 2-رزبری پای 2 مدل B-رزبری پای 2 مدل B+-رزبری پای 3-رزبری پای 3 مدل B-رزبری پای 3 مدل B+ ودر نهایت رزبری پای 4.این برد در واقع برای اشنایی دانش آموزان با علم الکترونیک تک بردی بود و همان اول کار به کشور های مختلف جهان حتی کشور های فقیر داده شد.بعد از توسعه رزبری پای شرکت رزبری پیشرفت چشمگیری کرده و موفق شد یک کامپیوتر دسکتاپ نسبتا قوی را در ابعاد یک کارت اعتباری بسازد تا کاربران بتوانند از یک کامپیوتر در فضای کمتر و قیمت پایین تر استفاده کنند.

  2. من که نفهمیدم چی شد به خدا

  3. از این چیزا والا سر در نمیارم خخخ