مسدود کردن تمام صداها

این شیء قادر به مسدود کردن تمام صداها است +‌ ویدیو

محققان موفق به ساخت شیئی شده‌اند که قادر به مسدود کردن تمام صداها در اطراف خود است. این شیء برخلاف روش‌های قدیمی٬ لرزش صدا را به گرما تبدیل نمی‌کند٬ بلکه عملکرد متفاوتی دارد.

وقتی در مورد مسئله‌ی «مقاومت در برابر صدا» صحبت می‌کنیم٬ این متریال‌ها هستند که می‌توانند جلوی نفوذ صدا را بگیرند تا آن‌ها از یک اتاق خارج نشوند. با این حال٬ گروهی از محققان دانشگاه بوستون٬ موفق به ساخت یک شیء شده‌اند که قادر به مسدود کردن تمام صداها در محیط اطراف است.

این شیء چگونه توان مسدود کردن تمام صداها را دارد؟

 

این شیء با استفاده از محاسبات دقیق ریاضی طراحی شده است. به طوری که فرکانس‌های خاصی در هوا وقتی به آن برسند٬ مجددا به سمت منبع خود بازمی‌گردند. این روش کاملا متفاوت از روش‌های سنتی مسدودسازی صدا عمل می‌کند که در آن‌ها صدا گرفته می‌شود و لرزش آن به گرما تبدیل می‌شد تا چیزی شنیده نشود. با این حال٬ همانطور که در ویدیوی بالا می‌توانید مشاهده کنید٬ آنچه که این شیء را بسیار خاص و منحصر به فرد می‌سازد٬ این واقعیت است که شما فکر می‌کنید صدا از آن عبور می‌کند٬ اما چنین اتفاقی نمی‌افتد. چرا چنین وسیله‌ای کشف شده است و کاربردهای آن چیست؟

یکی از مهم‌ترین استفاده‌ها از این وسیله‌ی عجیب می‌توان در معماری باشد٬‌ جایی که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد دیوارهای صوتی استفاده کرد. همچنین می‌توان از این شیء در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین٬ وسایل نقلیه یا تجهیزات پزشکی که صدا باید به طور کامل از آن‌ها حذف شود نیز استفاده کرد. مطمئنا تا زمانی که نتوانیم حضور این شیء را در زندگی واقعی خود ببینیم٬ برای ما جذابیت نخواهد داشت؛ اما وقتی وارد مرحله‌ی تجاری سازی شود٬ به تجربه‌ی زندگی بهتر بشر کمک خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. آخ آخ من دنبال همچین چیزی میگردم از بس سروصدا دوربرم زیاده کی میاد

  2. حتما ازش سلاح درست میکنن

  3. خوب به چه دردی می خوره حالا ؟؟؟