خودرو خورشیدی دوربرد

با اولین خودرو خورشیدی دوربرد دنیا آشنا شوید

اولین خودرو خورشیدی دوربرد دنیا توسط شرکت خودروسازی هلندی لایت یر (Lightyear) معرفی شد. این خودرو قادر است با یک بار شارژ کامل باتری تا شعاع 725 کیلومتر را بپیماید. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

خودرو خورشیدی لایت یر وان (Lightyear One) توسط شرکت خودروسازی هلندی لایت یر معرفی شد. این خودرو که اولین خودرو خورشیدی دوربرد دنیا شناخته می‌شود در قسمت سقف و کاپوت از پنج متر مکعب سلول خورشیدی و شیشه‌های ایمنی برخوردار است که باعث می‌شود نور خورشید بیشتری را جذب کند. برای این خودرو سازگار با محیط زیست قیمت 149 هزار یورو معادل 134 هزار پوند را در نظر گرفته‌اند که طبق ادعای این شرکت هلندی قادر است در طول یک سال با دریافت انرژی خورشیدی حدود 20 هزار کیلومتر را بپیماید.

مشخصات خودرو خورشیدی دوربرد لایت یر وان

خودرو خورشیدی دوربرد

طبق ادعای شرکت خودروسازی هلندی این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ کامل باتری تا شعاع 725 کیلومتری را بپیماید. باتری‌های این خودرو خورشیدی علاوه بر اینکه با روش‌های معمولی شارژ می‌شوند، می‌توانند با نور خورشید هم شارژ شوند. اولین خودرو خورشیدی دوربرد جهان در سال 2021 به مشتریان تحویل داده می‌شود. مالکان این خودرو می‌توانند تا شعاع حرکتی 400 کیلومتر را با شارژ وسیله نقلیه در شب با جریان معمولی 230 ولت طی کنند.

خودرو خورشیدی دوربرد

لکس هوئفسلوت (Lex Hoefsloot)، مدیرعامل و موسس شرکت لایت یر عنوان کرد این شرکت در سال 2016 تاسیس شده است و ما طی دو سال توانستیم یک خودرو بسیار فوق‌العاده را طراحی کنیم. بدنه این خودرو آنقدر قوی است که اگر یک فرد بزرگسال بر روی آن قدم بگذارد نیز آسیب نخواهد دید. برای ثبت نام و رزرو این خودرو می‌بایست 119 هزار یورو هزینه کرد. این خودرو در تعداد 500 دستگاه تولید خواهد شد و این شرکت تصمیم دارد تا مدل تولیدی آن را در سال 2021 به بازار عرضه کند.

تصاویر خودرو خورشیدی لایت یر وان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*