جانی آیو

جانی آیو با ترک اپل، شرکت طراحی خود را راه‌اندازی می‌کند

کسی که طراحی محصولاتی چون آیفون، آیپاد و مک را برعهده داشت؛ پس از نزدیک به سه دهه حضور در کوپرتینو، در حال ترک اپل است. جانی آیو (Jony Ive) ماجراجویی بعدی زندگی‌اش را اداره‌ی LoveFrom توصیف کرد؛ شرکت طراحی خودش که در سال 2020 آغاز به کار می‌کند.

«سر جاناتان پُل آیو» که بسیاری او را با نام جانی آیو می‌شناختند، فعلا جانشینی در بخش طراحی اپل نخواهد داشت. اما افرادی چون «آلن دای» رئیس تیم رابط کاربری و «اوانز هنکی» رهبر تیم طراحی صنعتی، مستقیما به مدیر عملیات کمپانی گزارش خواهند داد. آیو درباره کوچ خود از اپل می‌گوید:

به نظر من، زمان مناسب و خوبی برای ایجاد چنین تغییری بود.

تیم کوک مدیرعامل اپل نیز با بیان اینکه تیم طراحی کمپانی متبوعش در قوی‌ترین حالت ممکن است؛ گفت ما همکاری با جانی را  به شکل دیگری ادامه خواهیم داد. آیو هم اپل را نخستین مشتری شرکت خود پس از آغاز فعالیت آن می‌داند.

طراحی آیفون

اما به هر حال چنین تحول بزرگی در سطح مدیران ارشد، سرمایه‌گذاران و مشتریان را شوکه می‌کند. حالا جانی آیو دومین کارمند کلیدی جدا شده از اپل است؛ پس از آنکه آنجلا ارنتس (Angela Ahrendts) یکی از مدیران فروش کمپانی، در ماه آوریل و هنگامی که جنگ تجاری آمریکا و چین به اوج خود رسیده بود، کوپرتینو را ترک کرد.

جان آیو همچنین در مصاحبه‌ای گفت که به کار روی فناوری گجت های پوشیدنی و سلامت‌سنج ادامه خواهد داد؛ دو اولویت استراتژیک اپل در صورتی که فروش گوشی های آیفون با مشکل مواجه شود. به هر حال این جدایی به او امکان می‌دهد که ارتباط خود را در نقش یک پیمان‌کار با کوپرتینو حفظ کند؛ و در عین حال LoveFrom نیز از آزادی عمل برای گرفتن پروژه‌های تجاری از سایر کمپانی‌ها برخوردار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*