دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ

اولین نمونه عکس دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ منتشر شد

نخسستین نمونه تصویر ثبت شده به وسیله دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ با نام GW1 منتشر شد. انتظار داریم به زودی، گوشی های هوشمند جدیدی را مجهز به دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ مشاهده کنیم.

نیمه‌های اردیبهشت ماه سال جاری، سنسورهای دوربین جدید سامسونگ با رزولوشن 64 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل معرفی شد. وضوح تصویر سنسور دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ، به مراتب بیشتر از سنسور 48 مگاپیکسلی ساخت سونی است که امروز گوشی‌سازان چینی در پرچمداران و حتی برخی میان‌رده‌های خود به کار می‌برند.

البته داشتن رزولوشن بالاتر، لزوما به معنی توانایی بیشتر در ثبت تصاویر باکیفیت‌تر نیست، بلکه در برخی مواقع خلاف این موضوع رخ می‌دهد. به عنوان نمونه سنسورهای دوربین دارای رزولوشن بالاتر، در حالت عادی پیکسل‌های کوچکتری داشته و توانایی کمتری در دریافت نور از محیط دارند، موضوعی که گوشی‌سازان طی چند سال اخیر، به شدت روی بهبود آن در گوشی های هوشمند خود تلاش کرده‌اند.

به لطف استفاده از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها، این مشکل در دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ و حتی سنسور 48 مگاپیکسلی سونی رفع شده است. این تکنیک به دوربین اجازه می‌دهد از طریق ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل، به جای یک تصویر 64 مگاپیکسلی، تصویری 16 مگاپیکسلی با جزئیات بالا و روشنایی بسیار قابل قبول به ثبت برساند. در سنسورهای 48 مگاپیکسلی، عکس نهایی 12 مگاپیکسلی خواهد بود. در نتیجه مشکل ناشی از اندازه کوچک پیکسل‌ها از بین می‌رود.

به نظر می‌رسد یک گوشی ساخت شرکت چینی Realme، اولین دستگاه مجهز به دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ خواهد بود. بد نیست بدانید Realme یکی از شرکت‌های گوشی‌ساز تحت اختیار هلدینگ BBK است. شرکت‌های وان پلاس، ویوو و اوپو نیز تحت سلطه همین برند قرار دارند.

توئیت مدیر عامل ریلمی

مدیر عامل ریلمی با انتشار توئیت بالا از در راه بودن یک گوشی قاتل پرچمدار جدید از سوی این شرکت خبر داد. به گفته وی، این اولین گوشی مجهز به دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ خواهد بود، سنسوری که با وجود داشتن وضوح تصویر بالا، توانایی بسیار خوبی در ثبت عکس در مکان‌های تاریک دارد. عکسی که مدیر عامل ریلمی به همراه توییت خود منتشر کرد، با استفاده از همین سنسور دوربین موبایل به ثبت رسیده است.

قبل از انتشار توییت مدیر عامل شرکت Realme، یکی از محبوب‌ترین افشاکنندگان اخبار گوشی های هوشمند در توییتر، Ice Universe، اعلام کرد یک گوشی از سری A سامسونگ به همراه محصولی از برند ردمی شیائومی به زودی مجهز به دوربین 64 مگاپیکسلی سامسونگ معرفی می‌شوند.

نمونه تصویر دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ

دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ

این خبر با بازه زمانی اعلام شده برای عرضه گوشی Realme مجهز به سنسور موبایل سامسونگ در تضاد است. ریلمی، قرار است گوشی مجهز به سنسور ISOCELL Bright GW1 را تا پیش از شروع ربع چهارم سال جاری عرضه کند، در حالی که به ادعای Ice Universe، معرفی گوشی شیائومی ردمی مجهز به همین دوربین نزدیک است. در نتیجه نمی‌توان گوشی ریلمی را اولین دستگاه دارای سنسور GW1 دانست.

استفاده از تکنولوژی Tetracell در دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ امکانات فراوانی علاوه بر قابلیت ثبت تصاویر دارای رزولوشن‌های بسیار بالا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بهبود عکاسی در شب، نوردهی بهتر روی اشیای مختلف در چارچوب تصویر، فوکوس خودکار سریع‌تر و حالت عکاسی اچ دی آر بسیار توانمند، دیگر قابلیت‌های سنسور دوربین موبایل ISOCELL Bright GW1 محسوب می‌شوند. به ادعای سازنده، عکاسی اچ دی آر GW1 چیزی شبیه به درک چشم انسان از محیط پیرامون خود است!

اگرچه ممکن است با شنیدن خبر امکان‌پذیر شدن گرفتن عکس‌های 64 مگاپیکسلی با یک دوربین موبایل به وجد آمده باشید، اما به زودی، دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی سامسونگ نیز برایتان عادی خواهد شد. شرکت کوالکام عقیده دارد گوشی های مجهز به دوربین 100 مگاپیکسلی امسال وارد بازار می‌شوند! این ادعا دو ماه پیش از معرفی ISOCELL Bright GW1 مطرح شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. زنده باد سامسونگ معظم