بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان

امارات بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان را راه اندازی کرد

امارات متحده بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان را راه اندازی کرد. این پروژه که نور ابوظبی (Noor Abu Dhabi) نام دارد٬ می‌تواند مصرف برق 90 هزار نفر را تامین کند!

شاید امارات متحده هنوز هم به پول نفت خود متکی باشد٬ اما آن‌ها سخت به دنبال کاهش وابستگی خود به طلای سیاه هستند. شرکت آب و برق امارات پروژه‌ی «نور ابوظبی» بزرگترین مزرعه خورشیدی در دنیا را راه اندازی کرده است. این پروژه با ظرفیت توان حداکثری 1.18 گیگاواتی٬ به راحتی می‌تواند بزرگترین مزرعه خورشیدی ایالات متحده با توان 569 مگاواتی را پشت سر بگذارد.

مزایای بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان

امارات در کنار تولید برق٬ مزیت‌های زیست محیطی این مزرعه را نیز در نظر گرفته است. گزارشی از سوی رسانه‌های اماراتی منتشر شده که برآورد می‌کند٬ 3.2 میلیون پنل این مزرعه انرژی کافی برای 90 هزار نفر را تامین می‌کند و می‌تواند انتشار گاز CO2 را به میزان 1 میلیون تن کاهش دهد. این می‌تواند برابر با حذف 200 هزار خودرو از جاده‌ها باشد!

با تمام این تفاسیر٬ انکار اینکه امارات متحده عربی از راه اندازی بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کند٬ دشوار است. هرچند این پروژه می‌تواند اثر محسوسی بر انتشار گازهای مضر داشته باشد٬ اما واقعیت امر این است که آن‌ها هنوز هم وابستگی شدیدی به نفت دارند. این کشور اخیرا در مورد کاهش تولید نفت برای متعادل کردن بازار صحبت‌هایی را کرده است٬ اما این بدان معنا نیست که بخواهد از سوخت‌های فسیلی فاصله بگیرد. در هر صورت این یک پیشرفت مهم برای کشور کوچک حاشیه‌ی خلیج فارس است و می‌تواند شروعی برای آغاز پروژه‌های بزرگتر باشد. شرکت آب و برق امارات طرح‌های اولیه‌ای برای راه اندازی یک پروژه خورشیدی 2 گیگاواتی دارد و عربستان سعودی نیز قرارداد اولیه‌ای را برای احداث یک پروژه 2.6 گیگاواتی در مکه امضا کرده است.

به نظر می‌رسد این منطقه از کره خاکی به سرعت در حال کاهش وابستگی خود به نفت است و این می‌تواند خبر خوبی برای دوست‌داران محیط زیست باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*