گوشی تبدیل شونده به تبلت

پتنت جدید سامسونگ به یک گوشی تبدیل شونده به تبلت اشاره دارد

گوشی تبدیل شونده به تبلت به شیوه‌ای متفاوت از راهکار مورد استفاده در گوشی های منعطف امروزی، ایده بعدی سامسونگ است. به تازگی اطلاعات و تصاویری از پتنت گوشی دارای قابلیت تبدیل شدن به تبلت سامسونگ منتشر شده است.

معرفی سامسونگ گلکسی فولد در ادامه به ثبت رساندن بی‌شمار پتنت مربوط به گوشی های هوشمند دارای ساختارهای کاملا متفاوت، نشان می‌دهد سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای ایجاد تحولی اساسی در دنیای موبایل در سر دارد.

حدود دو هفته پیش، صفحه نمایش رول شونده سامسونگ در یک پتنت جدید دیده شد. در این پتنت دستگاهی را مشاهده کردیم که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت نیاز، ابعاد نمایشگر را افزایش بدهند. به طور واضح، تا زمان تبدیل شدن چنین طرح مفهومی به یک گوشی واقعی باید چندین سال منتظر بمانیم.

به تازگی شاهد انتشار تصاویر و اسنادی از یک دستگاه مشابه دیگر از سوی سامسونگ بوده‌ایم. اینجا نیز در حالت عادی، یک گوشی هوشمند در اختیار کاربر قرار دارد، اما می‌توان اندازه صفحه نمایش آن را در صورت نیاز افزایش داد. به این ترتیب گوشی عملا تبدیل به یک تبلت خواهد شد. بعد از باز شدن گوشی تبدیل شونده به تبلت سامسونگ از هر دو طرف، اندازه نمایشگر جدید سه برابر صفحه نمایش ابتدایی است. برای بیرون آمدن و داخل رفتن مجدد دو نمایشگر کناری، یک راهکار مکانیکی در نظر گرفته شده است. این دو تکه کناری روی ساختاری ریل مانند حرکت می‌کنند، به همین دلیل تحرکشان دشوار نخواهد بود.

کناره‌های دو صفحه بیرون‌رونده و داخل‌شونده، به شکلی منحنی طراحی شده است، به همین دلیل وقتی گوشی تبدیل شونده به تبلت سامسونگ در حالت عادی (بسته) قرار دارد، ظاهر عادی خود را از دست نداده و کناره‌های بدنه به شکلی عادی قابل رویت هستند. به عبارتی بر اساس اولین تصاویری منتشر شده از گوشی تبدیل شونده به تبلت می‌توان نتیجه گرفت برخلاف آن چه به نظر می‌رسد، این دستگاه از سطح پایداری بالایی برخوردار است.

رندر گوشی تبدیل شونده به تبلت سامسونگ

گوشی تبدیل شونده به تبلت

گوشی تبدیل شونده به تبلت سامسونگ در این پتنت Display Device نام گرفته است. تبدیل کردن چنین محصولی به یک دستگاه تجاری قابل استفاده برای عموم کاربران زمان بسیار زیادی طلب می‌کند. داخل رندرهای طراحی شده از Display Device، بدنه دستگاه ضخامتی عادی، در حد گوشی های هوشمند معمولی دارد، در حالی که علاوه بر نمایشگر اصلی، دو لایه صفحه نمایش دیگر روی صفحه‌هایی جداگانه سوار شده و به صورت کشویی، داخل بدنه گنجانده شده‌اند. چنین دستگاهی قطعا در عمل ضخامت زیادی خواهد داشت. از مشکلات ایجاد فضای کافی به منظور قرار دادن یک باتری بزرگ برای گوشی تبدیل شونده به تبلت نباید غافل شد.

تصاویر داخل پتنت گوشی تبدیل شونده به تبلت

یکی دیگر از چالش‌های پیش روی طراحی چنین دستگاهی، جلوگیری یا به حداقل رساندن دردسرهای ناشی از ورود گرد و غبار به داخل دستگاه و نشستن آن‌ها روی ریل‌های داخل بدنه است. این مشکل یکی از دلایل اصلی اجبار سامسونگ برای جمع‌آوری گلکسی فولد از بازار و بازطراحی آن بود. در اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر سامسونگ، گرد و غبار به راحتی داخل لولای دستگاه می‌نشست و بعد از گذشت زمانی کوتاه، حرکت آن را دچار مشکل می‌کرد.

سامسونگ در سال 2016 یک نمونه اولیه از دستگاهی رول‌شونده را در دنیای واقعی در معرض دید قرار داد. آن دستگاه را می‌توان به نوعی شبیه به گوشی تبدیل شونده به تبلت جدیدی که در پتنت اخیر رویت کرد‌ه‌ایم دانست. صفحه نمایش این نمونه اولیه، بعد از باز شدن دارای ابعاد5.7 اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی بود.