صفحه نمایش رول شونده سامسونگ

صفحه نمایش رول شونده سامسونگ در یک پتنت جدید دیده شد

ظاهرا سامسونگ علاوه بر گلکسی فولد، روی دستگاه‌های دیگری هم با طراحی نامتعارف کار می‌کند. یک پتنت جدید و رندرهای مبتنی بر آن، گوشی هوشمندی را نشان می‌دهند که دارای صفحه نمایش رول شونده است و یکی از عجیب‌ترین طراحی‌های ممکن را دارد.

مدتی است که تولیدکنندگان صنعت موبایل، به  استفاده از صفحه نمایش رول شونده OLED در محصولات خود فکر می‌کنند و شاید سامسونگ، اولین کمپانی باشد که این نوع پنل منعطف را به تکامل می‌رساند. کمپانی کره‌ای دستگاهی را ثبت اختراع کرده است که نمایشگر آن به زیرش جمع می‌شود و هنگامی که نیاز به بزرگ‌تر شدن صفحه باشد، به حالت کرکره‌ای بالا می‌آید.

صفحه نمایش رول شونده سامسونگ

این طراحی مبتکرانه می‌تواند برخی از عیب‌های موجود در گوشی هایی مانند گلکسی فولد را برطرف سازد؛ مثلا ضخیم بودن دستگاه هنگام بسته بون آن یا نیاز به وجود یک نمایشگر ثانویه در بخش بیرونی. البته شاید خود نیز با مشکلاتی همراه باشد؛ همان‌طور که مشکل چین خوردگی صفحه نمایش در سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس دیده شد.

اما سوالی که در رابطه با این نمایشگر رول شونده باقی می‌ماند، این است که مکانیسم آن تسمه‌ای خواهد بود یا زنجیری؟ دیگر ابهام موجود، شدت نیاز آن به روغن‌کاری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این تحریما هواوی رو عقب انداخت