آیفون ایکس

انتشار رندرهای CAD جدید از آیفون های سال 2019

آیفون های سال 2019 به تازگی در یک سری رندر CAD جدید خودنمایی کرده‌اند. انتظار داریم سه گوشی آیفون ایکس آی (iPhone XI) آیفون ایکس آی مکس (iPhone XI Max) و آیفون ایکس آی آر (iPhone XIR) تا دو ماه دیگر رونمایی شوند.

بعد از شنیدن اخبار و شایعاتی جدید درباره آیفون‌ های سال 2019، نوبت به به‌روزرسانی اطلاعات قبلی و طراحی و انتشار رندرهایی جدید از این گوشی های هوشمند رسید. با در نظر گرفتن جدیدترین و موثق‌ترین اطلاعاتی که از آیفون های 2019 تا امروز منتشر شده‌اند، شکل واقعی آن‌ها همانند دستگاه‌های به تصویر کشیده شده در این رندرهای CAD خواهد بود.

شکل ظاهری عجیب ماژول دوربین آیفون های سال 2019

رندر گوشی آیفون ایکس آی آر، محصول آی او اسی اقتصادی سال جاری، نشان می‌دهد در پنل پشتی این گوشی نیز با وجود استفاده از یک دوربین دوگانه، همان ماژول مربعی شکل خبرساز دو مدل پرچمدار وجود دارد. سال گذشته، گوشی اقتصادی آیفون به دوربینی شامل یک سنسور مجهز شده بود، اما امسال، ماژول دوربین دوگانه آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس مکس به عنوان پرچمداران اپل در سال 2018، به گوشی اقتصادی این شرکت در سال 2019 منتقل خواهد شد.

رندر آیفون های سال 2019

به جز تغییر در سبک طراحی پنل پشتی، تغییر دیگری در ظاهر ارزان‌ترین مدل از آیفون های سال 2019 رخ نخواهد داد. صفحه نمایش گوشی همچنان 6.1 اینچی بوده و طول و عرض بریدگی بالای نمایشگر آن تغییری نخواهد داشت.

ماژول دوربین آیفون ایکس آی و آیفون ایکس آی مکس از سه سنسور تشکیل می‌شود. در مقایسه با دوربین دوگانه‌ای که اپل از سال 2016 در گوشی های هوشمندش استفاده می‌کند، در اینجا یک سنسور اولترا واید اضافی به منظور عکاسی از مناظر طبیعی وجود دارد. مجددا طراحی این دو گوشی نیز تفاوتی نسبت به قبل نخواهد داشت. صفحه نمایش دو گوشی به ترتیب دارای اندازه 5.8 اینچی و 6.5 اینچ است.

شکل عجیب، داشتن برآمدگی زیاد و چینش نامرتب سنسورها به همراه فلاش ال ای دی روی ماژول مربعی شکل آیفون های سال 2019 سبب شد کاربران زیادی حس انزجار خود را نسبت به این سبک طراحی در وب سایت Reddit اعلام کنند! با وجود این مخالفت‌ها، ظاهر مربعی شکل دوربین آیفون 11 و آیفون 11 مکس اپل تایید شد.

آیفون های سال جاری از نظر طراحی تفاوت زیادی در مقایسه با قبل نخواهند داشت، به طوری که بعید نیست بدون دیدن پنل پشتی گوشی های آیفون سال جاری، قادر به تشخیص آن‌ها از مدل‌های سال گذشته نباشد. بهبود کیفیت و توانایی‌های دوربین، به وسیله تغییرات سخت افزاری (افزایش نوع و تعداد سنسورها) و نرم افزاری (بهبود الگوریتم‌های پردازش تصویر)، جزو مهم‌ترین تغییرات آیفون های سال 2019 در مقایسه با آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر به شمار خواهند رفت.

متاسفانه عدم ارائه قابلیت‌های جدید در گوشی های آی او اسی سال جاری، به عقیده تحلیلگران، آیفون های سال 2019 را برای کاربران خسته‌کننده خواهند کرد.