هواوی میت 10 پرو

اسکرین شات‌هایی از رابط کاربری EMUI 10 هواوی فاش شد

رابط کاربری EMUI 10 هواوی مبتنی بر اندروید 10 توسعه پیدا کرده است. رویت اسکرین شات‌هایی از نسخه جدید رابط کاربری هواوی مبتنی بر اندروید کیو نشان می‌دهد این شرکت در حال موازی‌ کاری است!

هواوی وعده داد برای 11 گوشی آپدیت اندروید 10 را منتشر خواهد کرد. مدتی بعد اعلام شد گوشی های هواوی بیشتری آپدیت اندروید 10 را دریافت می‌کنند. از آن جایی که گوگل امسال امکان شرکت در طرح بتای سیستم عامل اندروید جدید را علاوه بر کاربران گوشی های سری Pixel ساخت دست خود، برای کاربران برخی از گوشی های شرکت‌های دیگر نیز فراهم کرده است، امسال افراد زیادی قادر به تست نسخه بتای اندروید 10 پیش از انتشار رسمی آن شده‌اند.

اولین تست‌کنندگان رابط کاربری EMUI 10 در گوشی هواوی پی 30 پرو به تازگی اسکرین شات‌هایی از آن منتشر کرده‌اند. حداقل بر اساس اولین تصاویر منتشر شده از این رابط کاربری، تفاوت چندانی بین EMUI 10 و EMUI 9 وجود ندارد. نحوه لایه‌بندی و تطبیق‌رنگ ویجت هواشناسی کمی نسبت به قبل تغییر داشته و منوی کشویی اکنون دارای پس‌زمینه شفاف است. متاسفانه این موضوع، خواندن برخی نوشته‌ها را دشوار می‌کند.

اولین اسکرین شات‌های رابط کاربری EMUI 10

به نظر می‌رسد بهبود مالتی تسکینگ، یکی از مهم‌ترین تغییرات رابط کاربری EMUI 10 به شمار می‌رود، به طوری که سوئیچ کردن بین برنامه‌های مختلف در حال اجرا، کار دشواری نخواهد بود. اسکرین شات‌های مربوط به اپلیکیشن دوربین نیز نشان می‌دهند با وجود عدم افزوده شدن حالت‌ها و قابلیت‌های جدید، تب‌های بزرگنمایی به صورت دستی، آیکون‌ها، فونت نوشته‌ها، فیلترها و دیگر موارد با تغییراتی رو به رو شده‌اند.

علاوه بر موارد بالا، مجوزهای دسترسی‌های مختلف همچون حافظه، موقعیت جغرافیایی، میکروفون و دیگر موارد همان سیستم پیش‌فرض به کار رفته در اندروید 10 خام هستند. رابط کاربری EMUI 10 اکنون در اولین مراحل توسعه قرار دارد، به همین دلیل امکان اعمال تغییرات بیشتر در آن تا پیش از انتشار نسخه پایدار بسیار بالا است.

رابط کاربری EMUI 10

شنیدن خبر انتشار اسکرین شات‌هایی از رابط کاربری EMUI 10 از آن جایی جالب است که این شرکت چینی، از حدود یک ماه قبل به صورت شبانه‌روزی در حال توسعه و آزمایش اولین سیستم عامل موبایل اختصاصی خود است. این تصمیم، نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه هواوی بود. امکان استفاده مجدد هواوی از سیستم عامل اندروید همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، به همین دلیل این شرکت اکنون در حال موازی کاری است، به طوری که در کنار توسعه رابط کاربری EMUI 10 ، پروژه سیستم عامل اختصاصی خود را نیز پیش می‌برد. هواوی توسعه‌دهندگان را به فعالیت در اکوسیستم نرم افزاری خود دعوت کرد. این موضوع نشان می‌دهد شرکت در توسعه پلتفرم نرم افزاری اختصاصی خود مصمم است.