تحریم های هواوی

سبک شدن تحریم های هواوی مقامات کمپانی را نمک گیر نکرده است!

اخیرا خبرهایی درباره تصمیم دولت آمریکا برای سبک کردن تحریم های هواوی شنیده شد. اما «رن ژنگ فی» بنیان‌گذار کمپانی چینی در مصاحبه با فایننشال تایمز، اظهار داشت که این تصمیم تاثیر چندانی روی فعالیت‌های تجاری هواوی نخواهد گذاشت.

رئیس جمهور ایالات متحده «دونالد ترامپ» در حاشیه اجلاس G20 در اوزاکای ژاپن، دستور خود مبنی بر تحریم هواوی توسط شرکت‌های آمریکایی را پس گرفت. حالا در واکنشی نه چندان گرم به این موضوع، موسس هواوی می‌گوید که کمپانی متبوعش در حال وفق دادن خود با دور تازه‌ای از خصومت آمریکایی‌ها است و روی انجام صحیح کارهای خود تمرکز می‌کند.

رن ژنگ فی

رن همچنین در این مصاحبه، تاکید زیادی روی دکترین خودباوری و خودکفایی داشت. او گفت که تحریم هواوی از سوی ایالات متحده، به این شرکت کمک کرده است تا با شرایط سخت بهتر کنار بیاید و تیم متحدتری شکل بگیرد. بنیان‌گذار هواوی اطمینان دارد که این کمپانی حتی بدون محصولات آمریکایی‌، با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و می‌تواند به استفاده از تولیدات داخلی روی بیاورد.

البته شرکت‌هایی مانند اینتل و مایکرون پیش از سبک شدن تحریم های هواوی نیز، یک راه گریز قانونی را برای فروش محصولات خود به این کمپانی یافته بودند؛ پس حالا شرایط چندان هم برای آن‌ها فرق نکرده است. اما با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن دونالد ترامپ، این احتمال وجود دارد که محدودیت‌ها دوباره اعمال شوند؛ بنابراین تمامی بازیگران این عرصه باید بدبینانه‌ترین سناریوها را نیز در نظر داشته باشند.