اپل آیپد پرو 2019

اپل آیپد پرو 2019 ؛ زمان عرضه٬ قیمت٬ مشخصات و قابلیت‌ها

تا چند ماه دیگر اپل آیپد پرو 2019 (Apple iPad Pro 2019) خود را معرفی خواهد کرد. ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تمام ویژگی‌های قابل انتظار، زمان عرضه و قیمت تبلت جدید اپل بپردازیم.

آیپد٬ محصولی که تبلت‌ها را جذاب می‌کند و موفق شده در چند سال اخیر از بازار کم فروغ تبلت‌ها جان سالم به در ببرد. معمولا اگر به دنبال خرید یک تبلت باشد٬ تنها یک مورد است که باعث می‌شود آیپدهای اپل به شما پیشنهاد شود. آیپدها ثابت کرده‌اند که به لطف قدرت سخت افزاری و پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری٬ همواره قدرتمند می‌مانند. اپل همچنین برای تنوع بخشیدن به خانواده‌ی تبلت‌های خود طوری عمل کرده که آن‌ها از نظر اندازه و قیمت٬ مناسب برای همه نوع کاربری باشد. به طور مثال می‌توان به آیپد مینی که نسخه‌ی ارزان‌تر آیپد 9.7 اینچی است و آیپد ایر که اوایل سال 2019 مجددا احیا شد و همچنین آیپد پرو که می‌تواند برای کاربر جایگزین یک لپ تاپ باشد٬ اشاره کرد.

پاییز امسال اپل می‌خواهد نسل جدید آیپد پرو خود را عرضه کند. در همین راستا ما قصد داریم به بررسی تمام شایعات٬ اخبار و هرآنچه از آیپد پرو 2019 اپل شنیده‌ایم٬ بپردازیم.

طراحی و ساخت

پیش از آن که ما در مورد یک مدل بازطراحی شده فکر کنیم٬ اپل طی چند سال گذشته به طراحی محصولات خود پایبند بود. از آنجایی که آیپد پرو به تازگی طراحی متفاوتی را به خود گرفته٬ ما انتظار تغییر و تحول زیاد در آیپد پرو 2019 را ندخواهیم داشت؛ بنابراین همان تبلت مربعی شکل با یک نمایشگر 11 اینچی و یک مدل دیگر با نمایشگر 12.9 اینچی را ملاقات می‌کنیم.

اپل آیپد پرو 2019

البته احتمال تغییر کوچکی در آیپد جدید اپل هست که می‌تواند باعث محکم‌تر شدنش شود؛ دو آیپد پرو سال گذشته بسیار باریک بودند. این ضخامت کم باعث می‌شود تا آن‌ها بسیار زیبا به نظر برسند٬ اما آن‌ها را در معرض خم شدن نیز قرار می‌داد. همانطور که در ویدیوهایی مشاهده کردیم٬ آیپدهای سال گذشته به راحتی خم می‌شوند!

در گذشته آیفون 6 پلاس نیز چنین مشکلی داشت که آن با استفاده از متریال محکم‌تر در خانواده آیفون 6 اس برطرف شد. بنابراین اگر اپل قصد داشته باشد آیپدهای جدیدی را امسال عرضه کند٬ آن‌ها از ساختار محکم‌تری بهره‌مند خواهند بود تا سخت‌تر خم شوند.

سخت افزار و 5G

آیپدهای بالارده‌ی اپل معمولا از پردازنده‌ی به‌روزشده‌ی آیفون‌های جدید قدرت می‌گیرند. ما در سال 2018 آیفون ایکس اس را داشتیم که از تراشه‌ی A12 Bionic (که بسیار قدرتمند است) بهره می‌برد. مدل‌های سال 2018 آیپد پرو از تراشه‌ی A12X قدرت می‌گیرند که یک پله بالارده‌تر از A12 است تا بتواند از آیپد پرو تبلتی قوی برای جایگزینی لپ تاپ‌ها بسازد. البته آی او اس هنوز هم برای این کار٬ به صورت 100 درصدی آماده نیست.

اپل آیپد پرو 2019

اگر دو آیپد پرو جدید امسال عرضه شوند٬ ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم آن‌ها تراشه‌ی A13X را در زیر قاب خود داشته باشند. البته گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند٬ اپل در حال کار روی تراشه‌ی داخلی خود است و سال 2020 همراه با آیپدهای جدیدش از آن پرده برمی‌دارد.

5G نیز مبحث داغی است و هر شرکتی تلاش می‌کند یک محصول با این فناوری ارتباطی فوق سریع عرضه کند. با این حال این فناوری هنوز در روزهای اولیه‌ی خودش است و هنوز قابل استفاده نیست. انتظار می‌رود نخستین آیفون‌های مجهز به 5G در سال 2020 عرضه شوند٬‌ در حالی که آیپد پرو 5G برای بهره‌مندی از این فناوری به نسل بعدی مودم‌ها نیازمند است و به همین خاطر سال 2021 روانه‌ی بازار خواهد شد. به عبارتی دیگر اگر آیپد پرو 2019 واقعا عرضه شود، چندان قدرتمندتر از نسل گذشته‌ی خود نخواهد بود و صاحبان مدل 2018 چندان برای خرید آن ترغیب نخواهند شد.

نرم افزار – همراه با iPadOS

در اینجا پشتیبانی از ماوس حضور خواهد داشت که می‌تواند دسترسی به بخش‌ “Accessibility” و یک اپلیکیشن Files جدید از طریق خود را فراهم کند. این باعث می‌شود درست همانند Finder در مک، به شکل عمیق‌تری در فایل‌هایتان گشت و گذار کنید.

همچنین آیپد پرو 2019 یک درگاه USB-C را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد تا بتوانید صدها لوازم جانبی مختلف را به آن متصل کنید. این وسیله‌ی جانبی می‌تواند حتی یک هارد درایو اکسترنال نیز باشد. از آنجایی که اپل قصد دارد از آیپد پرو به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ‌ها استفاده کند،‌ تغییراتی را در مرورگر سافاری نسبت به نسخه‌ی موبایلی آن اعمال کرده است. در آیپد او اس زمانی که شما یک سایت را اجرا می‌کنید، سافاری پیغامی را به سایت می‌دهد و به او می‌گوید شما از نسخه‌ی دسکتاپی استفاده می‌کنید. بنابراین با تبلت 12.9 اینچی خود می‌توانید همانند یک دسکتاپ، وب‌گردی کنید.

اپل آیپد پرو 2019

ضمنا آیپد او اس از قابلیتی به نام نمایشگر دوم (Second Screen) بهره می‌برد که آن را با مک او اس Catalina در ارتباط نگه‌ می‌دارد. این قابلیت، آیپد شما را به یک نمایشگر ثانویه تبدیل می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

اپل معمولا علاقه‌ای ندارد در یک رویداد، چندین دیوایس جدید را معرفی کند؛ به همین خاطر است که ما اعتقاد داریم آیفون‌ها و آیپدهای جدید در یک روز معرفی نمی‌شوند. سال گذشته مطابق همیشه آیفون ایکس اس در رویداد سپتامبر اپل معرفی شد و آیپد پرو یک ماه بعد در رویدادی کاملا مجزا در معرض دید همگان قرار گرفت. اگر این رویه ادامه پیدا کند، آیپدهای جدید اپل یک ماه پس از رونمایی آیفون های سال 2019 معرفی خواهند شد.

به عنوان قیمت نیز ما بر این باوریم (امیدواریم) که تغییری به وجود نخواهد آمد. بنابراین آغاز قیمت آیپد پرو 11 اینچی 799 دلار و آیپد پرو 12.9 اینچی 999 دلار خواهد بود. اگر یک نسخه با بهره‌مندی از مودم‌های 4G LTE را بخواهید نیز باید به ترتیب برای این دو مدل 949 و 1149 دلار پرداخت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ایپد ها چقدر گرون شدههه

  2. هر جور حساب کنی واقعا اگه اینجور باشن ارزشش و دارن