سیستم عامل Puffin

سیستم عامل Puffin یک گوشی 100 دلاری با قدرت پرچمداران ارائه می‌کند!

شرکت CloudMosa ادعا می‌کند که سیستم عامل Puffin می‌تواند یک گوشی 100 دلاری با قیمت گوشی‌های پرچمدار اندرویدی را ارائه کند. اما چگونه این ممکن است؟

CloudMosa، سازنده‌ی محصولات خانواده پافین به زودی یک گوشی مجهز به سیستم عامل Puffin عرضه خواهد کرد. این سیستم عامل بر پایه‌ی اندروید است، گرچه همانند KaiOS روی اپلیکیشن‌های تحت وب تمرکز دارد. این شرکت ادعا می‌کند، از آنجایی که گوشی‌هایش برای پردازش به سرورهای ابری متکی هستند، می‌تواند تلفن‌های هوشمندی به مراتب ارزان قیمت‌تر از گوشی‌های اندرویدی کنونی بازار را ارائه کند.

سیستم عامل Puffin از محاسبات ابری استفاده می‌کند

به عنوان مثال CloudMosa تصویری از بنچمارک گوشی‌های 100 دلاری را منتشر کرده (Jetstream پلتفرم بنچمارک‌گیری جاوااسکریپت است، بنابراین قدرت محاسباتی یک مرورگر را بررسی می‌کند). فناوری پافین علاوه بر ارائه‌ی قدرت بیشتر، صفحات وب را فشرده می‌کند تا مصرف داده‌ها نیز کاهش پیدا کند.

سیستم عامل Puffin

تلاش‌های زیادی برای گسترش استفاده از وب اپلیکیشن‌ها (نظیر آیفون‌ها و گوشی‌های Firefox OS) انجام شده است، اما هیچکدام موفقیت آمیز نبوده‌اند. همچنین کروم نیز یک ویژگی فشرده سازی را روی هر دو نسخه‌ی دسکتاپی و موبایلی خود ارائه می‌کند. عملکرد سیستم به لطف محاسبات ابری بالا می‌رود، اما تاخیر در خروجی نیز بحث مهمی است. سرورهای ابری می‌توانند روی هر تراشه‌ی موبایلی عملکرد بهتری داشته باشند، با این حال تاخیر در شبکه به معنای این است که شما نمی‌توانید فورا نتایج را ببینید.

این قضیه برای گیمرها نیز مهم است. البته گوگل استادیا از فناوری جدیدی استفاده می‌کند و سرورهای بازی آن در کنار سخت افزار تامین کنندگان اینترنت قرار دارد تا حد امکان تاخیر را کاهش دهد.

CloadMosa همچنین ادعا می‌کند وب اپلیکیشن‌ها مزایای دیگری نیز دارند؛ آن‌ها بدون اشغال کردن حافظه‌ی گوشی، نصب می‌شوند. البته از آنجایی که یک کارت حافظه میکرو اس دی 128 گیگابایتی 20 دلار قیمت دارد، این قضیه برای خیلی از کاربران مشکلی به همراه ندارد. ضمن اینکه کَش فایل‌ها مستقیما از حافظه‌های داخلی به معنای سرعت اجرای سریع‌تر و تاخیر کمتر است. اگر کنجکاو هستید عملکرد یک گوشی مجهز به سیستم عامل Puffin را مشاهده کنید، می‌توانید از دو گوشی نوکیا 1 با قیمت 59 دلار و شیائومی ردمی گو با قیمت 69 دلار استفاده کنید.

سیستم عامل Puffin