گوشی مرموز نوکیا

گوشی مرموز نوکیا با دوربین سه‌گانه در تصاویری زنده ظاهر شد

به تازگی عکس‌های هندزآن یک گوشی مرموز نوکیا به بیرون درز کرده؛ دستگاهی که مجهز به دوربین عقب سه‌گانه، تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام و نمایشگری با تراکم 410 پیکسل در هر اینچ است.

برند نوکیا از زمانی که زیر چتر اچ ام دی گلوبال قرار گرفت، عملکرد خوبی داشته است. البته گوشی های نوکیا پرفروش‌ترین در بازار نیستند؛ اما کمپانی فنلاندی خود را متعهد به عرضه‌‌ی گوشی های هوشمند ساده، قدرتمند و مطمئن می‌داند. حالا این گوشی مرموز نوکیا هم می‌تواند جلوه‌ای از همین رویکرد باشد.

در پنل پشتی دستگاه، یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل وجود دارد که علاوه بر سه لنز، نام برند زایس و یک فلَش هم در آن دیده می‌شود. عکسی از اپلیکیشن دوربین، نشان می‌دهد که یکی از دوربین‌ها زاویه باز و دیگری، دارای لنز فوق عریض است. سومی هم احتمالا نقش عمق‌سنجی را ایفا می‌کند که برای افکت بوکه و قابلیت‌های AR کاربرد خواهد داشت.

درباره ویژگی‌های نمایشگر، باید به وضوح 2340 در 1080 پیکسل (+FHD) و تراکم 410 ppi آن اشاره کنیم. گمان می‌رود که با یک صفحه نمایش 6.3 اینچی روبه‌رو هستیم؛ یعنی سایزی بین گلکسی S10 و گلکسی اس 10 پلاس. در سایر عکس‌ها نیز اطلاعات جالبی به چشم می‌خورد؛ مثلا اینکه سنسور دوربین اصلی، 48 مگاپیکسلی و سیستم عامل پیش‌فرض دستگاه، اندروید 9 پای است.

قدرت پردازش این گوشی مرموز نوکیا از تراشه اسنپدراگون 660 تامین می‌شود؛ همچنین انرژی کارکرد خود را از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که برای یک دستگاه میان رده، شاید کمی هم بزرگ باشد. البته در ابتدا تصور می‌شد این همان پرچمدار اقتصادی است که بنابر گزارش‌ها، نوکیا در دست ساخت دارد؛ ولی از نام تراشه‌ی آن که این‌طور به نظر نمی‌رسد.

گفته می‌شود پرچمدار خوش قیمت نوکیا، یک گوشی 5G خواهد بود. اگر هم نه، لااقل HMD باید از اسنپدراگون 670 در محصولی استفاده کند که قرار است لقب پرچمدار را یدک بکشد؛ تا بلکه بتواند با دستگاهی مانند گوگل پیکسل 3a رقابت کند. پس این را باید یک گوشی فوق میان رده بدانیم، دسته‌ای که نوکیا 7 پلاس هم  در آن جای دارد.