سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان

احتمال خطای سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان بیش از 81 درصد است!

احتمال خطای سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان شدیدا بالا است! این در حالی است که پلیس عقیده‌ دیگری داشته و روی استفاده از این سیستم تاکید می‌کند.

بر اساس جدیدترین یافته‌های دانشگاه اسکس انگلستان، تکنولولوژی تشخیص چهره از هر پنج نفر، چهار فرد بی‌گناه را به عنوان افراد تحت تعقیب تشخیص می‌دهد! بر اساس یافته‌های آن‌ها مشخص شد میزان خطای سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان نزدیک به 81 درصد بوده و به همین دلیل در صورت به چالش کشیده آن در دادگاه قضایی، امکان نامشروع شناخته شدنش وجود دارد. این گزارش توسط Sky News منتشر شده است.

مطالعات دانشمندان دانشگاه اسکس را باید اولین تحقیقات مستقل درباره سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان دانست که از زمان آغاز به استفاده از این فناوری در سال 2016 صورت می‌گیرد. از آن زمان، دوربین‌های مبتنی بر سیستم نام برده تاکنون در 10 مکان همچون میدان لستر مورد استفاده قرار گرفته است. محققان حین تلاش برای ارزیابی میزان دقت سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان 6 مورد از موقعیت‌ها را در سرتاسر لندن مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها دریافتند دقت این فناوری به شکلی عجیب پایین است! از 42 فردی که توسط این سیستم به عنوان مظنون معرفی شده بودند، فقط 8 مورد واقعا مشکل قضایی داشتند.

اختلاف بر سر دقت سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان

پلیس انگلستان عقیده دیگری دارد. آن‌ها بر اساس مقایسه تعداد انطباق‌های موفق و غیر موفق که بعد از تشخیص چهره‌های مختلف به دست آمده است، ارزیابی دیگری از دقت سیستم خود داشته‌اند. اگر به این شیوه به ارزیابی سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان بپردازیم، احتمال خطای 0.1 درصدی به دست خواهد آمد! این میزان با نرخ اعلام شده توسط محققان دانشگاه اسکس اختلاف فاحشی دارد.

معاون کمیته راهنمایی پلیس انگلستان، دانکن بال (Duncan Ball)، در واکنش به گزارش اخیر اعلام کرد پلیس از لحن منفی و نامتعادل یافته‌های این گزارش به شدت ناامید شده است. در هر صورت، نویسنده گزارش مراتب نگرانی شدید خود را اعلام کرده است.

سیستم تشخیص چهره پلیس انگلستان

این نخستین مرتبه‌ای نیست که پلیس انگلستان به خاطر چنین مشکلاتی مورد حمله قرار می‌گیرد. در سال 2018، پلیس ولز جنوبی نزدیک به 2300 نفر را به اشتباه یک مظنون و فرد مورد تعقیب تشخیص داده بود.

استفاده از فناوری تشخیص چه طی چند سال اخیر شدیدا افزایش پیدا کرده است، به طوری که نیروهای پلیس برای یافتن افراد مجرم، آن‌ها را در مکان‌های پررفت و آمد و وسایل حمل و نقل عمومی قرار می‌دهند. نمی‌توان این سیستم‌ها را به طور کامل ناکارآمد دانست، چنان که سه روز بعد از راه‌اندازی یک سیستم تشخیص چهره در فرودگاه دالاس آمریکا، فردی تهبکار به کمک آن دستگیر شد.

در کشور چین به شکلی متفاوت از فناوری نام برده استفاده می‌شود. در مدارس این کشور، با استفاده از سیستم‌های تشخیص چهره رفتارهای اقلیت‌های قومی در کلاس‌های درس مانیتور می‌شود.

تعداد زیادی از شرکت‌های حوزه فناوری به خاطر استفاده از این فناوری به شیوه‌های غلط ابراز ناامیدی کرده‌اند. مایکروسافت ایجاد یک سری قوانین برای تعریف کاربردهای فناوری تشخیص چهره را درخواست کرده است. اپل و گوگل نیز نگرانی‌های مشابهی داشته و آن‌ها را به صورت عمومی اعلام کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*