سیستم فرود اتوماتیک

نخستین سیستم فرود اتوماتیک هواپیما توسط دانشمندان آلمانی ابداع شد

اینطور که پیداست، در آینده نزدیک شاهد فرود خودکار هواپیماها خواهیم بود. تعدادی از دانشمندان آلمان توانستند سیستم فرود اتوماتیک را برای هواپیما تولید کنند.

یک تیم تحقیقاتی آلمانی موفق به طراحی و تولید یک سیستم فرود اتوماتیک شد که می‌تواند کار فرود هواپیماهای کوچک را بدون نیاز به خلبان، انجام دهد. همچنین هواپیما می‌تواند بدون نیاز به هرگونه تکنولوژی اضافی، فرود بیاید؛ این مسئله می‌تواند آینده سفرهای هوایی را نشان دهد.

هواپیماهای مدرن دارای سیستم‌های خودکار پیچیده‌ای هستند، اما هنوز نمی‌توانند فرود خودکار را انجام دهند. هواپیماهای بزرگ که برای پروازهای تجاری استفاده می‌شوند، سیستم مستقل فرود را در اختیار ندارند؛ فرود آن‌ها به وسیله Instrument Landing System یا ILS کنترل می‌شود که باعث انتشار مجموعه‌ای از سیگنال‌های رادیویی خواهد شد. بد نیست بدانید که در حالت کلی، ILS در فرودگاه‌های بزرگ یافت می‌شود.

اینطور که پیداست، این سیگنال‌های رادیویی می‌توانند کنترل هواپیما برای فرود را در شرایطی که وضعیت دید، مناسب نیست، برای خلبانان فراهم کنند. محققان آلمانی توانستند یک سیستم را تولید کنند که امکان فرود بدون نیاز به برج مراقبت در زمین را برای هواپیماهای کوچک فراهم خواهد کرد؛ این سیستم از روشنایی قابل مشاهده و دوربین‌های مادون قرمز تعبیه‌شده در دماغه هواپیما به وسیله یک پردازشگر بینایی کامپیوتری استفاده می‌کند.

توجه داشته باشید که این کامپیوتر توانایی تشخیص باند فرود را دارد و بر اساس آن، هواپیما را هدایت خواهد کرد؛ این سیستم می‌تواند برای هواپیماهای کوچک که دارای سیستم ISL نیستند، مناسب باشد و حتی می‌تواند در شرایط بد آب و هوایی هم شرایط ایمنی را در وضعیت مناسب، حفظ کند. لازم به ذکر است که این تکنولوژی جدید در مرحله آزمایشی قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*