خودروهای مرسدس و بی ام و

مرسدس و بی ام و اتومبیل های خودران سطح 4 را تا پنج سال دیگر عرضه می‌کنند

دو کمپانی بزرگ آلمانی برای تولید اتومبیل های خودران سطح 4 با یکدیگر توافق کردند. به این ترتیب در سال 2024، می‌توانیم خودروهای مرسدس (Mercedes) و بی ام و (BMW) را ببینیم که خودشان در اتوبان‌ها تردد می‌کنند.

همکاری این دو خودروساز از زمستان گذشته (ماه فوریه) آغاز شد و حالا آن‌ها برنامه‌های اجرایی خوش‌بینانه‌ای دارند. به تازگی مرسدس و بی ام و اعلام کردند در حال ساخت اتومبیل های خودران سطح 4 هستند که می‌توانند بدون دخالت انسان، در بزرگراه‌ها رفت و آمد کنند؛ هرچند که همچنان یک راننده باید پشت فرمان حضور داشته باشد. چنین خودروهایی دارای سیستم‌های کمک راننده و پارک خواهند بود و از پنج سال دیگر در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

برای اجرای این پروژه، دایملر (به عنوان کمپانی مادر مرسدس) و بی ام و، تیم مشترکی از 1200 متخصص را  تشکیل می‌‍دهند که در پایگاه رانندگی خودران بی ام و (واقع در نزدیکی مونیخ) و دو مرکز تست دایملر فعالیت خواهند کرد. این گروه‌ها روی ساخت سیستم‌های کمک راننده و سنسورهای مربوطه متمرکز خواهند شد. همچنین ایجاد یک مرکز داده برای  ذخیره‌سازی اطلاعات، پردازش و توسعه‌ی عملکردها و نرم افزارها در دستور کار خواهد بود.

اتومبیل های خودران سطح 4

از طرفی بی ام و می‌خواهد اتومبیل های خودران سطح 3 را تا سال 2021 وارد بازار کند. دایملر هم در حال همکاری با بوش (Bosch) است تا یک پروژه آزمایشی برای رانندگی خودران شهری را در سال جاری راه‌اندازی کند. علاوه بر خودروهای سطح 4 قابل تردد در اتوبان‌ها، هر دو کمپانی به توسعه‌ی تکنولوژی robo-taxi (تاکسی بدون راننده) در محیط‌های شهری نیز می‌اندیشند.

به هر حال عرضه‌ی اتومبیل های خودران سطح ۴ تا پنج سال آینده، کار بزرگی خواهد بود؛ مخصوصا با توجه به پیشرفت‌های اندکی که طی سال‌های اخیر حاصل شده است. کمپانی‌ها با موانع بزرگی در این راه مواجه شد‌ه‌اند و حتی در مواردی، سیستم های خودران تسلا و اوبر تلفات انسانی به بار آورده‌اند. علت هم این است که در حال حاضر، فناوری هوش مصنوعی حتی قادر نیست برخی از کارهای ساده برای انسان را به درستی انجام دهد؛ مثلا تشخیص پیاده‌رو یا کامیون‌های بزرگ در جاده‌ها!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*