اندروید داخلی

وزیر ارتباطات از پایان مراحل طراحی اندروید داخلی خبر داد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود از طراحی اندروید داخلی خبر داد که دانشجویان دانشگاه شریف مراحل طراحی آن را انجام داده‌اند. این سیستم عامل بومی بر روی گوشی های داخلی نصب خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در روز شنبه 25 خرداد اعلام کرده بود به زودی خبرهای خوبی را در ارتباط با راه‌اندازی سیستم عامل اندروید سفارشی شده اعلام خواهیم کرد، حالا در صفحه شخصی توییتری خود ویدیویی را منتشر کرد و از طراحی اندروید داخلی خبر داد. این سیستم عامل بومی توسط دانشجویان دانشگاه شریف طراحی شده است و بر روی گوشی های داخلی نصب خواهد شد.

جزئیات طراحی اندروید داخلی

در ویدیوی منتشر شده در صفحه وزیر ارتباطات آمده است برای مقابله با تحریم‌های گوگل گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف سیستم عاملی را طراحی کرده‌اند که گوگل نمی‌تواند آن را حذف کند. شرکت ایرانی جی ال ایکس نیز یک گوشی موبایل طراحی کرده است که می‌تواند از این سیستم عامل پشتیبانی کند. این سیستم عامل بومی به کاربران ایرانی این امکان را خواهد داد تا بدون هیچ نگرانی اپلیکیشن‌های مربوط به کسب‌وکارهای خود را در آن فعال کنند.