سانگ یانگ تیوولی

اضافه دریافت شرکت رامک خودرو از مشتریان سانگ یانگ تیوولی برگشت داده می‌شود

شرکت رامک خودرو برای تحویل خودرو سانگ یانگ تیوولی قیمت 380 میلیون تومانی را به صورت علی‌الحساب اعلام کرد و حالا سازمان حمایت طی اطلاعیه‌ای از عودت اضافه دریافت شرکت رامک خودرو به مشتریان این خودرو خبر داد.

طی هفته گذشته شرکت رامک خودرو برای تحویل خودرو سانگ یانگ تیوولی به مشتریان قیمت علی‌الحساب 380 میلیون تومانی را اعلام کرد که بسیاری از مشتریان این خودرو نسبت به چنین قیمتی اعتراض کردند. شرکت رامک خودرو در خصوص این قیمت اعلام کرده بود چنین قیمتی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی خواهد شد. پس از گذشت یک هفته سازمان حمایت در سایت اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و از عودت اضافه دریافت شرکت رامک خودرو به مشتریان تیوولی خبر داد.

مسئول قیمت‌گذاری سانگ یانگ تیوولی کیست؟

وحید منایی، عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به این سوال که کدام نهاد یا ارگانی مسئولیت قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت‌گذاری خودروهای عرضه شده از سوی شرکت رامک خودرو را بر عهده دارد، عنوان کرد:

به استناد ماده 8 آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو قیمت اعلام شده توسط شرکت رامک خودرو به صورت علی‌الحساب و در قالب قرارداد الحاقی به منظور تسریع در پرداخت هزینه‌های گمرکی، انبارداری و همچنین هزینه‌های اعلام شده توسط بانک عامل مرتبط با مابه‌التفاوت نرخ ارز دریافتی تا نرخ حواله ارز در سامانه سنا به خریداران اعلام شد تا در این خصوص و با هدف جلوگیری از متروکه شدن خودروهای شرکت در مدت زمان محدود موجود تا پایان مهلت مصوبه مربوط  16 تیر 98 ترخیص و تحویل خریداران شود. این سازمان نیز پس از پیگیری‌های انجام شده، مستندات مرتبط با خودروهای ترخیص شده شرکت را جهت احصای هزینه‌های مربوطه اخذ کرده و در دفتر بررسی قیمت این سازمان در حال رسیدگی است که پس از محاسبه، مراتب به شرکت اعلام و شرکت مکلف است مبالغ اضافی دریافتی را به خریداران مسترد کند.