تراشه کایرین 810

تراشه کایرین 810 در جایگاهی بالاتر از میان رده‌ها و رقبا قرار می‌گیرد

هواوی به تازگی تراشه کایرین 810 (Kirin 810) را معرفی کرده است. چیپست کایرین ۸۱۰ که در گوشی هواوی نوا 5 استفاده شده، از نظر عملکردی در جایگاهی بالاتر از میان رده‌ها و رقبا قرار می‌گیرد.

هواوی اخیرا چیپست جدید خود با نام Kirin 810 را معرفی کرده ‌است. این چیپست میان رده که در گوشی هواوی نوا 5 (Huawei Nova 5) استفاده شده، عملکرد ممتازی را در سطح محصولات میان رده از خود نشان داده و حتی در برخی زمینه‌ها از محصولات پرچمدار نیز بهتر عمل کرده است. گوشی‌های این سری شامل مدل‌های متنوعی از میان رده تا پرچمدار می‌شوند.

ساخت تراشه کایرین 810 با فناوری 7 نانومتری

طبق اعلام هواوی، این چیپست بر اساس فناوری 7 نانومتری ساخته شده است و پس از چیپست پرچمدار Kirin 980، دومین محصول با فناوری ساخت 7 نانومتری در بین چیپست های هواوی محسوب می‌شود. نتایج بنچمارک AnTuTu که در مورد این چیپست در فضای وب منتشر شده، نشان می‌دهد گوشی Huawei Nova 5 با بهره‌گیری از تراشه کایرین 810 توانسته به امتیاز خوب 237437 دست پیدا کند. کارایی تراشه‌ی جدید Kirin 810 نه تنها از Kirin 710 بالاتر است، بلکه موفق شده در تمام آزمون‌های CPU ، GPU ، UX و MEM چیپست Snapdragon 730 را نیز با اختلاف قابل توجه شکست دهد. این امتیاز، 13 درصد بالاتر از نتیجه میانگین تست‌های اسنپدراگون 730 (210 هزار) در دیتابیس آنتوتو بوده است. همچنینن 70 درصد بهبود نسبت به مدل قدیمی‌تر کایرین یعنی 710 به ثبت رسانده است.

تراشه کایرین 810

اگرچه این چیپست یک محصول میان رده به شمار می‌رود، اما طبق گزارش‌ها در زمینه تست‌های هوش مصنوعی می‌تواند چیپست‌های قدرتمند Snapdragon 855، کایرین 980 و Helio P90 را شکست دهد. با در نظر گرفتن این موضوع و توجه به امتیاز خوب AnTuTu باید گفت این چیپست می‌تواند در جایگاهی بالاتر از میان رده قرار می‌گیرد.

تراشه کایرین 810

تراشه کایرین 810 شامل یک پردازنده هشت هسته‌ای می‌شود که با فناوری 7 نانومتری کمپانی TSMC ساخته شده است. از این هشت هسته، دو هسته قوی‌تر از نوع Cortex A-76 بوده که در فرکانس 2.27 گیگاهرتز کار می‌کنند. در کنار آن، از شش هسته کم‌مصرف Cortex-A55 نیز استفاده شده که فرکانس کاری آن برابر با 1.88 گیگاهرتز است. این چیپست در زمینه پردازش‌های گرافیکی نیز از هسته‌ Mali-G52 بهره می‌برد.

این چیپست مجهز به واحد پردازشگر عصبی (NPU) مبتنی بر معماری جدید هواوی با نام DaVinci است. این پردازشگر عصبی نسبت به مدل‌های دیگر انرژی کمتری مصرف می‌کند و فناوری هوش مصنوعی را از طریق 32280 نقطه اجرا می‌کند. همان‌طور که گفته شد عملکرد چیپست کایرین 810 در زمینه هوش مصنوعی (AI) حتی از چیپست پرچمدار Snapdragon 855 نیز بالاتر است.

هواوی برای اولین بار از این چیپست در گوشی جدید خود با نام نوا 5 استفاده کرده است. در آینده‌ نزدیک باید منتظر حضور این چیپست در سایر گوشی‌های این شرکت نیز باشیم.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*