بهترین لانچرهای بازی

بهترین لانچرهای بازی برای نظم بخشیدن به بازی‌های کامپیوتری شما

آیا لانچرهای متعدد بازی‌ها شما را کلافه کرده‌اند؟ ما در این مقاله بهترین لانچرهای بازی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند تمام بازی‌های نصب شده روی کامپیوترتان را نظم ببخشند.

وقتی شرکت والو لانچر استیم را عرضه کرد، ما خیلی خوشحال شدیم که می‌توانیم تمام بازی‌های کامپیوتریمان را از یک مکان مشخص اجرا کنیم. سپس هر شرکتی اقدام به انتشار لانچر مختص به خودش کرد. حالا لانچرهای بازی مختلفی برای نگه‌داری از بازی‌های شما وجود دارد.

اگر کلکسیون حجیمی از بازی‌های کامپیوتری روی دستگاه شما نصب است، با نصب یک لانچر می‌توانید آن‌ها را مدیریت کرده و به کامپیوتر خود نظم ببخشید. خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که تمام بازی‌هایتان را از یک لانچر اجرا کنید تا مجبور به نصب چند مورد مختلف نشوید. در ادامه با معرفی بهترین لانچرهای بازی با ما همراه شوید.

بهترین لانچرهای بازی برای کامپیوتر

1- Discort

بهترین لانچرهای بازی

اگر اجرای تک نفره‌ی بازی‌ها برای شما ارجعیت دارد، بهترین گزینه پیش روی شما Discort است. Discort همچنین بهترین اپلیکیشن چت صوتی رایگان برای گیمرها است. اما اگر اهل چت کردن نیستید، پس چه ویژگی‌های این برنامه می‌تواند شما را جذب خودش کند؟

در سال 2018، وقتی Discort صاحب یک فروشگاه بازی‌ها شد شباهت زیادی با Steam پیدا کرد. علاوه بر این، قابلیتی به نام Discort Universal Library را نیز دریافت کرد. این قابلیت کامپیوتر شما را برای پیدا کردن بازی‌هایتان اسکن کرده و به کتابخانه‌ی خود می‌افزاید. وقتی می‌خواهید بازی را اجرا کنید، آن نیازمندی‌های لانچر را اجرا خواهد کرد.

البته این قابلیت هنوز به بلوغ نرسیده است. به طور مثال، شما نمی‌توانید کتابخانه‌ی بازی خود را در دیگر لانچرها مدیریت کنید. تعداد دیگری از کاربران همچنین شکایت کرده‌اند که برخی از بازی‌ها را پیدا نمی‌کنند، در حالی که آن‌ها نیز در همان پوشه‌های خود ذخیره شده بوده‌اند. بنابراین پیش از نصب این لانچر، مطمئن شوید که نیازی به لانچر دیگری نخواهید داشت.

2- Razer Cortex

بهترین لانچرهای بازی

برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های داخل این لیست، Razer cortex ادعا می‌کند که کارهای زیادی را می‌تواند انجام دهد. این نرم افزار یک بهبود دهنده‌ی عملکرد بازی، سرعت‌بخش عملکرد سیستم و یک تمیزکننده‌ی سیستم نیز هست. این برنامه همچنین می‌تواند تمام بازی‌های نصب شده روی سراسر لانچرهای شما را در کتابخانه‌ی خود جای دهد.

در آزمایشی که ما انجام دادیم و همینطور در بازخورد کاربران نوشته شده، این نرم افزار به خوبی بازی‌ها را در هرکجایی از کامپیوتر که نصب شده باشند خواهد یافت. تنها مشکل این است که شما گزینه‌های زیادی برای چگونگی به نمایش درآمدن بازی‌ها ندارید. اگر گزینه‌های بهتری برای فیلتر کردن جستجوی بازی‌ها وجود داشت، ما از این لانچر رضایت بیشتری داشتیم.

این برنامه همچنین قابلیتی را در اختیار دارد که هیچ یک از نرم افزارهای فهرست بهترین لانچرهای بازی از آن بهره نمی‌برند. بدون در نظر گرفتن لانچری که بازی شما در آن نصب است، این برنامه می‌تواند تخفیف‌هایی که روی خرید بازی‌ها اعمال شده است را شناسایی و به شما معرفی کند. بنابراین اگر می‌خواهید کلکسیون بازی‌هایتان را گسترش دهید، اما هزینه‌ی پایین نیز برایتان مهم است، این قابلیت مناسب خود شماست.

3- LaunchBox

بهترین لانچرهای بازی

برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها LaunchBox در ابتدا برای هدف کوچک‌تری طراحی شده است. این لانچر فقط یک رابط کاربری برای شبیه ساز DOSBox بود؛ اما به مرور زمان توسعه دهندگان قابلیت‌هایی را به آن اضافه کرده‌اند تا آن یک نرم افزار پیشرفته برای نظم بخشیدن به تمام بازی‌ها شما شود.

نکات مثبت و منفی در مورد لانچ باکس وجود دارد. در یک سمت این برنامه به طور باورنکردنی تنظیم شدنی است، بنابراین هر گزینه‌ای که داخل آن وجود دارد را می‌توانید به دلخواه تنظیم کنید؛ اما در سمتی دیگر این برنامه اتوماسیونی که دیگر برنامه‌ها ارائه می‌کنند را در اختیار ندارد.

بسته به لانچر شما، بازی‌هایتان شاید همیشه اسکن نشوند. شما باید همیشه آن‌ها را به صورت دستی وارد کنید که این یک نکته‌ی منفی برای برنامه محسوب می‌شود. با این حال اگر به دنبال لانچری هستید که بتواند آخرین نسخه از بازی Tom Clany را اجرا کرده و Pitfall را بدون مشکل مدیریت کند، لانچ باکس بهترین گزینه‌‌ی پیش روی شماست.

4- Playnite

بهترین لانچرهای بازی

Playnite جدا از اینکه یکی از جدیدترین نرم افزارهای منتشر شده است، یکی از شسته و رفته‌ترین عملکردها را نیز به همراه دارد. تیم توسعه دهنده‌ی آن با ارائه‌ی ترکیبی از اسکن، طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها و ناوبری آسان در رابط کاربری، عملکرد بسیار عالی را در ساخت آن داشته‌اند.

بخشی از آن به متن باز بودن پروژه بازمی‌گردد. Playnite هم بخش‌گران زیادی دارد و این فضای سریعی برای توسعه را به ارمغان میاورد. علاوه بر لانچرها، این نرم افزار از امولاتورهای مختلف نیز پشتیبانی می‌کند؛ پس می‌توانید برای اجرای بازی‌های قدیمی نیز روی آن حساب کنید. شما همچنین می‌توانید شمارنده‌ی مدت زمان اجرای بازی‌ها را نیز از اطلاعات داخل Steam یا GOG وارد این برنامه کنید، تم‌های سفارشی‌پذیر را روی برنامه اعمال کنید و از افزونه‌ها استفاده کنید. این بدان معناست که حتی قابلیت‌های اضافه‌تری نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

5- GameRoom

بهترین لانچرهای بازی

شاید GameRoom هم نام با یکی از پروژه‌های شکست خورده‌ی مایکروسافت باشد، اما اجازه ندهید آن شما را گمراه کنید. این لانچر از Steam ، Origin ، Uplay ، GOG ، Battle.net و Microsoft Store پشتیبانی می‌کند و وعده داده که به تعداد این پلتفرم‌ها نیز افزوده شود. با ظهور لانچر اپیک که توسط بازی Fortnite محبوب شد،‌ چنین خبری می‌تواند خوب باشد.

به نظر می‌رسد سرعت توسعه‌ی این برنامه کم باشد، اما اگر لانچرهایی که در بالا نام بردیم همان‌هایی هستند که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید، GameRoom می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. این برنامه از امولاتورها نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید بازی‌های قدیمی و جدید خود را در کنار یکدیگر نگهداری کنید.

ضمنا آنکه GameRoom‌ به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تنظیمات سفارشی را برای بازی‌ها اعمال کنید.

6- Photon

بهترین لانچرهای بازی

Photon اولین لانچر پولی این لیست نیست، اما یکی از بهترین آن‌ها است. نسخه‌ی 3 این لانچر رایگان بود، اما برای استفاده از نسخه‌ی 4 آن باید 12 دلار بپردازید تا بتوانید 5 بازی بیشتر را در اختیار داشته باشید.

در حالی که اغلب قابلیت‌های آن مشابه دیگر لانچرهای این فهرست است، اما برخی قابلیت‌های برتر را نیز برای ارائه دارد. به طور مثال Photon ادعا می‌کند که قادر به دانلود و پچ کردن بازی‌های قدیمی است. خیلی از لانچرها چنین کاری را انجام می‌دهند، اما Photon ادعا می‌کند که این کار را با استفاده از پایگاه‌های داده‌ی آنلاین انجام می‌دهد. ما نتوانستیم چنین ویژگی را امتحان کنیم، اما جالب به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه