قابلیت ترجمه متن با دوربین گوگل ترنسلیت

قابلیت ترجمه متن با دوربین به اپلیکیشن گوگل ترنسلیت افزوده شد

قابلیت ترجمه متن با دوربین را باید یکی از خاص‌ترین، مدرن‌ترین و پرطرفدارترین ویژگی‌هایی دانست که از سال‌ها قبل مورد انتظار کاربران گوگل ترنسلیت بوده است. اکنون اپلیکیشن گوگل ترنسلیت متون را از طریق دوربین گوشی تشخیص می‌دهد.

قابلیت ترجمه متن با دوربین به تازگی به اپلیکیشن آی او اس و اندروید گوگل ترنسلیت افزوده شده است. از این پس کافی است دوربین گوشی هوشمند خود را به سمت یک متن گرفته و سپس نسخه ترجمه شده آن به زمان مورد نظرتان را تحویل بگیرید. خبر بسیار خوب درباره قابلیت ترجمه متن با دوربین گوگل ترنسلیت، امکان بهره بردن از آن در زمان عدم اتصال به اینترنت است.

بر اساس گفته‌های گوگل، قابلیت ترجمه متن با دوربین اپلکیشن گوگل ترنسلیت اکنون از 60 زبان زنده دیگر دنیا همچون عربی، هندی، مالایی، تایلندی و ویتنامی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت پیشتر تنها از تعداد محدودی زبان پشتیبانی می‌کرد، اما اکنون، تعداد زبان‌های پشتیبانی شده در مجموع 88 مورد است. با ورود به وب سایت Google فهرست تمامی زبان‌های پشتیبانی شده را مشاهده خواهید کرد.

قابلیت ترجمه متن با دوربین گوگل ترنسلیت

در حال حاضر قابلیت ترجمه متن با دوربین از تکنولوژی ترجمه مبتنی ماشین عصبی (NMT) استفاده می‌کند. به همین دلیل دقت در ترجمه‌ها بالا رفته و میزان خطا به میزان 55 الی 85 درصد کاهش پیدا کرده است. قابلیت ترجمه متن با دوربین اپلیکیشن گوگل ترنسلیت هنوز بدون عیب نیست، اما در مقایسه با نسخه‌های اولیه، میزان دقتش به مراتب کمتر شده است. گفتنی است درصد خطا بسته به زبان مبدا و مقصد متفاوت خواهد بود.

اکنون لرزش دست، تاثیر کمتری در کاهش دقت ترجمه دارد. سه گزینه برای قابلیت ترجمه متن با دوربین در پایین صفحه پیدا خواهید کرد. حالت Instant در زمان قرارگیری دوربین رو به روی یک متن، آن را به زبان مورد نظر ترجمه می‌کند. در حالت Scan ابتدا تصویری از چارچوب دوربین گرفته شده و سپس بخش هایلایت شده از عکس به دست کاربر، به زبان مقصد ترجمه خواهد شد. حالت Import به کار اجازه می‌دهد متنی را از داخل عکسی که پیشتر به ثبت رسیده است ترجمه کند.

پیش از این، تنها امکان ترجمه متون انگلیسی به دیگر زبان‌های دنیا یا ترجمه متن‌های دیگر زبان‌ها به انگلیسی وجود داشت. به عبارتی یک طرف ترجمه همیشه باید زبان انگلیسی انتخاب می‌شد. اما اکنون زبان مبدا و مقصد را می‌توان به صورت دلخواه انتخاب کرد. یکی از ویژگی‌های قابلیت ترجمه متن با دوربین اپلیکیشن گوگل ترنسلیت، امکان تشخیص زبان مبدا است. به همین دلیل در بیشتر مواقع، اجباری برای مشخص کردن زبان مبدا وجود ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. رمضان گرم خیلی خوبه ای ول

  2. شط چ قابلیت هاییی
    بخش فارسیشم کاربرد داره