تراشه مدیاتک آی 700

تراشه مدیاتک آی 700 مخصوص اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و خانه‌های هوشمند معرفی شد

تراشه مدیاتک آی 700 مخصوص اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده، خانه‌های هوشمند، فروشگاه‌ها و کارخانه‌ها توسعه یافته است. هدف اصلی از ساخت تراشه MediaTek i700 توسعه راهکارهای هوشمند در حوزه اینترنت اشیا است.

تراشه مدیاتک آی 700 را باید جایگزین مدل آی 500 دانست. با در نظر گرفتن چیپست‌های استانداردی که امروز در گوشی های هوشمند به کار می‌روند، مدیاتک آی 700 را می‌توان تراشه‌ای قدرتمند دانست. انتظار داریم این محصول به زودی راهش را به نمایشگرهای هوشمند، دوربین‌های امنیتی پیشرفته و دیگر پروژه‌های بزرگ پیدا کند.

ویژگی‌های تراشه مدیاتک آی 700

تراشه مدیاتک آی 700 به یک واحد شبکه عصبی دو هسته‌ای مجهز شده است. این موضوع، سرعت چیپست را برای تشخیص چهره پنج برابر بیشتر از مدل قبلی می‌کند. تراشه جدید مدیاتک از رابط کاربردی برنامه‌نویسی مخصوص شبکه‌های عصبی اندروید (Android Neural Networks API) پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از بیشتر فریم‌ ورک‌های دیپ لرنینگ از دیگر مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

می‌توان تراشه مدیاتک آی 700 را به یک دوربین تک سنسور 32 مگاپیکسلی یا یک دوربین دوگانه متشکل از سنسورهای 24 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی متصل کرد. در صورت استفاده از دوربین‌های دوگانه، تراشه قادر است از یک موتور داخلی تعیین میزان عمق میدان استفاده کرده و فاصله تا اشیا را تخمین بزند. در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و همچنین برنامه‌های تناسب اندام، از قابلیت‌ ردیابی تحرک پشتیبانی می‌شود. با اجرای دوربین در نرخ 120 فریم بر ثانیه، امکان ردیابی اشیای دارای سرعت بالا میسر خواهد شد.

تراشه مدیاتک آی 700 قادر به اجرای اندروید است. پردازنده اصلی آن 8 هسته‌ای بوده و از 2 هسته Cortex-A75 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 2 هسته Cortex-A55 با سرعت 2.0 گیگاهرتز تشکیل می‌شود. پردازشگر گرافیکی آن IMG PowerVR GM 9446 بوده و با سرعت 970 مگاهرتز کار می‌کند. تراشه مدیاتک آی 700 از حافظه‌های رم از نوع LPDDR4x تا حداکثر ظرفیت 8 گیگابایت و فرکانس کاری 1866 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

تراشه مدیاتک آی 700

پشتیبانی از وای فای 5 (استاندارد 802.11ac) و بلوتوث نسخه 5.0 از دیگر ویژگی‌های این چیپست به شمار می‌روند. مودم داخلی آن Cat. 12 LTE است. انتظار داریم اولین دستگاه‌های قدرت گرفته از تراشه مدیاتک آی 700 در سال 2020 عرضه شوند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نه خدایی ویژگی های خیلی خوبی داره