فروش گلکسی نوت 10 سامسونگ

تاریخ فروش گلکسی نوت 10 سامسونگ فاش شد

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از خانواده نوت 10 سامسونگ، تاریخ عرضه و فروش گلکسی نوت 10 (Galaxy Note 10) به بحث داغی تبدیل شده است. طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، آغاز پیش فروش دستگاه دو روز پس از مراسم رونمایی و تحویل به مشتریان، دو هفته بعد خواهد بود.

مدت‌هاست چیزهای زیادی درباره گلکسی نوت ۱۰ می‌شنویم که بعضی از آن‌ها شایعاتی باورپذیرند و برخی دیگر نه چندان. با این اوصاف، به نظر می‌رسد تا پیش از برگزاری مراسم رونمایی در تاریخ 7 آگوست (بامداد 17 مرداد به وقت ایران)، تصویر کاملی از  پرچمدار بعدی سامسونگ ترسیم شود؛ کمااینکه در چند روز گذشته هم بخش زیادی از این پازل، تکمیل شده است. اخیرا شاهد انتشار رندرهای خبری، اسناد مربوط به صدور تاییدیه و اعلام مبلغ فروش گلکسی نوت 10 در اروپا بودیم و حالا، تاریخ احتمالی عرضه‌ی دستگاه نیز مشخص شده است.

رویداد گلکسی آنپکد

با توجه به زمان عرضه‌ی گلکسی نوت 9 در سال گذشته، پیش‌بینی می‌شد که جانشین آن از تاریخ 23 آگوست (اول شهریور ماه) به دست نخستین خریداران برسد. به تازگی رسانه کره‌ای Yonhap News هم روی این گمانه‌زنی صحه گذاشته است. البته گفته می‌شود که فروش گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، ابتدا از کره جنوبی آغاز خواهد شد؛ اما سامسونگ طی سال‌های گذشته، پرچمداران خود را همزمان در کره و آمریکا عرضه کرده و بعید است که در این روند، تغییری ایجاد کند.

البته اگر فاصله‌ی حدودا دو هفته‌ای مراسم Unpacked تا عرضه‌ی گلکسی Note10 را کمی طولانی می‌دانید، باید گفت که احتمالا از دو روز بعد از رونمایی، پیش فروش دستگاه آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان به خرید می‌توانند سفارش خود را ثبت کنند.

مبلغ فروش گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

گمانه‌زنی و سخن گفتن از طراحی رادیکال، مشخصات فنی قابل توجه و تکنولوژی‌های جدید دو پرچمدار جدید، بسیار هیجان‌انگیز است؛ ولی پیش‌بینی قیمت گلکسی نوت ۱۰ پلاس و نوت ۱۰، شاید آبی بر آتش این هیجان‌ها باشد.

انتظار می‌رود گوشی 6.3 اینچی گلکسی نوت 10 با حداقل قیمت 1000 یورو در اروپا و 1.2 میلیون وون در کره جنوبی به فروش برسد. احتمالا برای نسخه پایه که گفته می‌شود 256 گیگابایتی است، خریداران آمریکایی نیز مبلغی بیشتر از 1000 دلار نخواهند پرداخت.

گلکسی نوت 10 سامسونگ

اما ظاهرا قیمت پایه گلکسی نوت 10 پلاس مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی، در اروپا 1150 یورو و در کشور کره، 1.4 میلیون وون خواهد بود. در آمریکا هم مبلغ 1150 دلار مورد انتظار است.

نکته جالب اینکه شاید دستگاه‌های قابل عرضه در کره جنوبی، تنها از اتصال 5G پشتیبانی کنند؛ ولی برای کاربران نسخه‌های جهانی، حق انتخاب بین سرعت 5G و 4G وجود داشته باشد. با توجه اینکه در موطن سامسونگ، نسل پنجم شبکه موبایل به سرعت در حال فراگیر شدن است؛ این موضوع چندان هم غیر قابل باور به نظر نمی‌رسد.