استانبول

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

استانبول بزرگ‌ترین شهر در کشور ترکیه است که در قدیم قسطنطنیه نام داشت. استانبول به‌عنوان سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌آید و در کنار دریای مرمره واقع‌شده است. این شهر زیبا تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و بارانی دارد استانبول مرکز انواع فعالیت‌های تجاری، پذیرایی، سرگرمی، فرهنگی، آموزشی، خرید، جهانگردی و هنری است. استانبول با روزهای دل‌چسب و شب‌های متفاوتش موردعلاقه‌ی توریست‌های زیادی به‌خصوص ایرانیان است. شما می‌توانید بعد از دیدن جاذبه‌های استانبول، آفتاب گرفتن و شنا کنار ساحل زیبای مرمره و صرف صبحانه‌های معروف ترکیه روز را به شب برسانید.

سفر به استانبول به دلیل نزدیکی به ایران، قیمت مناسب تور ترکیه، هزینه خوردوخوراک و تفریح در شهر، مورد توجه بسیاری از گردشگران است و آژانس‌های گردشگری و هواپیمایی سالانه اقدام به برگزاری تور استانبول برای مسافران می‌‌کنند. تور ترکیه نوروز 98 با توجه به زمان سفر و هتل محل اقامت متفاوت است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ اما چرا باید برای یک‌بار هم که شده به استانبول سفر کنیم؟ جاذبه‌های مهم این شهر که باعث لذت مسافران می‌شوند کدامند؟

جاذبه‌های مهم این شهر استانبول

مسجد ایاصوفیه Ayasofya

این مسجد در زمان امپراتوری بیزانس کلیسای مسیحیت بود که در سال‌های بعد به دستور محمد دوم آن را به مسجد تبدیل کردند. این مسجد شاهکار معماری و در منطقه‌ی پررفت‌وآمد و توریستی شهر واقع‌شده است و بیشتر گردشگران استانبول را با بنای ایاصوفیه به یاد می‌آورند.

قصر توپکاپی Topkapi palace

این کاخ معروف عثمانی از بناهای پربازدید استانبول است که از سمتی به تنگه‌ی بسفر و نمای آسیایی و از سمت دیگر به دریای مرمره و قسمت اروپایی منتهی می‌شود. این کاخ تاریخی قسمت‌های متعدد ایوان‌ها، اتاق‌ها،اشیای تاریخی و چشم‌اندازهای بی‌نظیری دارد. این قصر نماد معماری‌های دوره‌های مختلف است.

برج گالاتا Galata tower

این برج مربوط به قرون‌وسطی و در نه طبقه است که می‌توان به بالای آن رفت و چشم‌اندازی از شهر را دید و از کافه و رستوران‌هایی که در بلندی این برج هستند لذت برد.

تنگه‌ی بسفر Bosporus

این تنگه که از میان استانبول می‌گذرد و شما می‌توانید یا از کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آن لذت ببرید و یا سوار کشتی‌های مجلل شوید و توری یک‌روزه در آب‌های زلال این تنگه داشته باشید.

حمام ترکی Turkish bath

حمام‌های ترکی به‌واسطه‌ی آداب خاص حمام کردن و ماساژها بسیار معروف‌اند اگر به استانبول رفتید حتماً آن را امتحان کنید.

خیابان‌گردی Street surfing

شب‌های استانبول زبانزد بیشتر کسانی است که به این شهر سفرکرده‌اند به‌خصوص در خیابان‌هایی مانند استقلال که از زیباترین خیابان‌های استانبول است.

کشتی سواریCruise

کشتی سواری در تنگه‌ی بسفر از تفریحات جذاب در استانبول است که کشتی‌ها از معمولی به مجلل تقسیم‌بندی می‌شوند و می‌توانید با توجه به هزینه یکی را انتخاب کرده و از گشت‌وگذار در دل شهر لذت ببرید.

پارک ویالند Vialand Park

این پارک هیجان‌انگیز و مدرن دارای انواع تفریحات آبی با کیفیت مانند، قطار هوایی، جت اسکی، تونل سافاری و… است و از پرطرفدارترین پارک‌های آبی در استانبول است.

رقص سماع دراویش Sufi’s dance

از مراسم‌های معروف دراویش رقص سماع است که از مراسم مذهبی در ترکیه است و تجربه‌ی متفاوتی برای شما خواهد بود.

میدان تکسیم Taksimmeydani

این میدان معروف که در مرکز استانبول واقع‌شده است و در قسمت اروپایی آن است و پر از کافه و رستوران، مرکز خرید و جاذبه‌های تفریحی است که باید حتماً در این منطقه شیرینی‌های مخصوص ترکی را امتحان کنید!

اگر می‌خواهید تور استانبول ارزان پیدا کنید و سفری به این شهر زیبا در ایام خرید داشته باشید، سایت «کی‌سفر» یکی از «سامانه‌های خرید آنلاین تور لحظه آخری» است که تورهایی با کیفیت و بدون واسطه به شهرهای ترکیه برگزار می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت کی‌سفر و یا تماس با این آژانس با سابقه از قیمت تور ترکیه اطلاع پیدا کنید و تور استانبول ارزان برای خود و دوستانتان رزرو کنید.

استانبول

اگر به استانبول سفر کردید حتماً صبحانه‌های معروف ترکی را امتحان کنید و طعم غذاهای ترکی مثل اسکندر کباب را بچشید. بعضی رستوران‌های معروف استانبول را به یاد داشته باشید:

رستوران‌های معروف استانبول

رستوران اولد هاوس Old House

غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای و اروپایی، با قیمت متوسط، فضای خانوادگی و دل‌نشین، کیفیت خوب در سه وعده غذایی و وای فای رایگان.

رستوران برسا Borsa

رستورانی قدیم و خوش‌نام در استانبول با کیفیت غذای بالا و مخصوص سرو غذاهای اصیل ترکی. قیمت متوسط

رستوران ماربلا Marbella

غذاهای گیاهی و ترکی، باربیکیو و مدیترانه‌ای. قیمت متوسط، منظره زیبا روبه‌دریا، کیفیت غذا خوب در دو وعده نهار و شام، دارای پارکینگ و وای فای.

اگر در فصل خرید می‌خواهید به استانبول سفر کنید، بهتر است برای کاهش هزینه سفر تور استانبول ارزان پیدا کنید تا مابقی هزینه را صرف خرید کنید؛ زیرا در بازدید از مراکز خرید استانبول حتماً چشمتان به خیلی چیز‌ها می‌خورد که دوست دارید آن را بخرید. پس تور خود را هوشمندانه انتخاب کنید. برای خرید به مراکز خرید مهم استانبول مانند بازار بزرگ استانبول، استانبول مال، خیابان معروف استقلال، گراند بازار،مرکز جواهر،اولیویوم و ایستینه پارک بروید.

مزیت خرید تور از سایت کی‌سفر به‌صرفه بودن آن است زیرا شما بلیط رفت‌وبرگشت، بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی و هزینه هتل را با قیمت بسیار کمتری پرداخت می‌کنید. البته در فصول پرتردد قیمت تور ترکیه بیشتر از دیگر ایام سال است و هر چقدر درجه کیفیت هتل بیشتر شود قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. کی‌سفر علاوه بر تور ترکیه به سایر مقاصد گردشگری نیز اقدام به برگزاری تورهای به‌صرفه کرده و با حذف واسطه‌ها و تضمین کیفیت،تور لحظه آخری گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، مسقط، روسیه، اندونزی و مالزی و… را با آسان‌ترین راه خرید برای مسافران برگزار می‌کند. این آژانس مجری برگزاری تورهای داخلی و خارجی با قیمت ارزان است که تور قشم، تور کیش و تور مشهد را با قیمت ارزان در اختیار خریداران قرار داده است. با مراجعه به سایت کی‌سفر و انتخاب مبدا و مقصد و تاریخ رفت می‌توانید لیست تور‌های موجود را ببینید و با مقایسه قیمت‌ها و دیدن گالری عکس هتل و ایرلاین مربوطه تور مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین می‌توانید از بین هتل‌های موجود هتل مورد علاقه خودتان را رزرو کنید.

سفر به استانبول را حتی برای یک‌بار هم که شده در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید زیرا این شهر زیبا به واسطه فرهنگ و آثار تاریخی بی‌نظیر و فضای رمانتیکش شما را برای بار دوم نیز به سفر ترغیب خواهد کرد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.