سریال جک ریچر (Jack Reacher) ساخته می‌شود

ماه گذشته، نویسنده مجموعه رمان‌های Jack Reacher تایید کرد که سریال جک ریچر ساخته می‌شود و حال سرویس آمازون، توسعه آن را رسما آغاز کرده است. تام کروز در این سریال حضور نخواهد داشت. 

سریال جک ریچر از سرویس آمازون پخش خواهد شد و سازنده سریال عقرب (Scorpion)، نیک سانتورا، تهیه کننده اجرایی و سازنده آن خواهد بود. طبق اخبار منتشر شده، تام کروز که در دو نسخه سینمایی جک ریچر در نقش اصلی به ایفای نقش پرداخته بود، دیگر در این مجموعه حضور نخواهد داشت.

نویسنده رمان‌ها، لی چایلد (Lee Child) مدتی قبل، یک بار دیگر امتیاز ساخت آثارش را در دست گرفت و جستجو برای مشتری را آغاز کرد. کسانی که با رمان‌ها آشنایی دارند، می‌دانند که تام کروز با جک ریچر شباهت چندانی نداشت و یکی از اهداف چایلد این بود که بازیگر مناسب‌تری را برای این شخصیت انتخاب کند.

سریال جک ریچر

حضور این شخصیت در تلویزیون شاید کارآمدتر باشد. دو قسمت سینمایی جک ریچر، موفقیت نسبی داشتند و در مجموعه 400 میلیون دلار فروختند اما این بیشتر به دلیل حضور ستاره‌ پولسازی همچون تام کروز و کارگردانان کارکشته‌ای همچون ادوارد زوئیک و کریستوفر مک کوری بود.

در حال حاضر انتخاب بازیگر اصلی ادامه دارد. استودیوهای اسکای دنس و بخش تلویزیونی شرکت پارامونت نیز در تولید این سریال نقش خواهند داشت. حضور این مجموعه در آمازون هم اتفاق خوبی است، آن‌ها مدتی پیش سریال جک رایان را با حضور جان کرازینسکی عرضه کردند که توانست موفق ظاهر شود و سریال جک ریچر نیز از همان فرمول‌ها پیروی خواهد کرد.

قسمت اول فیلم جک ریچر در سال 2012 اکران شد و با توجه به اینکه آغاز خوبی نداشت، به نظر می‌رسید که شرکت پارامونت قصد ساخت ادامه آن را نداشته باشد اما فروش بین المللی فیلم به رقم راضی کننده‌ 218 میلیون دلار رسید و شرکت را مجاب کرد تا یک شانس دوباره به آن بدهد. قسمت دوم با نام هرگز به عقب بازنگرد، در سال 2016 با اقتباس از هجدهمین رمان مجموعه‎ ساخته شد و با اینکه در نهایت شکست نخورد اما فروش حیرت انگیزی هم بدست نیاورد. حال باید دید، این سریال تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود.