ماه گرفتگی

تماشا کنید: 4 ویدیوی تایم لپس دیدنی از ماه گرفتگی شب گذشته

دیشب ماه گرفت و یک بار دیگر شاهد تصویری دیدنی از زیبایی های خلقت بودیم؛ در ادامه شما را به دیدن 4 ویدیوی تایم لپس دیدنی از ماه گرفتگی شب گذشته دعوت می‌کنیم.

ماه گرفتگی (Lunar Eclipse) جزو یکی از مهم‌ترین رویدادهای بزرگ در تقویم نجومی سال 98 محسوب می‌شد که علاقه‌مندان توانستند در روز سه شنبه 25 تیر 98 این پدیده بسیار زیبا را در آسمان تماشا کنند. این پدیده که از ساعات پایانی روز سه شنبه 25 تیر 98 شروع شد، در ساعت 2 و 44 ثانیه بامداد روز چهارشنبه 26 تیر 98 به اوج خود رسید و سرانجام در ساعت 3 و 29 دقیقه و 39 ثانیه پایان یافت. از این ماه گرفتگی تصاویر و ویدیوهای بسیار زیبایی ثبت شده است که در ادامه شاهد چند تایم پلس از آخرین ماه گرفتگی سال 2019 هستیم. این تایم لپس‌ها در فواصل مختلف به ثبت رسیده‌اند که جزئیات زیبایی را به تصویر می‌کشند.

گفتنی است آخرین خسوف سال 2019 در 4 قاره قابل مشاهده بود و ساکنان نواحی اروپا، استرالیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا توانستند آن را به خوبی رصد کنند. هرچند این پدیده نجومی بسیار زیبا نیز در تمامی شهرهای ایران قابل رصد بود، اما به دلیل شرایط جوی و ابری بودن آسمان، ساکنان برخی از شهرهای شمالی کشور و تهران برای رصد آن با مشکل مواجه شدند. گفتنی است در این خسوف حدود 67 درصد ماه توسط سایه زمین پوشانده شد.

تایم لپس ماه گرفتگی 25 و 26 تیر 98

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. من می دونستم ولی چون اگه می دیدمش باید نماز آیات می خوندم دیگه نرفتم ببینمش

  2. از تو ایران قابل مشاهده بوده؟؟؟