شیائومی می ای 3

گوشی اقتصادی شیائومی می ای 3 با دوربین سه گانه 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

شیائومی می ای 3 جدیدترین گوشی هوشمند این شرکت چینی است. در ادامه بیشتر با مشخصات فنی و قابلیت‌های گوشی Xiaomi Mi A3 آشنا خواهیم شد.

شیائومی می ای 3 رونمایی شد، اما این همان گوشی مورد انتظار ما نیست؛ شیائومی می ای 3 را باید محصولی مبتنی بر ویژگی‌های شیائومی می سی سی 9 ای بدون قابلیت‌های جدید دانست. نمایشگر 6.1 اینچی گوشی دارای پنل اولد بوده و از رزولوشن 720 در 1560 پیکسل (اچ‌دی پلاس) بهره می‌برد. وضوح تصویر صفحه نمایش این گوشی، در مقایسه با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس نمایشگر می ای 2 و می ای 2 لایت کاهش پیدا کرده است.

شیائومی می ای 3

قیمت پایه شیائومی می ای 3 برابر 250 یورو است. تراشه این گوشی اسنپدراگون 665 است که در مقایسه با چیپست اسنپدراگون 660 به کار رفته در مدل سال گذشته، ارتقای قابل توجهی محسوب نمی‌شود. قیمت یاد شده مخصوص نسخه 64 گیگابایتی شیائومی می ای 3 است. برای خرید نسخه دوم مجهز به ظرفیت داخلی 128 گیگابایت باید 30 یورو هزینه بیشتری پرداخت کنید. در هر دو نسخه، 4 گیگابایت رم وجود دارد. می‌توان از طریق کارت حافظه جانبی، فضای ذخیره‌سازی داده را افزایش داد.

سایر ویژگی‌های شیائومی می ای 3

دوربین یکی از اصلی‌ترین بخش‌های ارتقا یافته در مدل جدید است. دوربین سه گانه شیائومی می ای 3 قادر به ثبت تصاویری 48 مگاپیکسل است! گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی f/1.78 است. متاسفانه این سنسور از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) پشتیبانی نمی‌کند. در کنار آن یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید با میدان دید 118 درجه و یک سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع عمق میدان وجود دارد.

شیائومی می ای 3

دوربین اصلی قادر به فیلم برداری 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه است. با کاهش رزولوشن به فول اچ‌دی، می‌توان نرخ فریمی را به 120 فریم بر ثانیه افزایش داد. این قابلیت برای یک گوشی هوشمند در چنین بازه قیمتی قابل توجه است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بوده و روی یک ناچ شبیه به قطره آب، در بالای صفحه نمایش جا خوش کرده است. با استفاده از آن می‌توان در رزولوشن فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو پرداخت.

شیائومی می ای 3

باتری یکی دیگر از بخش‌های مهم ارتقا یافته در شیائومی می ای 3 در مقایسه با مدل قبلی است؛ استفاده از یک باتری 4030 میلی‌آمپر ساعتی به جای باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی، بدون شک تاثیر قابل توجهی روی افزایش دوام باتری خواهد داشت. اگرچه گوشی از سیستم شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند، اما برای دسترسی به این قابلیت باید به صورت جداگانه، یک شارژر خریداری کنید، چرا که توان شارژر پیش‌فرض داخل جعبه شیائومی می ای 3 برابر 10 وات است.

بازگشت درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری، خبر خوبی برای کاربران محسوب می‌شود. با وجود قرارگیری گوشی شیائومی می ای 3 در دسته‌بندی پایین‌رده‌ها، اسکنر اثر انگشت آن زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. این گوشی را می‌توان در سه رنگ آبی، سفید و خاکستری خریداری کرد. کاربران ساکن اسپانیا، اولین نفرات قادر به خرید شیائومی می ای 3 خواهند بود. می‌توان با مراجعه به وب سایت buy.mi.com این گوشی را از هم‌اکنون پیش‌ خرید کرد و یک هفته بعد تحویل کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. باسلام
    گوشی با دوام میخواهید فقط نوکیا من دارم واقعا معرکست،هم استحکام هم آنتن دهی ……

  2. نمایشگرش HD،پردازنده اش ضعیفه،بدنه اش پلاستیکی،در کل بدرد نخوره.بنجل به تمام معنا

  3. قیمتش چقدره
    اقتصادی برای ما نیست البته