اپلیکیشن های داخلی

وزیر ارتباطات: از حذف اپلیکیشن های داخلی توسط آمریکا جلوگیری خواهیم کرد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت ما به دنبال بومی‌سازی سیستم عامل نیستیم، بلکه قصد داریم از حذف اپلیکیشن های داخلی توسط آمریکا جلوگیری کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه الکامپ 98 در پاسخ به این سوال که هدف از ایجاد سیستم عامل بومی چه بود، عنوان کرد این یک سیستم عامل بومی نیست، بلکه یک نسخه سفارشی شده از اندروید است. وی افزود یک سیستم عامل بومی با مکانیزم‌های داخلی طراحی می‌شود. به این موضوع از دولت‌های قبل نیز در مرکز تحقیقات توجه شده است که در آن زمان سیستم عامل زمین که مدل سفارشی‌شده و توسعه داده شده از لینوکس بود طراحی شد.

جلوگیری از حذف اپلیکیشن های داخلی

وزیر ارتباطات در ادامه بیان کرد ما به دنبال بومی‌سازی سیستم عامل نیستم، بلکه قصد داریم با تروریسم اقتصادی مقابله کنیم. زمانی که یک دولت قادر است با تصمیم‌های یک‌جانبه علیه ملت ایران اقدام کند، باید راهکار ایمن‌سازی را در نظر بگیریم. قصد داریم برای دفاع از کسب‌وکارهایمان نظیر اپلیکیشن های داخلی یک سیستم عامل سفارشی شده راه‌اندازی کنیم. وزیر ارتباطات در ادامه افزود:

مدل عملکردی این گوشی این طور نیست که بخواهد دسترسی کاربران ایرانی به اپلیکیشن‌های بین‌المللی را محدود کند. همه اپ‌های بین‌المللی می‌توانند روی آن نصب شوند، اما امکان حذف اپلیکیشن های ایرانی از آن وجود ندارد. در کشورهای مختلف از چین و روسیه و کره جنوبی هم پروژه توسعه سیستم عامل به دلیل پیچیدگی‌های شدید تا کنون موفقیت‌آمیز نبوده است. البته باید روی آن کار شود. این سیستم عامل که در حال حاضر روی گوشی های ایرانی وجود دارد و بعدا می‌تواند روی سایر گوشی‌ها آزمایش شود، همان اندروید است که سفارشی شده و برخی دسترسی‌ها از آن حذف شده است. این پروژه برگ ماست در برابر زیاده‌خواهی دیگران‌. اکنون راه‌حل داریم که با تمام توان آن را پیاده‌سازی می‌کنیم و اجازه دست‌اندازی کسی به بازار داخلی خود را نمی‌دهیم.

تلاش برای ایجاد رمز ارز بومی

وزیر ارتباطات در خصوص ایجاد رمز ارز بومی افزود شورای پول و اعتبار درباره هر ارزی سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری می‌کند و بانک مرکزی نیز مجری و بازوی اجرایی آن محسوب می‌شود. ما نیز اعلام کردیم از یک نمونه آزمایشی از کارکرد رمز ارزها استفاده می‌کنیم که تکنولوژی تولید رمزارز و مدل مفهومی آن را داخل کشور توسعه دهیم؛ چراکه ما به عنوان وزارت فناوری اطلاعات مسئول توسعه تکنولوژی هستیم. وی در پایان خاطرنشان کرد:

با حمایت مالی پست بانک پروژه را دادیم به مرکز تحقیقات که این مدل را بسازد که آنها هم ساختند و موفقیت‌آمیز بود و چالش‌ها را به بانک مرکزی ارائه کردیم. تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری که آیا ارز دیجیتال در کشور استفاده شود و یا بومی باشد یا نه بر عهده بانک مرکزی است. ما نظر خود را به این صورت دادیم که می‌توان در ساعات غیر پیک اقدام به استخراج ارز دیجیتال کرد که در مفهوم به معنای صادرات مجازی برق است. البته دو شرط مطرح کردیم؛ اینکه این برق در شبکه انتقال توزیع نباشد که هم اتلاف شود و هم ظرفیت شبکه را اشغال کند که برای این کار نیاز است مزارع استخراج در کنار نیروگاه‌ها باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سوال اصلی اینجا این هست که کار مفید این وزیر در مدت وزارتش تا به حال چی بوده!!!

    پرداخت وام کم بهره به پیام رسان های ایرانی!!!
    که مردم استقبال نکردند و پول ها حروم شد

    حمایت از مونتاژ کننده glx !!!

    فیلتر نشدن تلگرام!!!

    تو رو خدا ببینید از وقتی این یارو اومده، حتی دیگه فیلتر گذر ها هم کار نمی کنند!!!!

    خجالت هم خوب چیزیه به خدا

    باید گریست

    با سپاس

  2. مثلا چطور میخان این کارو کنن

  3. چه جوری می خوان جلوشان بگیرن .
    من که فک نمی کنم بتونن

  4. با گوگل پلی و اپ استور نمیتونن مقابله کنن

  5. مخان جیکار کنن توی بازار مثلا بفروشنن یا بذارن؟؟؟