کاربران ایرانی

تعداد کاربران ایرانی واتس اپ از تلگرام سبقت گرفت

طبق نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) حدود 70 درصد مردم حداقل از یکی از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی تعداد کاربران ایرانی واتس اپ از تلگرام سبقت گرفته است.

در روزهای 17 و 18 تیرماه 98 ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) یک نظرسنجی جامع را انجام داده است که نتایج آن حاکی از آن است که حدود 70 درصد از مردم ایران حداقل از یکی از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند. در این نظرسنجی از پاسخگویان پرسیده شد که شما هم‌اکنون از کدام یک از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید. گفتنی است هر پاسخگو می‌توانست چند گزینه را برای پاسخ انتخاب کند.

تعداد کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی

در جدول زیر نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای 17 و 18 تیرماه 98 را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد کاربران پیام رسان واتس اپ از تلگرام پیشی گرفته‌اند. گفتنی است بر اساس نظرسنجی مرکز ایسپا که اسفند سال 97 انجام شد، 55.9 درصد از کاربران از پیام رسان تلگرام و 25.1 درصد از واتس اپ استفاده می‌کردند. این آمار به خوبی رشد کاربران ایرانی شبکه اجتماعی واتس اپ را نشان می‌دهد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که یکی از نظرسنجی‌های مرکز ایسپا در مهرماه سال 97 نشان می‌دهد با وجود فیلترینگ، همچنان بیش از 47 درصد کاربران از تلگرام استفاده می‌کنند. نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که استفاده از واتس اپ پس از فیلتر تلگرام افزایش پیدا کرده است.

نام شبکه اجتماعیدرصد تعداد کاربران
واتس اپ42.8 درصد
تلکرام42.4 درصد
اینستاگرام39.5 درصد
سروش2.8 درصد
فیسبوک2.3 درصد
توییتر1.9 درصد
لاین0.8 درصد
بله0.7 درصد
آی‌گپ0.6 درصد
گپ0.5 درصد
بیسفون0.2 درصد
ساینا0.1 درصد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. این نظر سنتجی اصلا از کجا اومده؟؟؟

  2. واتس اپ هم عالیه

  3. آین آمار ها خیلی روش نمیشه حساب کرد به نظر من که تلگرام صدر جدوله

  4. فیلتر کردن اس مس هم نمیذارن بیاد دیگه بایدم کمتر شه

  5. چرتا میگن بابا تلگران هنوز هست پا برجا

  6. بی شرفا یک جوری جلوی فیلتر – شکن ها رو بستن که دیگه کمتر کسی می تونه بره تو تلگرام و همه ریختن تو واتس آپ

    لطفاً همگی اینترنت گوشی رو فعال نگه دارید و فقط از طریق واتس آپ مکالمه کنید، رایگان و تصویری و باکیفیت ولی یک مشکلی که داره اینه که توی ایران سرور نداره و تاخیرش یکم زیاده

    با سپاس

  7. خخخخخ . اخبار حکومتی بازم اخبار چرت و پرت و دروغین ..