شیرشاه 2019

انیمیشن شیرشاه 2019 با فروش 531 میلیون دلاری رکورد شکنی کرد

انیمیشن شیرشاه 2019 (The Lion King 2019) موفق به رکوردشکنی در فروش شد. این فیلم ظرف مدت 10 روز اکران خود، موفق به فروش جهانی 531 میلیون دلاری شده است.

اگر هر کسی فکر می‌کرد نقدهای متوسط شیرشاه 2019 باعث فروش نه چندان خوب آن در پایان هفته باکس آفیس می‌شود سخت در اشتباه بود. میزان فروش گیشه این انیمیشن جذاب، نشان می‌دهد که مردم از تماشای جدیدترین اثر کمپانی والت دیزنی کاملا لذت می‌برند.

فروش بی‌نظیر شیرشاه 2019 در سراسر جهان

نسخه بازسازی شده و سه بعدی شیرشاه تنها در 10 روز اول اکران خود موفق به فروش 185 میلیون دلاری در آمریکای شمالی شده است. شیرشاه 2019 نسخه‌ی بازسازی شده‌ی کارتونی به همین نام است که سال 1994 اکران شده بود. کارگردانی این انیمیشن بر عهده‌ی جان فاورو بوده و صداگذاران مطرحی همچون بیانسه (خواننده) و دونالد گلاور (هنرپیشه) در آن ایفای نقش کرده‌اند.

در فهرست 10 فیلم پرفروش آغاز اکران در آمریکای شمالی، 9 مورد آن اثر شرکت دیزنی است و حالا باید شیرشاه را در راس آن‌ها قرار دهیم. اما شرایط فروش گیشه این فیلم در خارج از آمریکا نیز بسیار خوب بوده و رکورد 346 دلاری را ثبت کرده است. بنابراین، در مجموع ظرف همین مدت اندک شیرشاه جدید به رکورد فروش بلیط 531 میلیون دلاری در سراسر جهان رسیده است. به نظر می‌رسد ظرف چند هفته‌ی آینده این فیلم به رکورد 1 میلیارد دلاری دست پیدا می‌کند و لقب چهلمین فیلم برتر تاریخ را از آن خود خواهد کرد. آیا این امکان وجود دارد؟ باید منتظر ماند و دید در آینده چه می‌شود.